Dato og tid er fre 29. mar 2024 13:00

smykke forum

Vis ubesvarede indlæg | Vis aktive emner


Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Kender I det?
Indlæg: ons 11. jan 2012 15:57 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs 14. dec 2010 12:06
Indlæg: 658
Det hagler bare ned for tiden, ja med små overraskelser og twists, nogle gode andre dårlige, men hele tiden det man ikke forventer.

Først min dreng har haft smerter i laaaaang tid on of, og vi har virkelig presset og presset for at få ham undersøgt, i '09 var vi på børneafdelingen i Randers, de undersøgte ham ikke særligt, de bebrejdede i stedet mine skavanker (psykisk)

Min dreng blev ved med at have ondt, vågne om natten osv osv, blodprøver ved egen læge viste ikke noget. Men jeg får i år min dreng henvist til børneafdelingen igen, denne gang i vores egen by, Horsens. En meget dygtig og meget grundig læge fandt ikke rigtig noget, men ville for en sikkerhedskyld henvise os til reumatologisk afd i Skejby. OG TAK!

Fik en tid 21. december 2011 og hun starter med at fortælle at hun ikke kan love at hun kan give os en forklaring med det samme, men efter hun havde set, mærket og scannet siger hun så at min dreng har børneleddegigt, i FÅ led, så det er ikke noget vi skal lige nu behandle med stærk medicin eller lign. Nogle panodil så snart han klager over smerter også er vi nu tilknyttet et forløb også bliver der holdt øje med ham.

Det var forfærdeligt, men det er nu rart at der så ER noget galt og at det ikke er noget vi bilder os ind, at hun kunne helt konkret se DER var altså noget galt. Det kan være han aldrig mærker noget igen og det kan komme tilbage. Det kan også udvikle sig, men vi håber på det stilner af.

Men når børn er ramt af børneleddegigt skal de til regelmæssige tjek ved øjenlægen. Jeg har selv briller, haft siden jeg var 3 år gammel, som resten af familien, så øjenlæge har drengen jo været til da han var helt lille.

Vi har så lige været afsted i dag, og han skal have briller! Hans venstre øje ser noget dårligere end det andet. Vi skal afsted igen næste måned også er det nok en tur til brillemanden bagefter. Først sagde øjenlægen (den samme som havde mig som lille) at han godt kunne træne det op, og jeg tænkte bare "åhh nej" han mente det kun var 1,25, men så ændrede han det til 3,25 hvilket jo er noget mere. Det nærmer sig mig som det er nu.

Da jeg var lille fik jeg klap for det ene øje og det andet øje osv osv, utal af dråber og tests for at TRÆNE øjet op, og ved i hvad det hjalp ikke en fis. Jeg følte mig som en forsøgskanin. Nu som voksen er mit syn faktisk blevet gradvist MEGET bedre, jeg har aldrig været lavere i styrke. Og jeg elsker mine briller, synes det ser godt ud.

Og det synes min dreng heldigvis også, så han har ikke det fjerneste imod at have nogen, og de laver en del smarte briller i dag ulig 80'erne og 90'erne. Og HELDIGVIS er sønnen dækket under min mands sygeforsikring så vi får tilskud til de briller. Nice.

Det var bare en lang ting.

Vi har siden i sommer haft ideen om at skulle have hund igen, og denne gang fik jeg lov at bestemme. Jeg ELSKER Cavalier king Charles Spaniels min mand er mere til bullerbasser. Indrømmet jeg elsker også bullere, men jeg ville have mig en cavalier. Så vi fik i sommer kontakt til en rigtig sød opdrætter som forventede hvalpe til december 2011, men i november ringede hun og fortalte at hendes hund ikke måtte bruges i avl længere da hun havde fået konstateret en arvelig sygdom. :(

Heldigvis havde hun en veninde som lige havde fået parret hendes og de ventede hvalpe her i januar, så der er vi nu skrevet op. De er bare så dejlige. De blev født d. 9 + 10 /1 henover midnat og er så dejlige www.wivalier.dk der kan i se under hvalpe og galleri.

Vi håber på at kunne vælge vores i uge 7. Vi var skrevet op til en han hund, men Soda "valgte" kun at føde tæver haha. Men så snupper vi en tæve, vi skal bare have hund nu, og vi har mødt familien, hundene og det er bare som det skal være. Glæder mig, glæder mig. Hunden skal forresten hedde Alba, sønnens valg, og han skal også bestemme lidt. :)

Well, det er bare sådanne nogle ting for tiden der lige laver om på det hele, kender i det?


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: ons 11. jan 2012 16:56 
Offline
Rubin
Rubin
Brugeravatar

Tilmeldt: tors 8. sep 2011 00:15
Indlæg: 277
Geografisk sted: Kolding
Hvor dejligt for dig Diddah at du og din dreng endeligt bliver taget alvorligt :ymhug:

Det er super at fejre det med en ny lille hund :D


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: ons 11. jan 2012 17:05 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs 14. dec 2010 12:06
Indlæg: 658
Jah, så nu vender det hele nu, jeg er sikker på det. Det skal det. ;) :ymhug:


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: tors 12. jan 2012 19:23 
Offline
Smaragd
Smaragd

Tilmeldt: fre 7. okt 2011 07:35
Indlæg: 145
Geografisk sted: Bornholm
Åh ja, det kender jeg kun alt for godt. Her sker der næsten et eller andet hele tiden. 75 % dårligt og 25% godt. Det blir` man bare godt og grundigt træt af. Det kan være svært at få øje på de positive ting, når man blir` bombaderet med negative ting. Det får mig virkelig til at ønske, at 2012 har noget bedre i vente til min familie og mig og det samme håber jeg rigtig meget for din familie og dig.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Danish translation by Olympus DK Team

Copyrights forbeholdt Cyberimport.dk - Perler til lav selv smykker