Dato og tid er lør 20. apr 2024 00:17

smykke forum

Vis ubesvarede indlæg | Vis aktive emner


Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Indlæg: fre 29. apr 2011 17:36 
Offline
Safir
Safir
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 21. feb 2009 17:29
Indlæg: 381
Geografisk sted: Studstrup
så her er hvad der skete i dag:

jeg har arbejdet på min arbejdsplads for omkring 4 og halvt år, min nye kollega har arbejdet der 4 måneder og er faktisk dårlig til det og alle ved det.

i dag blev jeg fyret på grund af sparelse, er der noget logik i det?? det har ikke noget med alder at gør, hun er bare et par år ynger end mig.

min chefs grund er at hun er en lille smule billiger end mig fordi hun er netop started og derfor er hendes løn lidt mindre er min.... vi snakker om et månedsløn på et år når budgettet lige på millioner.

jeg har ikke været enig med en kollega men har altid behandlet hende med respekt (INGEN er enig med denne kollega) hun er god til at manipulerer og har ingen bremse når hun ikke kan lide en og jeg er 100 % sikker på at det er grunden til min fyring men da kan han selvfølgelig ikke siger til mig. hun har før prøvet om at får folk fyret men jeg trorte virkelig ikke på at de kunne finder på at fyrer en som har været der for 4 og halvt år når de har netop ansat en som er dårlig.

tror i en fagforening kan hjælpe mig? jeg snakker selvfølgelig med dem på mandag. min tillidsrepresentant var også med til min "fyring" møde (det har jeg spørgt om)

i kort, jeg er sur :-l :-q ~x( :YMTONGUE:


Senest rettet af Becca T tors 6. okt 2011 12:51, rettet i alt 2 gange.

Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: fre 29. apr 2011 18:33 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 24. jul 2010 19:58
Indlæg: 1215
Geografisk sted: Sulsted, nord for Aalborg.
Fagforeningen kan i alt fald råde dig. men lyder da træls.

_________________
Hav en god og glad dag. Dem trænger vi alle til.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: fre 29. apr 2011 18:40 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 8. feb 2009 23:37
Indlæg: 2205
Geografisk sted: Sydals
Øv altså... Hvad sagde din tillidsdame??

_________________
Billede Ha' en perle-dag - Camilla

Billede
http://www.danagonia.amio.com
http://www.danagonia.blogspot.com


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: fre 29. apr 2011 18:59 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs 14. dec 2010 12:06
Indlæg: 658
I mine ører lyder det som en fesen undskyldning fra din chef af, jeg tænker det er meget godt du snakker med fagforeningen omkring, hvad de kan gøre og om de kan gøre noget ved jeg ikke, men kunne være fedt hvis man kunne få en samtale med chefen, måske får de kollegaer som gerne vil beholde dig frem for hende som er billigere.. hvis hun alligevel ikke kan finde ud af det kræver det jo ressourcer på en anden måde..

Ville da forsøge mig med fagforeningen og så tage den derfra.


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: fre 29. apr 2011 19:29 
Offline
Safir
Safir
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 18. sep 2010 13:48
Indlæg: 417
Øv da !

Ville helt klart snakke med min fagforening... mener faktisk ikke de kan fyre dig for at være dyrer (ancinitets trin går jeg ud fra)... sys det lyder meget mystisk, det plejer at hedde sig at sidste mand ind er første mand ud.. (med mindre det er på ens specifikke arbejdsområde der skal sparres)

_________________
Billede
Women are angels!
And when someone breakes our wings, our spirit or our hearts, we simply continue to fly – on a broomstick – We’re flexible like that…

Billede


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: lør 30. apr 2011 08:56 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: fre 6. mar 2009 18:56
Indlæg: 819
Geografisk sted: Birkerød
Det er da verdens dårligste forklaring fra din chef. Håber du fr hjælp fra fagforegning.


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: lør 30. apr 2011 09:32 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: man 9. feb 2009 01:05
Indlæg: 2269
Geografisk sted: falster
Hvad sagde din tillidsmand til det hele ,for jeg kan forstå at han var med til mødet?Du må have nogle rettigheder når du har været der så længe .Jeg vil tage i fagforeningen og sige at det er uberettiget fyrring når de har ansat en anden i din stilling.mange kram herfra :ymhug:

_________________
Billede I LOVE CATS


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: lør 30. apr 2011 12:07 
Offline
Safir
Safir
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 21. feb 2009 17:29
Indlæg: 381
Geografisk sted: Studstrup
min tillidsmand var faktisk meget chokeret. først var det kun mig og min chef men så snart han begyndte at snakker om fyring har jeg stoppet vores møde og ringet til hende.

vores fagforening er 3F, vi kan ringer til dem på mandag. de bliver spændende hvad de siger.


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: lør 30. apr 2011 15:41 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 15. feb 2009 10:57
Indlæg: 1924
Det er da ikke til at forstå at han fyre dig og lader den anden blive, for der kan da ikke være alverden til forskeld i jeres lønd. jeg er bange for at det bare er en eller anden dårlig undskylding for at komme af med dig, så sefølelig skal du hav din fagforening med dig for at se hvad der er galt . men på den anden side er det jo heller ikke sikkert at du har lyst til at blive der hvis det er den måde han leder og fordeler arbejdet op. Håber for dig at du får en god afklaring på det.
Desvære er der ikke noget som heder sidst ind også skal først ud.

_________________
Kærlig hilsen

:character-ariel:

Jeg er desvære skrive ordblind jeg håber at i kan forstå det jeg skriver ellers må i spørge.


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: lør 7. maj 2011 19:24 
Offline
Safir
Safir
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 21. feb 2009 17:29
Indlæg: 381
Geografisk sted: Studstrup
hej alle!!

en lille opdatering:

jeg har snakket med fagforeningen og de har allerede kommet forbi min arbejdsplads om at snakker med mig. de siger at det her er helt sikkert en uretfærdig fyring... når ens budget er flere millioner på et år kan de ikke siger at en arbejdsløn på mindre end 20.000 er en grund til at fyre mig i stedet for den nye pige.

min chef siger nu at "han ikke har lov til at fyrer den nye piger FORDI hun er ny"... og ja, man kan ikke altid fyrer en kun fordi hun er den sidste men der er ikke noget i loven som siger at han overhoved ikke må fyrer hende. men der var mange andre grunder... jeg har været der 4 og halvt år, hun har været der 4 måneder så kun når man tænker om erfaring har han allerede handlet ulovlig. og så er hun faktisk også dårlig til hendes arbejder.

min fagforening vil nu sender et brev til min chef med nogle mødetider så han skal giver svar når de kan møder.... bliver meget spændende hvad han kommer til at siger...

men nu har jeg haft tid til at tænker om tingene.... jeg tror ikke jeg vil tilbage der. hvem siger at de ikke bare prøver at fyrer mig igen om et par måneder og tænker det lidt bedre igennem denne gang så det er "lovlig"??

jeg vil måske kræver erstatning i stedet for. hvad er Jeres tanker om det? tror i det havde været nemmer at kører min sag hvis jeg spørgte om at får min job tilbage eller skulle det være lige meget?

jeg ved bare ikke hvis jeg kan arbejder for ham igen


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 19 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Danish translation by Olympus DK Team

Copyrights forbeholdt Cyberimport.dk - Perler til lav selv smykker