Dato og tid er tors 28. mar 2024 15:12

smykke forum

Vis ubesvarede indlæg | Vis aktive emner


Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: man 15. nov 2010 14:36 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: søn 16. aug 2009 13:35
Indlæg: 1679
Geografisk sted: Amager
I er heldige at I kan læse bøger. Jeg læste en del bøger indtil jeg fik briller for efterhånden 3 år siden. Så kan jeg ikke holde ud at sidde og læse så længe af gangen mere. Øv. :(-

Men min yndling (som intet har med fantasi at gøre) er "Ravns føde" af Hanne Reintoft. Den handler om et ungt par som levede i middelalderen i Danmark. Hanne Reintoft er god til at undersøge alt til bunds så du får faktisk et klart indblik i hvordan man levede dengang. Hvor frygtelig det var mens der var krig i landet osv. Virkelig en god bog som næsten ikke er til at slippe igen. :x-

_________________
Man kan da aldrig få for mange perler. ;-)


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: man 15. nov 2010 17:50 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: man 9. feb 2009 12:42
Indlæg: 1463
Geografisk sted: Østjylland
Lige nu læser jeg Havfruen af Canilla L.
Den sidste indtil videre i den serie hun har skrevet, hvoraf nogle har været filmatiseret og vist på DR1
Der vil jeg godt nok sige at det er en fordel, hvis man har læst bøgerne , ellers kunne der godt smutte noget. Man sprang meget i filmen

_________________
Hilsen butler :animals-cat: :animals-cat: :animals-cat:
Tiden flyver når perler sættes sammen.
http://www.amio.dk/butik/724/


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: man 15. nov 2010 20:25 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 8. feb 2009 23:37
Indlæg: 2205
Geografisk sted: Sydals
Er man til engelske bøger kan jeg anbefale følgende:

Katie Chandler's serie Enchanted, Inc. - Det er Sex and the City blandet med Harry Potter. Utrolig sjov og rigtig hyggeligt eventyr. Der er 4 bøger i serien.

The Fairy Godmother af Mercedes Lackey er også værd at fremhæve. Hun har lavet en serie kaldet (Tales of the Five Hundred Kingdoms) som ikke hænger direkte sammen, men foregår i samme univers og derfor møder figurene hinanden. Men The Fairy Godmother er klart den bedste. Et klasisk eventyr, som handler om hvorfra fe-gudmødrene stammer. Hun har iøvrigt skrevet et hav af fantasi bøger, og tror helt sikkert de alle er værd at læse.

Er man til Twillight og True Blood, synes jeg Lucinda, Darkly (Demon Princess serien) af den japanske forfatter Sunny, er rigtig god. Den er dog mere uhyggelig og underlig end Twillight.

Så er der Gail Carson Levine, som har skrevet "Ella den fortryllede" (Er også lavet i en rigtig dårlig Disney film version) Men hun har skrevet flere ungdoms eventyr, hvor hun tvister de gamle eventyr i nye moderne retninger. Kan især anbefale Ella Enchanted eller Fairest (Begge er vist også oversat til dansk)

Er man til eventyr med et tvist er Gregory Maguire helt fantastisk. De er meget sværere at læse på Engelsk, men er man god til sproget er de suveræne. Her kommer eventyrene til at blive meget virkelige, og han går så meget ind i verdenerne at man virkelig kommer til at tro på at de eksistere. Både med deres politiske systemer og forklaringer på hvordan magien virker. Det er især skurkene i eventyrene som får lov at forsvare sig selv. Blandt andet i "Confessions of an ugly stepsister" og "Wicked".

_________________
Billede Ha' en perle-dag - Camilla

Billede
http://www.danagonia.amio.com
http://www.danagonia.blogspot.com


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: man 15. nov 2010 20:31 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 8. feb 2009 23:37
Indlæg: 2205
Geografisk sted: Sydals
BlueRaven skrev:
Hæ hæ - troede faktisk, jeg var den eneste "voksne" der nød en ungdomsbog i ny og næ :D


Jeg forsvarer det med, at jeg læser til folkeskolelærer, så det er jo bare research for mig :p Synes det er skønt med ungdomsbøgerne, at de altid ender godt. Hader hvis mine bøger slutter trist, det er ikke til at leve med, og det gør dem for de voksne tit...

BlueRaven skrev:
Af alle fiction-bøger, er Douglas Adams' trilogi Hitchhiker's Guide to the Galaxy,
[/b][/i]


Den har jeg også været i gang med, men hold da op hvor er den underlig. Så skal man altså holde tungen lige i munden for at følge med...

_________________
Billede Ha' en perle-dag - Camilla

Billede
http://www.danagonia.amio.com
http://www.danagonia.blogspot.com


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: man 15. nov 2010 21:14 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 9. okt 2010 22:09
Indlæg: 1201
Geografisk sted: Herning
Danagonia skrev:
BlueRaven skrev:
Hæ hæ - troede faktisk, jeg var den eneste "voksne" der nød en ungdomsbog i ny og næ :D

Jeg forsvarer det med, at jeg læser til folkeskolelærer, så det er jo bare research for mig :p

Jeg forsvarer det med, at det kunne være sjovt at skrive en fantasy-bog engang, så ved mig er det også research
- hvilket selvfølgelig er vildt løgn - jeg nyder bare en god historie, og er nok aldrig blevet rigtig voksen :-D

Danagonia skrev:
BlueRaven skrev:
Douglas Adams' trilogi Hitchhiker's Guide to the Galaxy

Den har jeg også været i gang med, men hold da op hvor er den underlig. Så skal man altså holde tungen lige i munden for at følge med...

Nej, faktisk skal man bare give efter og flyde med, ikke tænke for meget over sammenhængen - og pludselig begynder det hele at give mening.
Efterhånden som man kommer frem i fortællingen, bliver tidligere flagrende tråde elegant hæftet op, selv tråde, man ikke anede flagrede, og som bare virkede som sjove indfald på tidspunktet, hvor man læste dem.

Billede

_________________
Billede


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: søn 2. jan 2011 14:58 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: man 29. jun 2009 19:55
Indlæg: 1086
Jeg er næsten færdig med Paolini's Eragon-serie og det har Fa'''' været en ren fornøjelse med drager og alfer og dværge og magi. det er første gamg jeg har oplevet dværge varmt portrætteret- men den er jo også en vis lighed mellem dem og perlomanerne med deres forkærlighed og sten og metal og andet jordisk gods - forfatteren er bestemt også sten og metal mand, det skinner meget klart igennem.
dragerne er superbe og nu kan jeg så bare sværme endnu mere grundigt for dem end tidligere - de er kompromisløse i deres tilgang til Paolinis univers - love them

den trilogi kan jeg også varmt anbefale og om ikke den er oversat til dansk. YIIIHHAAAAAAAAAA! og TAK [smilie=laughsanta.gif]

_________________
Billede LOKE'S GHOST


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: søn 2. jan 2011 15:11 
Offline
Smaragd
Smaragd

Tilmeldt: fre 13. aug 2010 18:10
Indlæg: 197
Geografisk sted: Vester Åby
Jeg glæder mig til igen at have tid til at læse skøn literere bøger. Lige pt læser jeg kun bøger om ledelse. Jeg er ved at læse diplom i ledelse samtidig med mit fuldtidsjob. Så lige nu bliver der ikke tid til det sjove læsning men kun det der skal læses og det er ikke lige frem nem læsning.
Jeg sidder lige nu og læse ledelse med mening uha det er ikke nemt. Jeg stater nyt modul 5 januar og skal aflever 6 siders opgave 2. februar.

Jeg ville ønske at man kunne få de ledlses bøger som lyd bøger. Men har prøvet at finde dem og jeg har kun fundet en enkelt af dem der på min liste trals det ville ellers være rart.

Jeg elsker eller at læse krimier. men jeg må vente må jeg. Til alle i andre god fornøjelse.
:(( :(( :((

_________________
Hilsen Smykke damen


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: søn 2. jan 2011 15:59 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 9. okt 2010 22:09
Indlæg: 1201
Geografisk sted: Herning
Pia skrev:
Jeg er næsten færdig med Paolini's Eragon-serie og det har Fa'''' været en ren fornøjelse med drager og alfer og dværge og magi. [...] den trilogi kan jeg også varmt anbefale

Gad vide om du også vil det, når du om lidt opdager, at det er en tetralogi,
og han endnu ikke har skrevet den færdig :((

Billede

_________________
Billede


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: søn 2. jan 2011 16:29 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: man 29. jun 2009 19:55
Indlæg: 1086
tetralogi- findes det ord? ellers har du hermed opfundet det- cadeau
jo, jeg har godt set at den ikke er færdig. der er vel gået en tre -fire år siden paolini spyttede 3'eren ud på markedet. han må ruge over sin bog eller være blevet ugidelig imellemtiden- god knows og så har vi endnu ikke mødt galbatorix - øv- men alle hans sorte håndgangne mænd/udyr

smykke damen- jeg er ellers også spændt for faglitteraturen og læser få bøger for ren fornøjelse, men denne gled ubesværet ned med en vis hast

afstemningen på det grønne

[smilie=laughsanta.gif] [smilie=laughsanta.gif] [smilie=xmasruinedf.gif]

edit: Jeg kan se jeg er uvidende og tetralogi faktisk eksisterer

_________________
Billede LOKE'S GHOST


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: søn 2. jan 2011 17:39 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 24. jul 2010 19:58
Indlæg: 1215
Geografisk sted: Sulsted, nord for Aalborg.
Fik "name of the wind" i Julegave, den er rigtig spændende. Dog vist kun udgivet på engelsk i dk.

_________________
Hav en god og glad dag. Dem trænger vi alle til.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 14 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Danish translation by Olympus DK Team

Copyrights forbeholdt Cyberimport.dk - Perler til lav selv smykker