Dato og tid er fre 29. mar 2024 14:08

smykke forum

Vis ubesvarede indlæg | Vis aktive emner


Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Indlæg: lør 19. feb 2011 08:32 
Offline
Safir
Safir
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 18. sep 2010 13:48
Indlæg: 417
det eneste jeg ikke lige kunne finde på at falde i af de ting danagonia nævner er saven.. for jeg købte en sidst vi fik fra firemountain ;)...

Men resten.. har siddet og leeeedt og leeeeeeedt efter stemper.. og anderledes bogstaver og tal... kan kun finde dem i udlandet :/ og har ikke mod på etsy endnu..

Og hammeren SUPER smart!! *savle* *savle* :x-

_________________
Billede
Women are angels!
And when someone breakes our wings, our spirit or our hearts, we simply continue to fly – on a broomstick – We’re flexible like that…

Billede


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: lør 19. feb 2011 09:13 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 8. feb 2009 23:37
Indlæg: 2205
Geografisk sted: Sydals
Jeg har både en almindelig sav og så den fine røde, men den røde er bare meget nemmere at arbejde med, så jeg synes pengene er givet godt ud. Jeg har endnu ikke knækket min klinge og tror jeg har knækket de første 10 på min anden sav... Samtidigt tager det bare kun den halve tid at sætte klingen i, og jeg gider ikke bruge min tid på klinger, når jeg kunne bruge den på at save :-D Fik den anbefalet af flere dygtige smykkekunstnere på det amerikanske forum, derfor jeg faldt over den :-D

_________________
Billede Ha' en perle-dag - Camilla

Billede
http://www.danagonia.amio.com
http://www.danagonia.blogspot.com


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: lør 19. feb 2011 09:20 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 8. feb 2009 23:37
Indlæg: 2205
Geografisk sted: Sydals
Smedehytten skrev:
Jeg er jo bare kun lille mig, så bliver desværre nød til at begrænse mit lager til de mest basale ting :) så stempler er udelukket indtil jeg bliver kæmpestor ihvertfald :D


Kan sagtens følge dig, men tænker bare at de basale ting kan fåes mange andre steder, så skal du snubbe kunderne fra Ravstedhus og lignende, så skal du nok kigge på at have ting de ikke har. Dette var eksempler på nogle sådan. Men det kunne også være andre ting...

Smedehytten skrev:
Den med saven giver jeg desværre ikke så meget for, i mine øjne er der ikke noget bedre end den goe gamle tyske type, problemet er bare at folk ikke bliver instrueret ordentligt i at sætte klinger i :)

Men sælger du til hobbyfolk der selv sidder med det derhjemme er der jo ingen til at instruere. Men hvis din butik primært skal henvende sig til dine kursister, så ville jeg også holde mig til de basale ting du bruger på kurserne. Der kommer det jo an på om du satser på netsalg eller mere på det andet :-D Men jeg ville nu alligevel anbefale dig at prøve de røde save, de er altså rigtig lækre...

Smedehytten skrev:
Og hammerne, de er superfine men jeg vil hellere instruere folk i at lave deres egne ;)
en billig bænkhammer og nogle grove file :P så laver man sine egne mønstre og kan også bruge den spidse bagende.. .

Igen, hvis det er kursister du satser på, kan jeg sagtens følge dig, men skal du konkurere med andre nethandler ville jeg nu nok stadig kigge lidt på det :-D

Smedehytten skrev:
Men i sidste ende er det jo nok det at jeg er for meget håndværksnørd og for lidt handelsmand :)

Det er der jo heller intet galt med :-D Men nu tænkte jeg, at jeg som potentiel kunde ville give dig min ønskeseddel med ;)- Det ville være rart med et dansk alternativ til alt det sjove værktøj...

_________________
Billede Ha' en perle-dag - Camilla

Billede
http://www.danagonia.amio.com
http://www.danagonia.blogspot.com


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: lør 19. feb 2011 09:42 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: man 29. jun 2009 19:55
Indlæg: 1086
jeg ved ikke hvordan andre har det, men jeg synes i den grad, at rh trænger til konkurrence. der er jo også fritz petersen, men deres priser er fuldt ud på højde med rh.
det synes som om rh har en monopol-lignende status i dk, det er super-usundt.

_________________
Billede LOKE'S GHOST


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: lør 19. feb 2011 09:46 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 24. jul 2010 19:58
Indlæg: 1215
Geografisk sted: Sulsted, nord for Aalborg.
Meget usundt, men RH er mere eller mindre det "eneste" sted hvis man skal have noget "specielt" flux, slaglod skamoflexplader.
Ved godt der også er ANKU, men det er også samme priser. Tror de taler sammen.

_________________
Hav en god og glad dag. Dem trænger vi alle til.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: tors 24. feb 2011 18:17 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 24. jul 2010 19:58
Indlæg: 1215
Geografisk sted: Sulsted, nord for Aalborg.
Så har du fået endnu en bestilling på savklinger. Glæder mig.

_________________
Hav en god og glad dag. Dem trænger vi alle til.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: fre 25. feb 2011 07:59 
Offline
Perle
Perle
Brugeravatar

Tilmeldt: ons 9. feb 2011 09:13
Indlæg: 34
Geografisk sted: Viby, Roskilde
Tak for gode input forresten! :)

@ Susanne: regner med at sende din pakke afsted i dag ;)

Stresser lige lidt i øjeblikket med at få alt færdigt til åbent hus..

Nu skal jeg lige ud og sætte døre og vinduer i teorilokalet så man kan se noget. . .

_________________
www.smedehytten.dk
fra idé til virkelighed.


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: fre 25. feb 2011 08:20 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 24. jul 2010 19:58
Indlæg: 1215
Geografisk sted: Sulsted, nord for Aalborg.
Lyder fedt. kan godt li du "bare" lige går ud og sætte vinduer i. lyder sejt gået.

_________________
Hav en god og glad dag. Dem trænger vi alle til.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: fre 25. feb 2011 21:21 
Offline
Safir
Safir
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 18. sep 2010 13:48
Indlæg: 417
Danagonia skrev:
Jeg har både en almindelig sav og så den fine røde, men den røde er bare meget nemmere at arbejde med, så jeg synes pengene er givet godt ud. Jeg har endnu ikke knækket min klinge og tror jeg har knækket de første 10 på min anden sav... Samtidigt tager det bare kun den halve tid at sætte klingen i, og jeg gider ikke bruge min tid på klinger, når jeg kunne bruge den på at save :-D Fik den anbefalet af flere dygtige smykkekunstnere på det amerikanske forum, derfor jeg faldt over den :-D


Suk sku være jeg sku overveje sårn en alligevel.. har knækket 4 ud af de 5 klinger susanne var så flink at give mig..! dumme sav! den "slipper" klingen

_________________
Billede
Women are angels!
And when someone breakes our wings, our spirit or our hearts, we simply continue to fly – on a broomstick – We’re flexible like that…

Billede


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: lør 26. feb 2011 12:13 
Offline
Perle
Perle
Brugeravatar

Tilmeldt: ons 9. feb 2011 09:13
Indlæg: 34
Geografisk sted: Viby, Roskilde
Gode tips til ikke at knække klingen.

Når du saver så prøv ikke at lave en knytnæve omkring skaftet da man lynhurtigt får drejet hele savstellet fremover så klingen knækker.

Hold løst nederst på håndtaget med kun 3 fingre!
pege, lange og tommelfinger nærmest strakte og lad albuen være det eneste der bevæger sig .

Klingen skal hele tiden være helt lodret på samme sted og kun køre op og ned og så bevæg materialet istedet for klingen.

Lange seje strøg så du bruger alle tænderne, og ikke noget med at presse den fremad det er et selvskærende værktøj.

vis den hugger lidt i pladen så tag lige med tungen og put lidt spyt på klingen (det virker!! men pas på tungen!!!) :D

Og sørg for at det du saver på er i armhulehøjde, et normalt guldsmede bord er næsten en meter højt! :)

Hvis du følger alle de råd skal det nok gå glidende ;)
Men det tager en del øvelse før det bare er rutine, jeg knækker stadig alt for mange klinger fordi jeg er for ivrig og vil være færdig og i sidste ende tager det længere tid :-l

Og forresten hvis saven slipper klingen så åben skruen helt og se om der ikke sidder noget skidt inde i kæberne, bare pas på med at spænde skruen med en tang så går den over gevind.

Og hvis det er en billig sav kan den godt være næsten helt glat inde i kæberne, så pil kæberne af og fil lidt i overfladen så den bliver grovere og kan holde bedre fast ;)

Og hov! en ting til indstil altid klingen ved at presse savstellet sammen mod bordet og aldrig på skruen bagpå!!
på den måde kan du sørge for at klingen altid bliver spændt lige hårdt for spænder du den for hårdt springer den også!!

Den skulle gerne lyde som en lille violin når du "strenger" den.. .

heheehe det blev hvis lidt omfattende..

_________________
www.smedehytten.dk
fra idé til virkelighed.


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 29 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Danish translation by Olympus DK Team

Copyrights forbeholdt Cyberimport.dk - Perler til lav selv smykker