Dato og tid er fre 29. mar 2024 01:11

smykke forum

Vis ubesvarede indlæg | Vis aktive emner


Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4
Forfatter besked
Indlæg: lør 26. feb 2011 22:15 
Offline
Safir
Safir
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 18. sep 2010 13:48
Indlæg: 417
Smedehytten skrev:
Gode tips til ikke at knække klingen.

Når du saver så prøv ikke at lave en knytnæve omkring skaftet da man lynhurtigt får drejet hele savstellet fremover så klingen knækker.

Hold løst nederst på håndtaget med kun 3 fingre!
pege, lange og tommelfinger nærmest strakte og lad albuen være det eneste der bevæger sig .

Klingen skal hele tiden være helt lodret på samme sted og kun køre op og ned og så bevæg materialet istedet for klingen.

Lange seje strøg så du bruger alle tænderne, og ikke noget med at presse den fremad det er et selvskærende værktøj.

vis den hugger lidt i pladen så tag lige med tungen og put lidt spyt på klingen (det virker!! men pas på tungen!!!) :D

Og sørg for at det du saver på er i armhulehøjde, et normalt guldsmede bord er næsten en meter højt! :)

Hvis du følger alle de råd skal det nok gå glidende ;)
Men det tager en del øvelse før det bare er rutine, jeg knækker stadig alt for mange klinger fordi jeg er for ivrig og vil være færdig og i sidste ende tager det længere tid :-l

Og forresten hvis saven slipper klingen så åben skruen helt og se om der ikke sidder noget skidt inde i kæberne, bare pas på med at spænde skruen med en tang så går den over gevind.

Og hvis det er en billig sav kan den godt være næsten helt glat inde i kæberne, så pil kæberne af og fil lidt i overfladen så den bliver grovere og kan holde bedre fast ;)

Og hov! en ting til indstil altid klingen ved at presse savstellet sammen mod bordet og aldrig på skruen bagpå!!
på den måde kan du sørge for at klingen altid bliver spændt lige hårdt for spænder du den for hårdt springer den også!!

Den skulle gerne lyde som en lille violin når du "strenger" den.. .

heheehe det blev hvis lidt omfattende..


Se det sidste der er der hvor det er smart at gå med BH lol... åårrh ha... må øve mig noget mere.. og tror jeg prøver at file den lidt inde hvor den skal sidde fast... den er sprit ny saven... denne her: http://www.firemountaingems.com/details ... =H203241TL

_________________
Billede
Women are angels!
And when someone breakes our wings, our spirit or our hearts, we simply continue to fly – on a broomstick – We’re flexible like that…

Billede


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: lør 26. feb 2011 22:56 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 8. feb 2009 23:37
Indlæg: 2205
Geografisk sted: Sydals
Jeg kan godt spænde min gamle almindelige sav fra RH, men det er sååå meget nemmere med min røde. Men den er jo ret dyr af sådan en at være, så vil kun foreslå at investere i den hvis man har lidt guld på kiste bunden, eller hvis man ved man kommer til at save meget.

_________________
Billede Ha' en perle-dag - Camilla

Billede
http://www.danagonia.amio.com
http://www.danagonia.blogspot.com


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: lør 26. feb 2011 23:31 
Offline
Safir
Safir
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 18. sep 2010 13:48
Indlæg: 417
Danagonia skrev:
Jeg kan godt spænde min gamle almindelige sav fra RH, men det er sååå meget nemmere med min røde. Men den er jo ret dyr af sådan en at være, så vil kun foreslå at investere i den hvis man har lidt guld på kiste bunden, eller hvis man ved man kommer til at save meget.


Haha vi er hobby smykkeister.... vi har ingen guld på kistebunden, vi har brugt det hele til et matchende sæt øreringe ;)-

_________________
Billede
Women are angels!
And when someone breakes our wings, our spirit or our hearts, we simply continue to fly – on a broomstick – We’re flexible like that…

Billede


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: søn 27. feb 2011 10:08 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 8. feb 2009 23:37
Indlæg: 2205
Geografisk sted: Sydals
kallie skrev:

Haha vi er hobby smykkeister.... vi har ingen guld på kistebunden, vi har brugt det hele til et matchende sæt øreringe ;)-


:)) :)) :)) =)) =)) Lidt forsølvet kobber har man vel altid liggende, men det får man selvfølgelig ikke ret meget sav for =))

_________________
Billede Ha' en perle-dag - Camilla

Billede
http://www.danagonia.amio.com
http://www.danagonia.blogspot.com


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: man 28. feb 2011 17:53 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 24. jul 2010 19:58
Indlæg: 1215
Geografisk sted: Sulsted, nord for Aalborg.
Har modtaget, tak for handlen.

_________________
Hav en god og glad dag. Dem trænger vi alle til.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: ons 2. mar 2011 22:57 
Offline
Perle
Perle
Brugeravatar

Tilmeldt: ons 9. feb 2011 09:13
Indlæg: 34
Geografisk sted: Viby, Roskilde
i lige måde ;)

_________________
www.smedehytten.dk
fra idé til virkelighed.


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 22 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Danish translation by Olympus DK Team

Copyrights forbeholdt Cyberimport.dk - Perler til lav selv smykker