Dato og tid er tors 28. mar 2024 09:49

smykke forum

Vis ubesvarede indlæg | Vis aktive emner


Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Julestemning
Indlæg: lør 10. dec 2011 19:56 
Offline
Rubin
Rubin

Tilmeldt: fre 23. jul 2010 20:33
Indlæg: 266
Geografisk sted: Dragør
Åh....
er der ikke nogle af jer der kan sprede lidt julehumør, jeg synes det ligger usædvanligt tungt med den i år.
På det her tidspunkt af året plejer mit hjem at være rimeligt (som i urimeligt) fyldt med diverse julefnidder-fnadder. Altså vi snakker et niveau så gæsterne, ja, de kan da godt sidde ned, der skal bare flyttes rundt på nogle nisser inden.
I år tror jeg at jeg er nået frem til ti nisser spredt over 180m2. Det er ikke imponerende. Jeg plejer at have bagt mindst 5 slags julesmåkager - i år er der ikke bagt en eneste. Som regel har jeg da også købt en del både julegaver og diverse julevarer til de der gæster der jo kommer både den 23, 24 og 25.
Mit indtryk er, at det ikke kun er mig der er lidt slatten i år. De fleste af de mennesker jeg taler med synes også at det holder lidt hårdt i år.
Er der ikke nogle der kan nogle gode tricks eller kan sende lidt julestemning i min retning?

_________________
Carpe diem!
Mkh. PIa


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: lør 10. dec 2011 20:05 
Offline
Safir
Safir
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 21. feb 2009 17:29
Indlæg: 381
Geografisk sted: Studstrup
Jeg er overhoved ikke i julestemning..... så jeg kan desværre ikke hjælpe dig. Jeg har begyndt at køber gaver men.... nej, føler det ikke. Men min mand har også været væk de sidste 9 dager så jeg har været alene hjem... og så har jeg også started et nyt job den 1. december, så jeg er mer fokuseret på det lige nu. Jeg har tænkt at pynter i morgen... håber det hjælpe.

De skulle sælge julestemning i butikkerne.... i en lille pakke som er pakket ind.... og nogle æbleskiver ovenpå...... og så skulle der også være en flæske vin i pakken, når man så drikker den ud kan julestemningen ikke være langt væk.


8-}


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: lør 10. dec 2011 22:35 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: fre 7. aug 2009 07:13
Indlæg: 874
Geografisk sted: Als
Jeg er absolut, slet heller ikke i ju(hu)lestemning (er der slet ingen nisse-smileys?)
Victor, min yngste på 10, ser troligt julekalender (den goe :)) ) og papfar ser også med og jeg gør hvad jeg kan...
Vi har hentet kasserne med julesjov ned i stuen,
men det er ikke rigtigt kommet ud af dem endnu.
Jeg har tænkt på om det er den manglende sne?, men nej
jeg har før oplevet at være i høj julestemning, hvor vintervejret var sommerlunt...
Hmm...
Måske er det også fordi vi er blevet trætte af, at julen allerede starter omkring efterårsferien (i butikkerne, reklamer osv.)

Jeg har ikke købt een eneste julegave endnu, men det er nu ikke noget nyt.
Det sker altid i sidste øjeblik, sådan har det altid været.
Min mand er heller ikke en "jule"mand =)) :)) =))
og det gør det jo ikke lettere at få gang i julefniseriet.

Men altså.. Rebecca, du siger noget!
Det ville blive årets bedste julesellert.

Gad vide om vi skulle prøve at lave en go gammeldags gløgg (med sprut i )
og sætte vinyl-juleplader på den gamle grammofon, men den er vist røget ud...

Hvad om man fyldte en lille fin skål med hel kanel, nellikker, stjerneanis?
Det får da juleduften til at sprede sig og måske går julestemningen så småt igang.
Dufte kan gøre meget. Appelsiner og mandariner, skalden som man presser mod et levende lys og olien derfra sprutter og dufter :dance: :x-
Og grankviste der svitses over stearinlyset dufter også julet :ymhug:


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: lør 10. dec 2011 22:45 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: man 29. jun 2009 19:55
Indlæg: 1086
Stakkels Pia ;)-
hmm, - besøg notre Dame i nørregade og se det er vidunderligt at leve/it's a wonderful life (every time a bell rings an angle gets his wings)

i det hele taget- se en masse drivende sentimentale film om tapre og gode mennesker, der klarer skærene trods stor modgang og ondskab. find nye opskrifter på småkager, du aldrig før har prøvet, men som virker lovende. hvis du har rødt i garderoben, så bær det.
gå ud i naturen og saml materialer til juledekorationer.

du kunne nøjes med at bruge halvdelen af gamle din pynt. Prøv noget nyt- det løfter ånden :ymparty:

_________________
Billede LOKE'S GHOST


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: man 12. dec 2011 09:50 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 8. feb 2009 23:37
Indlæg: 2205
Geografisk sted: Sydals
Måske lidt julebilleder hjemme fra mig, kan hjælpe lidt??

Billede

Billede

Billede

Billede

Jeg har masser af julestemning. Måske fordi det er første gang jeg skal stå for at holde julen. Det glæder jeg mig helt vildt meget til!!

_________________
Billede Ha' en perle-dag - Camilla

Billede
http://www.danagonia.amio.com
http://www.danagonia.blogspot.com


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: man 12. dec 2011 14:11 
Offline
Rubin
Rubin

Tilmeldt: fre 23. jul 2010 20:33
Indlæg: 266
Geografisk sted: Dragør
Det ser også rigtigt hyggeligt ud, og der er noget helt særligt over at holde juleaften, selvfølgelig specielt den første gang, men for mig er det altid noget særligt.

Jeg er kommet lidt nærmere på hvad der er galt. Min datter har stort set været syg siden 4 november. Først havde hun 14 dages influenza, var i skole en uge og er nu sygemeldt på tredie uge med kold lungebetændelse. Hvor uheldig skal man lige være. Det lykkedes hende så lige at få smittet mig, og jeg har lige her til morgen været i kontakt med min læge og fået en pennicillinkur uden forudgående undersøgelse. Det er jo det der med at være rimeligt sikker på hvad det er der er galt, og hvis jeg skulle have sendt sådan en test til undersøgelse på et eller andet laboratorium så ville det lige præcis vare de der dage ekstra som ville betyde at jeg skulle holde jul på pennicillin. Det slipper jeg jo så heldigvis for.

Jeg bliver jo så nødt til lige at finde det der overskud til at få købt både julegaver, julemad og juletræ, men jeg håber da at det lysner i løbet at et par dage.
[smilie=smilie_xmas_097.gif] [smilie=smilie_xmas_097.gif] [smilie=smilie_xmas_097.gif]

_________________
Carpe diem!
Mkh. PIa


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: man 12. dec 2011 20:38 
Offline
Smaragd
Smaragd

Tilmeldt: fre 7. okt 2011 07:35
Indlæg: 145
Geografisk sted: Bornholm
Hej, jeg vil ønske dig en rigtig glædelig jul og uanset om du får 10 eller 100 nisser sat frem i dit hjem, så er jeg sikker på , at din familie nok skal få dig i den rigtige stemning og at I får en rigtig dejlig jul alligevel.

Mange juleknus fra Heidi [smilie=smilie_xmas_097.gif]


Top
 Profil  
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 14 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Danish translation by Olympus DK Team

Copyrights forbeholdt Cyberimport.dk - Perler til lav selv smykker