Dato og tid er tirs 19. mar 2024 03:47

smykke forum

Vis ubesvarede indlæg | Vis aktive emner


Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: ons 20. jun 2012 09:43 
Offline
Safir
Safir

Tilmeldt: tors 8. apr 2010 16:45
Indlæg: 440
Geografisk sted: Næstved
Fem dage efter min dejlige Westie døde, faldt min mor og brækkede hoften - så kom yngste datterens konfirmation fire dage efter .....
Så den lå på rutefart til sygehuset - forberede konfirmation - tilbage til sygehuset osv. Vi bor i Næstved og mor lå på Nyk. F`s sygehus.
Konfirmationen blev vel overstået .....
Mor blev flyttet tilbage til plejehjemmet - der var ikke mere som kunne gøres, hun responderede ikke på nogen behandling. Lægerne mente også, at hun oveni havde fået endnu en hjerneblødning- men mega stor denne gang ....
Så kom tiden hvor vi søskende nærmest boede plejehjemmet .... og efter 1½ ugen vågen ved dødslejet fik min mor endelig fred ...... puha det var hårdt .....

Hun fik en smuk bisættelse en flot solskinsdag .... og ligger nu ved siden af min far som døde for 20 år siden .....

MEN så kommer det ubehagelige.
Nu kommer bodelingen .... mor havde et hus (betalt) hun havde værdigpapirer og penge på bankbogen.
Hendes ønske har hele tiden været, at når vi kunne se, at hun kunne "klare" sig for pengene, skulle vi søskende have det beløb, man må få uden at skulle betale skat. Dette beløb overførte min søster, som havde fuldmagt ( da min mor de sidste år var dement).
Min søster sørgede også for, at alle regninger til huset, som mor først ville have solgt efter sin død, blev betalt.
Min mor var en lille svagelig dame, som vi hjalp med alle de ting, der nu skal i et hus - med indkøb, male klippe hæk, som var på alle fire sider ..... osv
Huset samt haven passede vi så, efter mor kom på plejehjem.
Jeg har haft en storebror til, som døde for 21 år siden, han har en søn, som så skal arve på lige fod med os andre.
Min tidligere svigerinde og min nevø, har vi stort set ikke haft kontakt med siden. Jeg har skrevet hver jul til dem, og sendt fødselsdagskort til min nevø ..... men efter 12 år gav jeg op ....
Jeg kalder ham lige X for nemheds skyld, han har været og besøge sin farmor 2 - 3 gange i de 21 år.
Da hun døde - ringede min anden storebror og fortalte det. X kom til begravelsen samt til bodeling i Skifteretten.
Da han fandt ud af, at vi have fået pengegave af mor, satte han sig helt på bagbenene ... og forlangte bobestyrer til at dele boet.
Dvs at indtil huset engang er solgt, skal der sidde en advokat og sørge for, at alle regninger bliver betalt osv - det koster mellem 30.000 - 100.000 kr om året. Og da huset ligger på Lolland kan der gå mange år inden det bliver solgt. ......
X ville slet ikke have nogen ting fra huset.
"Jeg har nok af ragelse selv" var bemærkningen. Jeg troede da bare, at han gerne ville have nogle billeder af hans far, da han var lille - eller en ting til erindring om hans farmor ....
Min mor havde en profeti om, at X først dukkede op når der skulle arves - jeg er glad for, at hun ikke oplevede det - eller de ting han sagde i Skifteretten .....
X syntes ikke, at der var så mange penge tilbage .... ( jeg er forarget)
Min mor blev alene da hun var 60 - solgte deres lille gård, købte et hus (kontant til ejendommæglerens store morskab) - og kunne leve for de renter resten af beløbet gav, indtil hun kunne få pension ...
Da hun kom på plejehjem - betalte hun både omkostninger til huset samt plejehjemmet - beløbet fra pension kunne ikke engang dække udgifterne hertil, så det blev også betalt udaf formuen.
Og nu skal resten af mine forældres hårdt sammensparede "formue" - gå til en advokat .....
Jeg er dybt rystet i mine grundvolde, over at man kan komme spadserende ind fra højre og sige, man er uenig og derefter bliver der sat bobestyrer på , til trods for, at vi sidder 3 søskende og er enige om, at vi nok skal passe huset indtil det bliver solgt .....
Selvfølgelig skal X have sin del - det er slet ikke der jeg vil hen ... det er bare måden. Jeg kan endnu se ham læne sig ind over bordet og spørge Advokatfuldmægtigen: "Jeg skal lige høre èn gang til, hvor mange penge der stod" ... for derefter at rejse sig op og gå .... uden at sige farvel !!!

Puha så fik jeg da lidt luft ......

_________________
Mvh
Kirsten

:::::::::::::::::::::
Carpe diem


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: ons 20. jun 2012 13:19 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: man 9. feb 2009 01:05
Indlæg: 2269
Geografisk sted: falster
Sikken en behandling I søskende har været ude for og desværre er det tit sådan det foregår når man skal dele efter sine forældre og jeg håber at x har en dårlig samvittighed,(men det har han nok ikke )
jeg har også været ude for næsten det samme ,men uden hus der skulle sælges,jeg fik min mors bankbog da hun kom på plejehjem og da hun gik bort ,blev jeg beskyldt af mine 2 brødre at jeg havde hævet nogle penge fra bankbogen og de truede med politi anmeldelse og alt muligt andet,men gudskelov havde jeg gemt alle regninger og hele sagen gik til vores advokat og der var ikke noget for dem ( mine brødre) at komme efter,men det tog så meget på mig at jeg tabte 10 kg mens sagen kørte.Mine brødre ville heller ikke oplyse hvor og hvornår min elskede mor skulle begraves,men det fandt vi selvfølgelig selv ud af og det var det hele værd at se deres ansigter ,da de så at vi sad der til begravelsen .Mine 2 svigerinder var dybt berørte over måden mine brødre havde opført sig ,men kunne selvfølgelig ikke tage parti til mig hvad jeg godt kunne forstå .det er 5 år siden og vi har overhovedet ingen kontakt til hinanden idag.Når jeg sidder her og skriver dette indlæg kommer det hele op til overfladen igen og jeg har en stor knude i maven og tårene løber ned af kinderne .Min far er død for 20 år siden og ham savner jeg også så urolig meget.Det er sørgeligt at voksne mennesker kan opføre sig sådan og nu fik jeg også lige mulighed for at komme af med lidt luft ,men det var en meget hård omgang da det stod på.Jeg håber det kommer til at løsne sig for dig Kirsten og sender dig mange varme tanker og kram :ymhug: :ymhug: :ymhug:

_________________
Billede I LOVE CATS


Senest rettet af lisbeth ons 20. jun 2012 14:11, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: ons 20. jun 2012 13:36 
Offline
Safir
Safir

Tilmeldt: tors 8. apr 2010 16:45
Indlæg: 440
Geografisk sted: Næstved
Tak Lisbeth.
Det er helt utroligt hvordan mennesket kan opføre sig, så snart der er penge som skal deles.
Heldigvis kan vi søskende tale sammen, og min søster og jeg taler rigtig ofte i denne tid. Hun er så bange for, at vi har gjort noget forkert. Men alle regninger er gemt, og da vores penge skulle overføres, sagde de i banken at det var fuldt ud lovligt.
X kunne have været en del af familien, men valgte fra. Underligt at man slet ikke har lyst/behov for at besøge sin farmor synes jeg.
Det var ikke fordi han var en lille dreng da han far døde. Han var da 15 år og kunne også selv tage kontakt - eller bare skrive igen. Eller henvende sig til sine fætre, som han også brød kontakten til .....

Men ja Lisbeth - det er dejligt at få luft .....

Hvis jeg orker det skulle I næsten have den tragik komiske historie og min svigerinde - det er altså nok til en ny Soap film ...... :whistle:

_________________
Mvh
Kirsten

:::::::::::::::::::::
Carpe diem


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: ons 20. jun 2012 14:13 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: man 9. feb 2009 01:05
Indlæg: 2269
Geografisk sted: falster
Ja Kirsten det er det er så dejligt ved dette forum at vi kan komme af med vores tanker og lidt fornyet luft og at der er plads til alle herinde :ymhug:

_________________
Billede I LOVE CATS


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: ons 20. jun 2012 15:01 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: tors 5. mar 2009 16:10
Indlæg: 986
Geografisk sted: Nordsjælland
Tænk engang, at et dødsfald kan skabe så meget splid.. pga penge.. $-)

Men X er da ikke for klog - for de penge der går til advokaten - går jo også fra hans del!
Han burde slet ikke have medbestemmelse i den sag! - Når han ikke har været der for "farmor" - og Jer andre.

Men sådan er det - og I må bare få det bedste ud af det.

Kram til Jer begge.. :ymhug:

- Det er skrækkeligt at skulle igennem sådan et helvede, ovenpå ens sorg!

_________________
De bedste hilsner
Mette


:angelic-little:

Venner er som engle, som hjælper os til at flyve når vores egne vinger har glemt hvordan. :angelic-flying:


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: ons 20. jun 2012 18:48 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: man 29. jun 2009 19:55
Indlæg: 1086
Hvad med at leje huset ud, mens i venter på at det bliver solgt?

_________________
Billede LOKE'S GHOST


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: ons 20. jun 2012 20:29 
Offline
Safir
Safir

Tilmeldt: tors 8. apr 2010 16:45
Indlæg: 440
Geografisk sted: Næstved
Pia skrev:
Hvad med at leje huset ud, mens i venter på at det bliver solgt?

Tja .... det var også det vi (søskende) havde overvejet. Det kan vi så ikke nu, fordi bobestyrer skal have fuld råderet (tror jeg det hedder) over huset - altså må det ikke lejes ud .... æv æv

Der skyldes ikke noget i huset - altså ville vores udgifter også være begrænset ... hvis man kan kalde ejendomsskatter, forsikringer, aconto varme/varm osv ... som begrænsede :))

_________________
Mvh
Kirsten

:::::::::::::::::::::
Carpe diem


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: tors 21. jun 2012 11:30 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs 14. dec 2010 12:06
Indlæg: 658
Jeg har læst det her et par gange nu .. og jeg er ikke kommet nærmere på en forståelse for hvor respektløs man da kan være.

Jeg synes det er væmmeligt at man ikke kan mindes en person og gøre tingene ligeligt i stedet for alt ska op i hat og briller, men jeg ved godt virkeligheden er anderledes. De få gange jeg har stået og skulle arve har jeg nægtet. Har fået lidt billeder og nogle af de ting jeg selv har lavet til vedkommende, og ellers nægtet resten der er næsten altid en der går i små sko. I stedet for at mindes, og komme igennem sorgen er det nemmere for nogle (åbenbart) at skulle være "grådig"

Jeg håber dog han indser det ikke kan svarer sig at skulle opfører sig sådan. :(

Og jeg er ked af at hører du oven i din sorg skal igennem sådan en omgang.

On the bright side, så kan det ikke blive værre snart kan det?

Stuuuur krammer :ymhug: :ymhug: :ymhug:


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: tors 21. jun 2012 13:40 
Offline
Safir
Safir

Tilmeldt: tors 8. apr 2010 16:45
Indlæg: 440
Geografisk sted: Næstved
Tak for det ..... nej det kan da om muligt blive værrere ..... griner ....

_________________
Mvh
Kirsten

:::::::::::::::::::::
Carpe diem


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: tors 21. jun 2012 18:56 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 24. jul 2010 19:58
Indlæg: 1215
Geografisk sted: Sulsted, nord for Aalborg.
Har gåsehud....

_________________
Hav en god og glad dag. Dem trænger vi alle til.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Danish translation by Olympus DK Team

Copyrights forbeholdt Cyberimport.dk - Perler til lav selv smykker