Dato og tid er tors 18. apr 2024 03:41

smykke forum

Vis ubesvarede indlæg | Vis aktive emner


Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: man 13. feb 2012 20:17 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 24. jul 2010 19:58
Indlæg: 1215
Geografisk sted: Sulsted, nord for Aalborg.
Hej alle sammen, ja noget siden jeg har skrevet herinde den sidste måned har været fuldstædig tja rent ud sagt BÆ, og så alligevel.
For en måned siden nu kom jeg og vores datters dagpleje i sådan et skænderi at vi samme dag tog hende ud af dagplejen og ikke har sat vores ben der siden. Privat dagpleje er godt, indtil det går galt, der er ingen hjælp at hente overhovedet. Så måtte betale for opsigelses måneden på trods af vi er gået hver til sit meget MEGET bittert blod.
Der blev råbt af mig, ord som omsorgssvigt pga. nedarvet tøj, og jeg ikke gjorde som dagplejen sagde.
Korte af det lange hun mener vores datter ikke kan høre, men har både før og siden været sammen med andre dagplejere, og deres børn og de mener absolut ikke hendes hørelse eller udvikling fejler det mindste, tvært imod. Så vi fik hende undersøgt ved lægen hendes ører fejler ikke noget, så vil dagplejen have vi skal tage til ørelægen IGEN vi ser ikke nogle tegn på problemer, svigermor (dagpleje gennem mere en 16 år) ser heller ikke de problemer som vores tidligere dagpleje så. Ej heller hendes kollegaer som har været kontakt pædagog, og leder.
Jeg ringer så efter længere diskussion om der ikke er nogen grund til det, til ørelægen bare for en sikkerheds skyld og får at vide at så længe hun er under 3 kan de "kun" lave en tryk test, præcist dem samme som ved lægen. Men når vil har en "sur" dagpleje, så vil de lave den alligevel, men jeg kan være 99,999999% sikker på at jeg får samme svar som fra lægen.

Bare super træt af det, men den råben og "skrigen" af mig foran børnene, og af min mand og jeg da vi hentede Sara en halv time senere, jeg er SÅ glad for at hun ikke er der mere. Vi oplever stadig ikke skyggen af nogle problemer. Har en glad frisk pige som prøver grænser af ved at "undlade" at gøre hvad hun hører, men ligeså snart vi virker sure kan hun godt huske hvad det var vi sagde, fx. papiret ud i skraldespanden. Så kan hun godt virke lidt fjerne men hæver vi så stemmen lidt så går hun ud i skraldespanden uden vi næver beskeden igen. Der er intet galt.
Men Fuck (undskyld ordet) hvor var jeg bare ulykkelig og ked af det den dag, at blive anklaget for at være en dårlig mor og ikke elske mit barn. Det var jo løgn i sådan en grad! At børn får nedarvet tøj med i dagplejen er da for at det må gå i stykker, og blive møgbeskidt. og om jeg vil tage min datter til lægen som hun er mega bange for, er også min beslutning taget på en vurdering af mig og min mand, ikke fordi hun mener en ting som INGEN andre har set heller ikke hvis vi spørger til råds.

Fik 2 dage senere en undskyldning, og havde sendt en påtale til Aalborg kommune som står med tilsynet om at vi var ikke tilfredse. Fik blot en besked om at tilskudet vil bortfalde med det samme, så stod vi så med en ekstra regning som dog viste sig at det var en fejl, men at hvis hun startede i anden dagpleje så bortfaldt tilskuddet. Klart nok, så nu glæder vi os til 1. april hvor lille pigen starter i kommunal dagpleje, med meget mere kontrol, tilsyn og kontakt til pædagoger der kommer og ser om de udvikler sig "planmæssigt" helt andre kost regler end i de private. Suk det er en lettelse bare at skrive om det. Som virker helt vildt god sød men bestemt, med rigtigt gode principper i dagplejen.

Siden da har hun været hjemme ved mor og far, vi har besøgt nogle dagplejere på "legepladsen" for at få vurdereret om der var skyggen af sandhed i nogle af de anklager der kom frem, (ikke høre, fungere i en gruppe mm.) igen, så var der kun hovedrysten og chokerede dagplejere, der gerne ville stille op og sige at den tidligere dagpleje ikke burde have lov til at passe andre folks børn. Samt at vores pige er præcist som børn på hendes alder typisk vil være. Nysgerrige let optagede af andre ting, og skal helst nå det hele på den halve tid.
Besøgt venner og bekendte som har holdt et eller 2 børn hjemme for at lillepigen får nogen at lege med, samt ekstra meget tid på legepladsen hvis der var andre børn tilstede.

Nu står vi så og er rigtigt trætte af byen, vi vil HJEM til Aalborg, så når vi kommer hjem fra ferie skal vi gøre huset salgsklart og håbe på lidt fremgang, men det er ikke rart at bo i en lille by, hvor folk ser skævt til en. I det mindste er der da også en del søde mennesker, men jeg sviner ikke dagplejen til heroppe, der har vi været oppe og skændes på et niv. hvor Sara ikke skulle gå der mere, og vi ikke lyster at komme der mere. SLUT. Ingen navne bliver nævnt, folk skal selv tage deres beslutninger og vurderinger, dog hvis det var nære venner vil jeg nok sige at de skulle lige tage en anden end lige den dagpleje.

Glæder mig ligefrem til at komme tilbage i en lejlighed i Aalborg øst, tættere på familien, vennerne, og ikke mindst meget lettere og billigere at handle ind! mindre benzin forbrug, bedre fritidsaktiviteter i fremtiden for os alle. og føelsen af her hører jeg til. Suk.... Should never have left.

_________________
Hav en god og glad dag. Dem trænger vi alle til.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: tirs 14. feb 2012 01:22 
Offline
Rubin
Rubin
Brugeravatar

Tilmeldt: tors 8. sep 2011 00:15
Indlæg: 277
Geografisk sted: Kolding
:ymhug: :ymhug:


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: tirs 14. feb 2012 16:38 
Offline
Safir
Safir
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 21. feb 2009 17:29
Indlæg: 381
Geografisk sted: Studstrup
Susanne du er god person og god mor!! Det har godt nok været en forfærdelige oplevelse :ymhug: :ymhug: :ymhug: :ymhug: :ymhug:


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: tirs 14. feb 2012 18:27 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: tors 5. mar 2009 16:10
Indlæg: 986
Geografisk sted: Nordsjælland
Det har været en slem omgang for Jer alle.

Håber I får medvind med hussalg osv.. Er det nemt at sælge huse i det område?

Sender positive tanker til dig. :ymhug:

_________________
De bedste hilsner
Mette


:angelic-little:

Venner er som engle, som hjælper os til at flyve når vores egne vinger har glemt hvordan. :angelic-flying:


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: tirs 14. feb 2012 18:56 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: man 9. feb 2009 01:05
Indlæg: 2269
Geografisk sted: falster
Godt du klagede over det og jeg sender dig og dine en masse posetive tanker :ymhug:

_________________
Billede I LOVE CATS


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: tirs 14. feb 2012 19:04 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 24. jul 2010 19:58
Indlæg: 1215
Geografisk sted: Sulsted, nord for Aalborg.
Desværre ikke helt let at sælge huse heroppe, men heller ikke umuligt. Men er virkelig rolig og glad bare ved tanken om at være tilbage i Aalborg.

_________________
Hav en god og glad dag. Dem trænger vi alle til.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: tirs 14. feb 2012 20:03 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: tors 5. mar 2009 16:10
Indlæg: 986
Geografisk sted: Nordsjælland
Susanne i nord skrev:
Desværre ikke helt let at sælge huse heroppe, men heller ikke umuligt. Men er virkelig rolig og glad bare ved tanken om at være tilbage i Aalborg.


Håber det kommer til at gå hurtigt - og I kommer derfra uden gæld. ;)-

Godt du har fået lidt mere ro i sindet, nu hvor beslutningen er taget. ;;)

_________________
De bedste hilsner
Mette


:angelic-little:

Venner er som engle, som hjælper os til at flyve når vores egne vinger har glemt hvordan. :angelic-flying:


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: ons 15. feb 2012 21:02 
Offline
Smaragd
Smaragd

Tilmeldt: fre 7. okt 2011 07:35
Indlæg: 145
Geografisk sted: Bornholm
Bestemt ikke en rar oplevelse. Vores børn er vores et og alt. Håber det bedste for jer i fremtiden.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: fre 17. feb 2012 11:01 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: man 1. feb 2010 09:13
Indlæg: 963
Geografisk sted: Holeby, Lolland
Surt opstød hvad er hun for en kvinde, har hendes egne børn ikke gået i aflagt tøj i den alder???? Du er ikke en dårlig mor Susanne tværdigmod, du tænker på dit barn som kan lege frit uden at ødelægge dyrt nyt tøj, bliv du ved med det.
Mine Unger har altid haft arvetøj på i dagpleje, vuggestue og børnehave, nettop for jeg ikke skulle sende signaler som var negative, for det kan børn hurtigt fornemme. GODT GÅET :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:

_________________
Mød hver ny dag med et smil
http://www.didismykkerogdesign.dk


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: fre 17. feb 2012 18:42 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: man 29. jun 2009 19:55
Indlæg: 1086
det er svært at sige noget - men uanset det ene og det andet, så er det uprofessionelt og dårlig stil at kommentere nedarvet tøj.

at en dagplejemor beskylder dig for at være en dårlig mor er forkasteligt, hun er ansat til at passe børn og hvis hun er utilfreds eller misfornøjet med noget, så må hun stille og roligt forklare sig.

hun er helt galt afmarcheret.

_________________
Billede LOKE'S GHOST


Top
 Profil  
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Danish translation by Olympus DK Team

Copyrights forbeholdt Cyberimport.dk - Perler til lav selv smykker