Dato og tid er tors 28. mar 2024 14:59

smykke forum

Vis ubesvarede indlæg | Vis aktive emner


Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: fre 24. feb 2012 20:23 
Offline
Safir
Safir
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 21. feb 2009 17:29
Indlæg: 381
Geografisk sted: Studstrup
På onsdag købte jeg en lille papegøj; en Stanley Rosella og hun fik navnen Ashley. Jeg kørte flere timer om at henter hende og har brugt mange mange timer med at snakker til hende.... jeg har fortælt hende at hun var hjem nu og at hun kunne bliver her resten af hendes liv og at hun fik lov til at lege med min andre papegøj snart.

I dag har vi så lavet en sundhedstjek på hende.... de har lavet blodprøve og røntgen billede og den hele. Men da vi hentede hende hos dyrelæge fik vi nyhederne at hun ikke er rask. Hun skulle helst aflives men det kunne vi ikke gøre fordi hun skulle jo tilbage til opdrætteren; han har ikke lov til at sælge syge dyr. Det var ikke om at 'får vores penger tlbage'; hun er ikke en produkt men hvis opdrætteren har gjørt det med vilje skulle han jo straffes.

Med nu er hun tilbage hos ham, hun er i en lille bur i en skur isoleret fra alle andre. Hun er helt alen efter jeg havde lovet hende et hjem. Hun stolede på mig... og jeg kan ikke hjælpe hende. Hendes liv er blivet utrolig meget værre fra i dag og hun er kun en baby.

Har det rigtig skid lige nu.

Billede

Billede


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: fre 24. feb 2012 20:31 
Offline
Smaragd
Smaragd

Tilmeldt: fre 7. okt 2011 07:35
Indlæg: 145
Geografisk sted: Bornholm
Sikke en sørgelig historie.... jeg kan godt forstå, at du er ked af det. Det er uretfærdigt, at sådan noget sker.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: fre 24. feb 2012 20:31 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs 14. dec 2010 12:06
Indlæg: 658
Nu ved jeg ikke om det er det samme med fugle, men..

Vi står og skal købe hund og sker der det at hunden bliver syg så har man ret til at aflevere den tilbage og få sine penge igen. Så fremt at det er en medfødt lidelse eller kennel har kendt hvalpen var syg..

Umiddeltbart tænker jeg det gælder alle opdrættere, medmindre du har købt privat så aner jeg faktisk ikke hvordan og hvorledes..

Aner ikke engang hvem man mon skulle kontakte hvis man vil "klage" Hmm forbrugernævnet? Don't know..

Hvor trist den var syg

Og søde Becca det er ikke din skyld, opdrætteren skulle have tjekket sådan noget, og sørget for den var blevet aflivet hvis den ikke kunne redes. Forstår godt du er ked af det, men det er jo uden for din kontrol. Håber du har det bedre


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: fre 24. feb 2012 20:43 
Offline
Safir
Safir
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 21. feb 2009 17:29
Indlæg: 381
Geografisk sted: Studstrup
Diddah skrev:
Nu ved jeg ikke om det er det samme med fugle, men..

Vi står og skal købe hund og sker der det at hunden bliver syg så har man ret til at aflevere den tilbage og få sine penge igen. Så fremt at det er en medfødt lidelse eller kennel har kendt hvalpen var syg..

Umiddeltbart tænker jeg det gælder alle opdrættere, medmindre du har købt privat så aner jeg faktisk ikke hvordan og hvorledes..

Aner ikke engang hvem man mon skulle kontakte hvis man vil "klage" Hmm forbrugernævnet? Don't know..

Hvor trist den var syg

Og søde Becca det er ikke din skyld, opdrætteren skulle have tjekket sådan noget, og sørget for den var blevet aflivet hvis den ikke kunne redes. Forstår godt du er ked af det, men det er jo uden for din kontrol. Håber du har det bedre


Efter vi har snakket med opdrætteren er vi rimeligt sikker på at han ikke var klar over at hun var syg.... han har givet os vores penger tilbage og lidt ekstra da vi havde kørt så langt. Og jeg kan godt forstå at han selv vil undersøger hende.

Men hun er helt alen nu i mørket og det har jeg det rigtig svært med. Papegøjer kan man sammenligner med 2-3 årige børn, de er så klog of følsomt.


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: fre 24. feb 2012 21:17 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: man 9. feb 2009 12:42
Indlæg: 1463
Geografisk sted: Østjylland
Becca jeg forstår hvad du føler. Det gør ondt helt ind i hjertet, og man synes hellere hun bare må få fred, og ikke skal sidde isoleret i et mørkt rum. Også mit hjerte græder.

_________________
Hilsen butler :animals-cat: :animals-cat: :animals-cat:
Tiden flyver når perler sættes sammen.
http://www.amio.dk/butik/724/


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: fre 24. feb 2012 21:52 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs 14. dec 2010 12:06
Indlæg: 658
Åh det var godt opdrætteren var til at snakke med, det gør det da lidt nemmere, mon ikke så han tager sig af hende så godt han kan ;)

:ymhug: :ymhug:


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: lør 25. feb 2012 00:03 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: man 9. feb 2009 01:05
Indlæg: 2269
Geografisk sted: falster
Det skære også ind i mit hjerte når jeg læser din historie og synd at den skal lide og sidde helt alene ,men igen er det ikke din skyld og jeg håber du snart får det bedre mange kram herfra :ymhug:

_________________
Billede I LOVE CATS


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: lør 25. feb 2012 01:10 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 9. okt 2010 22:09
Indlæg: 1201
Geografisk sted: Herning
Et lille trøstende ord fra en x-papegøjeavler Billede

Når en pip er syg, er det helt normalt, man isolerer den et stykke tid. Dels fordi der måske er en mulighed for at den kan smitte andre pips, men også fordi den har det bedre, og kommer sig meget hurtigere, når den får fred og ro - og måske en varmelampe. Vi bryder os jo heller ikke om at blive plantet midt i en højaktiv børnehave, når vi er syge - jeg foretrækker i hvert fald isolation under dynen i et mørklagt værelse - og det er som en vaskeægte blåravn, jeg skriver her :-D .

Men det er synd for den flotte pips, den er syg, så jeg håber den kommer sig, og får et dejligt fugleliv, med masser af ligesindet selskab.

BilledeBilledeBilledeBilledeBilledeBilledeBilledeBillede

Billede

_________________
Billede


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: lør 25. feb 2012 08:37 
Offline
Safir
Safir
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 21. feb 2009 17:29
Indlæg: 381
Geografisk sted: Studstrup
BlueRaven skrev:
Et lille trøstende ord fra en x-papegøjeavler Billede

Når en pip er syg, er det helt normalt, man isolerer den et stykke tid. Dels fordi der måske er en mulighed for at den kan smitte andre pips, men også fordi den har det bedre, og kommer sig meget hurtigere, når den får fred og ro - og måske en varmelampe. Vi bryder os jo heller ikke om at blive plantet midt i en højaktiv børnehave, når vi er syge - jeg foretrækker i hvert fald isolation under dynen i et mørklagt værelse - og det er som en vaskeægte blåravn, jeg skriver her :-D .

Men det er synd for den flotte pips, den er syg, så jeg håber den kommer sig, og får et dejligt fugleliv, med masser af ligesindet selskab.


Det hjælper faktisk når du siger det... jeg var lidt bang for at han ville være ligeglad da han har så mange andre gøjer. Ifølge min dyrelæge kan hun ikke bliver rask igen og bliver hun ikke ret gammel. Hvis jeg fik hende tilbage ville jeg nok afliver hende fordi det havde været helt klart bedst for hende.


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: lør 25. feb 2012 10:10 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 24. jul 2010 19:58
Indlæg: 1215
Geografisk sted: Sulsted, nord for Aalborg.
Hvor lyder det træls håber den får det godt eller får "fred". Forstår godt du har det træls. Knus og kram herfra.

_________________
Hav en god og glad dag. Dem trænger vi alle til.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 15 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Danish translation by Olympus DK Team

Copyrights forbeholdt Cyberimport.dk - Perler til lav selv smykker