Dato og tid er tors 28. mar 2024 11:35

smykke forum

Vis ubesvarede indlæg | Vis aktive emner


Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Fyret.....
Indlæg: ons 18. jan 2012 08:39 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs 10. feb 2009 21:14
Indlæg: 954
Geografisk sted: København N.
Så røg jeg også ud i glemslens store arbejdsløse verden.

10 dage tilbage........

men må dog også indrømme at jeg synes det sidste år har været hårdt, med at miste min mor og så oveni alt dette også miste sit job.....ihhh ja, det var LIGE hvad jeg havde brug for @£!!! :-q

og alligevel ser jeg det som noget positivt også....så har jeg tid til at forarbejde sorgen og frem for alt have tiden til at få sorteret og gennemgået de ting jeg har tager fra min mor......så måske godt for min sjæl, mindre godt for pengepungen!!!

_________________
Hvis man sniffer perlestøv - bliver man så endnu mere afhængig ??


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: ons 18. jan 2012 09:33 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: tors 20. aug 2009 14:30
Indlæg: 1064
Kære Linda
Umiddelbart virker det som noget dårligt at miste sit arbejde, MEN og det er et stort men : det kommer an på om du virkelig godt kunne lide dit arbejde, om din arbejdsplads var et sted du kom glad hjem fra og om de påskønnede dig. Hvis det var sådan en arbejdsplads, så må man godt synes at det er noget skidt at miste sit arbejde - og ligesom tabet af din mor, vil du skulle igennem en 'sorg' periode - dvs du skal have lov til at sige øv, sgu osv.
MEN når du så har gjort det i et stykke tid, så er det tid til at finde ud af, hvad du vil gøre med den nye mulighed, som du nu har fået serveret på et fad (ikke sølvfad - det er der ikke råd til nu) - Dvs kig på dig selv udefra : hvad kan du (alle kompetencer - ikke kun de faglige ) hvad vil du - og ikke mindst : hvad gør dig glad ? Det kan godt være at du ikke kan få alle tingene i dit nye virke ( job / uddannelse / mm), men det er godt at starte med en detajleret plan med en masse del mål i, så du føler at du er på vej henimod det, du gerne vil.
Det er ihvertfald godt for ens selvværd at vide at man har en plan, som man følger, så det også føles som om man er den der er hoved ansvarlig for ens eget liv.
Som nogle kloge mennesker har sagt : Life is not a rehearsal - Carpe diem og Rejsen på et tusinde mil, starter med ét skridt.

Held og lykke med det.

Knus
Lise

_________________
www.mummyinthecave.dk


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: ons 18. jan 2012 09:34 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: tors 5. mar 2009 16:10
Indlæg: 986
Geografisk sted: Nordsjælland
ØV Linda....

Det er jeg ked af at høre....
Håber ikke det bliver for hårdt for Jer økonomisk..
Men der er ingen tvivl om, at det er godt for dig - at du kan komme ordentligt igennem alt det med din mor..
Og når du er "oppe" og kørende igen, så er det i gang med at søge det nye drømmejob... ;)-

Sender dig mange positive tanker... :ymhug:

_________________
De bedste hilsner
Mette


:angelic-little:

Venner er som engle, som hjælper os til at flyve når vores egne vinger har glemt hvordan. :angelic-flying:


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: ons 18. jan 2012 09:46 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 24. jul 2010 19:58
Indlæg: 1215
Geografisk sted: Sulsted, nord for Aalborg.
Er jeg ked af at høre, men den første tid er ikke så slem igen, man kan nusse ekstra om sig selv, og bruge tid på noget af det man godt kan li. Kører nu på 6. måned uden job. og overvejer ny uddannelse, men det kræver dog at manden får job inden. Så vi søger begge med lys og lygte.

ellers tips til penge pungen, butikkerne lige efter åbningstid er din ven, da der er størst udvalg af sidste dato kød som sagtens kan holde sig hvis det ryger lige hjem i fryseren.
Og tag dig rigeligt god tid til at kigge på rest markederne når man alligevel er ude, fik et par fine blå hverdags jeans til 25 kr. for nylig.

For at forsøge at nyde den ekstra tid, lån en serie af en ven bøger eller dvd. sæt dig nogle daglige mål, så man ikke går i stå. fx. idag skal jeg gå en lang tur og støvsuge, og sørge for der ikke er nogen opvask.
og søg "kun" jobs når du har planlagt det, ellers slapper du aldrig rigtigt af. Jeg skriver ansøgninger mandag, onsdag og torsdag. Med mindre der er noget helt vildt fantastisk spændende så skriver jeg med det samme, og kigger annoncerne hver eneste dag. og gemmer dem så til næste dag jeg vil skrive.
Det er faktisk hårdt at gå ledig da man aldrig føler man har fri og man altid skal søge. Man holder ikke automatisk fri kl. 16 nej man risikerer at tænke på det hele dagen, spekulere om natten, når man skal sove, spise eller være sammen med venner fordi den der "har du søgt hos...."
Er ved at lære det, søger lige mange jobs men kun når det er planlagt også siger jeg til folk, der evt ringer eller lign. at jeg skriver det ned til næste gang jeg sidder ved PC'en.
Med mindre det er her og nu de mangler.

Gal hvor jeg håber på et af de sidste jobs jeg søgte, en lærer vikar til kreative fag, billedkunst og håndarbejde samt støttepædagog til 2 kl.
Og som underviser på Sindskolen i Aalborg også som underviser på det kreative værksted. Kunne bare være SÅÅÅ FEDT! Nyder at dagdrømme.

Og ellers vil jeg bare ønske dig alt mulig held og lykke med jobsøgningen. og fortælle at mindfullness, er godt til et lidt trist humør.
Man skal bare acceptere hvis man ikke kan fokusere også prøve igen, uden at blive vred på sig selv, så bliver det hele (i alt fald for mig) mere overskueligt.
"ændre de ting du kan, og accepter dem du ikke kan" Jeg kan ændre de ting der roder, eller skal laves. Men ikke psyke (her og nu i alt fald. I øvrigt har det faktisk super godt for tiden, "kun" stress intet andet) og arbejde kan søge det, men ikke selv bestemme om jeg får et her og nu. Så vil jeg ikke bekymre mig for meget om.

_________________
Hav en god og glad dag. Dem trænger vi alle til.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: ons 18. jan 2012 10:31 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: man 9. feb 2009 01:05
Indlæg: 2269
Geografisk sted: falster
Åh nej Linda jeg føler med dig og jeg er sikker på at der ligger et job til dig derude og venter og du skal også nok komme videre ,men lige nu ser det hele bare så sort ud og jeg sender mange varme knus og tanker til dig :ymhug: :ymhug: :ymhug:

_________________
Billede I LOVE CATS


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: ons 18. jan 2012 16:08 
Offline
Smaragd
Smaragd

Tilmeldt: fre 7. okt 2011 07:35
Indlæg: 145
Geografisk sted: Bornholm
Åh, hvor kan jeg bare sætte mig ind i din situation. Jeg har også mistet min mor (hun blev brat hevet fra os) og jeg har stadig ikke fået bearbejdet sorgen. Ca. 10 måneder efter faldt jeg ned af vores trappe herhjemme og kom til skade. Det resulterede i en lang sygemelding og så en fyreseddel. Jeg er stadig arbejdløs og ude af balance. Så jeg kan godt forstå dig. Jeg håber at du har nogen nær dig til at hjælpe dig videre.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: ons 18. jan 2012 17:50 
Offline
Smaragd
Smaragd

Tilmeldt: lør 1. okt 2011 09:04
Indlæg: 136
Geografisk sted: Holbæk
ØV.. hvor ærgerligt for dig. Det er meget at slås med på een gang. Pas godt på dig selv, og træk på netværket alt hvad du kan ..
Knus og gode ønsker

_________________
hilsen Gitte


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: fre 20. jan 2012 08:47 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs 10. feb 2009 21:14
Indlæg: 954
Geografisk sted: København N.
TUSIND tak alle i søde mennesker :x- , det var lige hvad jeg trængte til at høre og jo, Lise.....jeg har været her i over 10 år og har faktisk været glad for mit arbejde, da jeg har kunnet styre det meste selv....det kræver sin kvinde at være meget alene, da det er et mindre firma og har i de sidste mange år siddet her alene....men telefoner, kunder og medarbejdere kommer jo forbi....så....helt alene er man ikke.

men når det nu er sket, så er det det og som sagt....så glæder jeg mig til at få lidt "mig" tid ;;)
og min mand har arbejde og så har jeg gudskelov været så fornuftig at tegne en arbejdsløshedsforsikring på 1 år.....så det næste år (HVIS) jeg skulle gå så længe....så er lønnen det samme, så økonomisk, bliver der ikke den store forskel... ;)-

og så har jeg en veninde som også er arbejdsløs og går hjemme, så mon ikke vi kan finde ud af at hygge noget mere end vi allerede gør....DET tror jeg nok. :D

Susanne: Det lyder fint det job der med 2. klasse.....håber du får det!!

_________________
Hvis man sniffer perlestøv - bliver man så endnu mere afhængig ??


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: fre 20. jan 2012 09:04 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: tors 20. aug 2009 14:30
Indlæg: 1064
Hurra for at din mand har tegnet den forsikring..... det lyder som om du har mange kompetencer, der nok skal få dig i job igen....... men i den givne situation (intet tab af indkomst) så ville jeg nok også tage den med ro og finde balancen igen, ovenpå tabet af din mor og dit job. Held og lykke med det ihvertfald.

_________________
www.mummyinthecave.dk


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Danish translation by Olympus DK Team

Copyrights forbeholdt Cyberimport.dk - Perler til lav selv smykker