Dato og tid er tors 28. mar 2024 13:34

smykke forum

Vis ubesvarede indlæg | Vis aktive emner


Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Indlæg: tirs 20. dec 2011 11:00 
Offline
ADMIN
ADMIN
Brugeravatar

Tilmeldt: tors 22. jan 2009 13:55
Indlæg: 1224
Geografisk sted: Nordjylland
Hvor er det dog spændende at læse om alle de forskellige jule traditioner :x-

Vores juleaften er meget traditionel, vi pynter træet d.23, og lægge pakker under, det ser bare så hyggeligt ud, og de skal altså under så hurtigt som muligt :D

I år bliver vi kun 5 juleaften, Klaus og mig, vores datter og svigersøn, og vores søn.
Vi spiser helt traditionelt And, og flæskesteg, brune, og hvide kartofler rødkål, asier, og ribsgele. Det utraditionelle er så at vi drikker øl, og sodavand til maden, jeg tror at de fleste andre drikker vin, men lige denne aften er det tradition her i familien, med øl og sodavand, det stammer fra min mors familie, det gjorde de også altid der.
Til dessert får vi Ris a la mande, med kirsebærsauce, og mandel.

Vi danser ikke om juletræ, eller synger. Når vi har vasket op efter middagen, pakker vi gaver op, en ad gangen, og når vi er mange kan det tage meget lang tid, men det syntes jeg også er hyggeligt, ind imellem laver jeg kaffe/te, og sætter lidt lækkert på bordet.
Så hygger vi ellers bare til folk begynder at bryde op, og jeg rydder lidt op, når det hele er slut, og til sidst falder jeg om i en stol, med en kop te, og ser lidt fjernsyn, inden vi skal se dyner :D

Første juledag flader vi ud, ser julefilm, eller bare slapper helt af.
I år skal vi til julefrokost hos mine forældre 3 juledag, det plejer at være 2 juledag, så vi får travlt, da vi også har åbent i shoppen, men det går nok.

_________________
Mange knus og kreative hilsner

Lene BilledeBillede
Mine madopskrifter
Støt os på Facebook


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: tirs 20. dec 2011 12:08 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs 10. feb 2009 21:14
Indlæg: 954
Geografisk sted: København N.
Det lyder næsten som vores "opskrift" Lene....

Vi pynter træet (når vi har et) det er ikke altid vi har hvis vi ikke holder....det går nemlig på skift hos min mor, svigermor og os....men da jeg nu har mistet min mor iår, bliver julen ikke det sjoveste og er SLET ikke i julehumør....gaverne er pakket ind, har ikke juletræ, andet end nogle kønne nogle i glas i sort og hvide....ikke meget jul :| så i år bliver det nok bare til at jeg dækker flot julebord, og så står den på and, brune og hvide kartofler, rødkøl og namme nam god andesovs (suppe) ihvertfald hvis man ser på min mands tallerken... og ris ala mande med find mandlen i selvf...!!!

og så tager vi også den der med gaven....del ud til alle og så pakker vi hver især en p rundt om bordet igen og igen og igen,,,,elller hvor mange gange det nu havner hos min svigermor eller mand. som altid MONSTER høster gaver....

rundt om træet, tror jeg ikke jeg har været de sidste.....20 år vil jeg tro....men en enkelt julesang ved bordet kan vi godt finde på...hvis vi gider.....

og så er det ellers smovse i marcipan, nougat, nødder, clementiner osv....ikke fordi man kan spise ret meget når man har proppet sig med anden...hihihi

_________________
Hvis man sniffer perlestøv - bliver man så endnu mere afhængig ??


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Danish translation by Olympus DK Team

Copyrights forbeholdt Cyberimport.dk - Perler til lav selv smykker