Dato og tid er fre 29. mar 2024 02:13

smykke forum

Vis ubesvarede indlæg | Vis aktive emner


Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: søn 14. nov 2010 20:14 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 24. jul 2010 19:58
Indlæg: 1215
Geografisk sted: Sulsted, nord for Aalborg.
Elsker at læse bøger, og for første gang siden harry potter har jeg læst 3 bøger hvor ikke en af dem har taget mere end en dag at læse, ja er stadig til "teenage romanerne" om ungt liv, kærlighed, magi mystik og lige lidt mere magi.

Så hvis der skulle være nogen herinde der kan lide fantasy bøger kan jeg klart anbefale: nattens hus, forrådt, og udvalgt. Der en bog mere men den var ikke med i min pakke øv, så tror jeg skal i bilka.

Ellers vil jeg også gerne anbefale
Serien om vølvens forbandelse af Saga borg, (er ved at være en lang serie). Vikinge fortælling om vølver, og masser af magi og kærlighed, indeholder nogle få voksen pasager.

Serierne skrevet af Tamora Pierce, nok min absolutte yndlingsforfatter der altid står på min ønskeseddel. Læste den nok første gang som ca. 10 årig, og låner den stadig med mellemrum, selvom vi nok har passeret 20. gang jeg læser om den kvindelige ridder Alana der ikke vil lære at være "fin dame" og derfor tager sin brors plads som page, og broren tager hendes plads for at lære at blive troldmand. Man følger hende lige fra 10 års alderen og lang tid frem, hver "serie" består af 4 bøger, der er også en bog der hedder Vild Magi, hvor man følger en pige med et særligt forhold til dyr, også super god. og hænger sammen med Alana. Så er der tempel serien som er en smule mere fantasy/krimi agtig i forhold til de andre som er rent fantasy.

Selvfølgelig Harry Potter serien. Behøver vist ikke yderligere forklaring.

Freja, Saga og Idun, som handler om vikinge legenders "eventuelle" baggrund med præstinder osv.

Skjaldens hal, serie på 4 bøger, den sidste er dog ikke ret spændende i forhold til de 3 første.

Er lidt lost med at finde nye spændende bøger har i nogle i vil anbefale? Gerne i fantasy genren, er ikke meget til krimi og bøger fra virkelighedens verden.

_________________
Hav en god og glad dag. Dem trænger vi alle til.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: søn 14. nov 2010 21:16 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: man 29. jun 2009 19:55
Indlæg: 1086
Joseph delaney's serie om heksejægeren- basale handling er en dreng, der kommer i lære hos heksejægeren- drengen er ikke uden evner og heksejægeren er ikke uden fortid. det vrimler med magi og myter


og tak for tips Susanne : )

_________________
Billede LOKE'S GHOST


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: søn 14. nov 2010 21:21 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 8. feb 2009 23:37
Indlæg: 2205
Geografisk sted: Sydals
Lyder som om du har fuldstændig samme smag som mig, der er da nogle stykker jeg lige vil kigge nærmere på, på din liste. Jeg kan anbefale Sagaen om Isfolket, som er kanon god. Det er en mega lang serie, så der er historier til et stykke tid. Synes den minder meget om stemningen i Saga borg's bøger.

Dahlia Drage Hvisker serien er rigtig god. Teenage ungdomsbog om magi og drager.

Har du ikke læst Skammerbøgerne er der også en rigtig spændende ungdomsserie der, skrevet af Lene Kaaberbøl. Igen magi og mystik, fantasy :-D

Fay Weldon - Støvbold er også ganske god. Lidt mere uhyggelig og voksen end de andre. Men Fay Weldon skriver ret godt sys jeg :-D Stadig med lidt magi og mystiske hændelser.

Ellers læser jeg mange bøger på engelsk, og der har jeg mange anbefalinger. Men det er selvfølgelig lidt sværere end på dansk.

Er også lidt glad for Jane Austin agtige romaner, bare skrevet af moderne forfattere, så der er mere action i.

_________________
Billede Ha' en perle-dag - Camilla

Billede
http://www.danagonia.amio.com
http://www.danagonia.blogspot.com


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: søn 14. nov 2010 21:31 
Offline
Safir
Safir
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 18. sep 2010 13:48
Indlæg: 417
Danagonia skrev:
Lyder som om du har fuldstændig samme smag som mig, der er da nogle stykker jeg lige vil kigge nærmere på, på din liste. Jeg kan anbefale Sagaen om Isfolket, som er kanon god. Det er en mega lang serie, så der er historier til et stykke tid. Synes den minder meget om stemningen i Saga borg's bøger.

Dahlia Drage Hvisker serien er rigtig god. Teenage ungdomsbog om magi og drager.

Har du ikke læst Skammerbøgerne er der også en rigtig spændende ungdomsserie der, skrevet af Lene Kaaberbøl. Igen magi og mystik, fantasy :-D

Fay Weldon - Støvbold er også ganske god. Lidt mere uhyggelig og voksen end de andre. Men Fay Weldon skriver ret godt sys jeg :-D Stadig med lidt magi og mystiske hændelser.

Ellers læser jeg mange bøger på engelsk, og der har jeg mange anbefalinger. Men det er selvfølgelig lidt sværere end på dansk.

Er også lidt glad for Jane Austin agtige romaner, bare skrevet af moderne forfattere, så der er mere action i.

Smid endelig de engelske titler her os... har overvejet at købe bøgerne med WOW's lore..

_________________
Billede
Women are angels!
And when someone breakes our wings, our spirit or our hearts, we simply continue to fly – on a broomstick – We’re flexible like that…

Billede


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: søn 14. nov 2010 22:08 
Offline
Perle
Perle

Tilmeldt: søn 18. okt 2009 10:03
Indlæg: 85
Geografisk sted: Rødekro i sønderjylland
Super bøger, alle dem i foreslår.
Men prøv at læse kvinden der husker.
Den er af Linda lay Shuler.
Der er flere i serien, men husker ikke
lige de andre titler.
Det er bøger, som man ikke kan lægge fra sig,
før de er læst. Total spændende

Der er også hule bjørnens klan...Et must...:-)

_________________

Ha en super dupper perle dag...;-)


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: man 15. nov 2010 00:10 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 9. okt 2010 22:09
Indlæg: 1201
Geografisk sted: Herning
Hæ hæ - troede faktisk, jeg var den eneste "voksne" der nød en ungdomsbog i ny og næ :D

Tak for anbefalingerne, der var nogle imellem, jeg aldrig har hørt om, så de skal da lige tjekkes ud :dance:

-------

Af alle fiction-bøger, er Douglas Adams' trilogi Hitchhiker's Guide to the Galaxy,
nok de mest underholdende, jeg har læst.
Her bliver man virkelig rundforvirret på et højere plan, og alligevel giver alt mening på smukkeste vis til sidst.
Hele vejen igennem er man underholdt, af det ene geniale påfund efter det andet, og man opdager med et, ens syn på håndklæder, hvide mus, vogoner, tilfældighed, tid, rum, vores oprindelse og tallet 42, har ændret sig betydeligt.

Trilogien består af disse seks bøger:

Douglas Adams - h2g2 1/3 - The Hitchhiker's Guide to the Galaxy
Douglas Adams - h2g2 2/3 - The Restaurant at the End of the Universe
Douglas Adams - h2g2 3/3 - Life the Universe and Everything
Douglas Adams - h2g2 4/3 - So Long and Thanks for all the Fish
Douglas Adams - h2g2 5/3 - Mostly Harmless
(Douglas Adams - Den komplette guide til galaksen indholder de 5 første bøger på dansk)

Eoin Colfer - h2g2 6/3 - And Another Thing

Også Dirk Gently-serien kan anbefales, men den bedste Douglas Adams bog ever
(og måske bog overhovedet), må være non fiction bogen:

Douglas Adams & Mark Carwardine - Last Chance to See

hvor forfatteren rejser rundt i verden med zoologen Mark Carwardine i jagten på truede dyrearter.
Jeg indrømmer, det lyder ikke specielt ophidsende, med den er virkelig underholdende.
Her er en lille snas af starten:

Last Chance to See - Twig Technology skrev:
-
This isn't at all what I expected.
In 1985, by some sort of journalistic accident I was sent to Madagascar with Mark Carwardine
to look for an almost extinct form of lemur called the aye-aye.
None of the three of us had met before.
I had never met Mark, Mark had never met me,
and no one, apparently, had seen an aye-aye in years.

This was the idea of the Observer Colour Magazine, to throw us all in at the deep end.
Mark is an extremely experienced and knowledgeable zoologist, working at that time
for the World Wildlife Fund, and his role, essentially, was to be the one who knew
what he was talking about.
My role, and one for which I was entirely qualified, was to be an extremely
ignorant non-zoologist to whom everything that happened would come as a complete surprise.
All the aye-aye had to do was do what aye-ayes have been doing
for millions of years - sit in a tree and hide.
-


Og så er tonen vist sat... ;)

-------

Her er nogle af de fantasy-ungdomsbøger jeg har nydt at stifte bekendtskab med:

John Flanagan - Skyggens Lærling 01 (1) Gorlans ruiner (2004)
John Flanagan - Skyggens Lærling 02 (2) Den brændende bro (2005)
John Flanagan - Skyggens Lærling 03 (3) Det vinterfrosne land (2005)
John Flanagan - Skyggens Lærling 04 (4) Pagten med Skandierne (2006)
John Flanagan - Skyggens Lærling 05 (6) Troldmanden i nord (2006)
John Flanagan - Skyggens Lærling 06 (7) Belejringen af Macindaw (2007)
John Flanagan - Skyggens Lærling 07 (5) Løsepenge (2007)
John Flanagan - Skyggens Lærling 08 (8) Clonmels konger (2008)
John Flanagan - Skyggens Lærling 09 (9) Halt i livsfare (2009)
flere på vej...

Helle Ryding - Morganas Kilder 1 - Den sorte ravns forbandelse (2005)
Helle Ryding - Morganas Kilder 2 - De fire vinde (2006)
Helle Ryding - Morganas Kilder 3 - Regnbuestøv (2008)

Bent Jakobsen - Striden Om Natkrystallerne del 1 - Det blå lys (2002)
Bent Jakobsen - Striden Om Natkrystallerne del 2 - Skyggeringen (2006)
Bent Jakobsen - Striden Om Natkrystallerne del 3 - Stjernedråberne (2006)

Terry Pratchett har skrevet mange gode. Discworld-serien blandt andet,
og Good Omens, som er en ret skæg bog om dommedag, skal da også lige fremhæves.

Christopher Paolini - Arven01 - Eragon (2002)
Christopher Paolini - Arven02 - Den Ældste (2005)
Christopher Paolini - Arven03 - Brisingr (2008)
4. og sidste bog i serien mangler vist stadig, og havde jeg vidst det,
havde jeg ventet med de andre tre.

og måske også lige disse, som er ok, men lidt mærkelige:

Jonathan Stroud - Bartimæus 01 - Amuletten fra Samarkand (2003)
Jonathan Stroud - Bartimæus 02 - Golems øje (2004)
Jonathan Stroud - Bartimæus 03 - Ptolemæus porten (2005)

-------

Her til slut vil jeg lige slå et slag for LYDBØGER - for er der noget bedre, end at få fortalt historier,
mens man laver smykker, og går tur, og handler ind, og daser rundt, og gør rent, og, og, og...

Langt de fleste af bøgerne, jeg har nævnt, kan fås / lånes som lydbøger.

Billede

_________________
Billede


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: man 15. nov 2010 07:53 
Offline
Safir
Safir
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 18. sep 2010 13:48
Indlæg: 417
BR: har faktisk tænkt på lydbøger... ekspempelvis til bilen... eller når man sidder hjemme og ikke lige er i stand til at holde en bog

_________________
Billede
Women are angels!
And when someone breakes our wings, our spirit or our hearts, we simply continue to fly – on a broomstick – We’re flexible like that…

Billede


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: man 15. nov 2010 09:23 
Offline
Perle
Perle

Tilmeldt: søn 13. jun 2010 09:04
Indlæg: 20
Geografisk sted: Odense C.
Hold da op... der er sørme da noget af gå igang med... Kan ikke vente til der bliver lidt plads i døgnet 24 timer til en god bog - Jeg er dog igang med en nu, men ved ikke om det holder da jeg i forvejen læser tonsvis af "fornuftige" studie-ting.

Jeg er også forgabt i fantasy-genren men elsker også romaner om 2. verdenskrig og alt hvad der dertil høre. Jeg er i øjeblikket igang med en noget ældre sag om Monica Wichfeld. Bogen handler om hendes liv under krigen og historien om en frihedskæmper som ender med at blive dømt til døden. Jeg tænkte at det var fornuftigt at læse den da den er lokal (hun har boet på engestofte gods som ligger 20 km fra mit barndomshjem).

Der kan jo ikke have boet en så stæk en kvinde så tæt på uden at vide hvad hun har bedrevet ^:)^


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: man 15. nov 2010 09:57 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs 10. feb 2009 21:14
Indlæg: 954
Geografisk sted: København N.
åh ja Susanne, de bøger du nævner :

nattens hus, forrådt, og udvalgt. - de er bare gode, hehehhehe, de måtte da gerne lave dem om til film, det ville jeg gerne se, hvordan de lige lavede at fremande jordens elementer......og tatoveringerne.....åh hooooo for dem er jer der elsker denne genre, så bare hop ombord i disse....de er gode og rimelig hurtigt læst!! desværre....heheheh

_________________
Hvis man sniffer perlestøv - bliver man så endnu mere afhængig ??


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: man 15. nov 2010 10:57 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: tors 20. aug 2009 14:30
Indlæg: 1064
Har også læst Linda Lay Schulers bøger, her er et link, hvor man kan se en masse af dem :
http://www.saxo.com/dk/author/linda-lay ... 3godSWaRHA
og Hulebjørnens klan, den sidste i serien skulle vist udkomme her om ikke så længe.

http://www.librarything.com/work/1581646
Den seneste serie jeg har læst er omkring mongolernes Djengis Khan, har læst dem på engelsk, men de findes vist også på dansk. Meget interessante bøger, da jeg egentlig ikke vidste ret meget omkring emnet
http://www.librarything.com/work/1581646

En af mine yndlingsbøger er : Life of Pi
http://www.amazon.com/Life-Pi-Yann-Martel/dp/0156027321
Den er simpelthen genial.

Colleen McCullough har skrevet : Masters of Rome serien og den har jeg nydt og var også istand til at opleve Rom på en mere intens måde pga de bøger :
Masters of Rome serien :
1. The First Man in Rome (1990)
2. The Grass Crown (1991)
3. Fortune's Favourites (1993)
4. Caesar's Women (1995)
5. Caesar (1999)
6. The October Horse (2002)


Tak for alle jeres ideer, der er heldigvis mange gode bøger i denne verden. Er dog mest til historiske fiktion bøger, så jeg føler at jeg også får lidt mere forstand på historie samtidig.

_________________
www.mummyinthecave.dk


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Danish translation by Olympus DK Team

Copyrights forbeholdt Cyberimport.dk - Perler til lav selv smykker