Dato og tid er tors 28. mar 2024 18:18

smykke forum

Vis ubesvarede indlæg | Vis aktive emner


Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Indlæg: søn 27. mar 2011 18:15 
Offline
Perle
Perle

Tilmeldt: tirs 22. mar 2011 08:37
Indlæg: 20
Charlottes skrev:
Havfruen har altså ret. Der er en masse love der skal overholdes når man laver en net-butik og dem har du på ingen måde overholdt. Dine kontakt oplysninger email, navn og adresse SKAL fremstå klart og tydeligt på siden og de står ingen steder (jo jeg har kigget).

Og hvor står der at man har 14 dages returret og 2 års garanti (som man har ifølge lovgivningen)? :-\

Derudover skriver du at betaling sker via netbanks overførsel. Hvad hvis folk ikke har netbank? Kan de så ikke gå i banken over overfører pengene? ;)-

Du skriver heller ikke hvad det koster at få tingene tilsendt. Ja du skriver:
Prisen på porto er afhængig af varerens vægt. Portoen betales af køberen selv.
Vareren vil blive sendt med Post Danmark

Men er det Post Danmarks takster du går efter eller lægger du indpakning oveni og skal du også have et administrationsgebyr eller hvad??? :-\

Jeg vidste heller ikke at en halskæde kunne være 41 cm bred. Hvor lang er den så? B-)

Og hvad er smykkerne lavet af? :-\

Og overholder de gældende lovgivning omkring nikkel eller ej? :-\

Billederne er så utydelige at jeg aldrig ville købe noget derfra.

Og sidst men ikke mindst: når du tager et billede med blits, så bliver farverne lysere end de er irl. Dvs at folk ikke får den farve vare hjem som de regner med. Derfor risikerer du at få en masse smykker retur. Så tag billederne i sollys. Det er bedre for dig og dine evt kunder. ;;)


Tak for feedback, men jeg kan desværre ikke skrive længde, også valgte jeg at bredde var det der passe bedst frem for højde, dybde og vægt.
Du spørger hvad smykkerne er lavet af, der er jeg i tvivl om hvad de forskellige ting hedder, altså jeg ved at halskæderne, der er det en wire snor. Ellers er det forskellige perler. Med øreringene er det ikke ægte sølv men det der hedder sterling sølv.(mener jeg) Jeg har meget svært ved at få taget nogen gode billeder og vil super gerne have nogen gode idéer?
Det med post Danmark er selvfølgelig efter deres takster, og jeg tager efter hvad vareren vejer, nej der skal ikke administrationsgebyr til.
Det med netbanken har du ret i, jeg er bare ny til det her og skal lige ind i det.
Du har også ret i at der ikke står adresse, tlf.nr. da jeg ikke er færdig med siden og det bare er en prøve. men godt du siger det :)

_________________
i kan følge mig og mine smykker på facebook.dk
Ina Haugaard


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: man 28. mar 2011 07:58 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 15. feb 2009 10:57
Indlæg: 1924
Du skal vide hvad dine ting er lavet af det er der faltis lov for, og sterlingsølv er ægte sølv . du må nemlig ikke sælger noget sim indeholder nikkel og du som sælger har et produktandsvar og kan blive stillet tild andsvar for det du sælger. Det er alså ikke bare det at få lavet en side der er så mange andre ting som der skal tages højde for når man vil sælge over nættet.

_________________
Kærlig hilsen

:character-ariel:

Jeg er desvære skrive ordblind jeg håber at i kan forstå det jeg skriver ellers må i spørge.


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: man 28. mar 2011 15:53 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: søn 16. aug 2009 13:35
Indlæg: 1679
Geografisk sted: Amager
Som havfruen siger så er sterling sølv ægte sølv. Men det er ikke nok at skrive sterling sølv. Du skal vide hvad lødigheden er (f.eks 925s betyder 925% sølv og 75% andre metaler). Men for at sælge noget som sølv, skal du være medlem af ædelmetal-et-eller-andet... (Hvad er det nu den hedder piger?). Og du skal være sikker på at det er den lødighed du angiver dvs du skal sende prøver ind engang imellem. Du kan også bare lade være med at skrive at det er sølv, så behøver du ikke være medlem (det er dyrt og det koster hver gang du sender en prøve ind plus du skal have et stempel som også koster).

Men køber du metaller til at lave smykker af hjem fra udlandet eller en privat person her i landet, så skal du teste dit metal. Det skal nemlig overholde gældende lov om nikkel (det må ikke udlede for meget). Det kan klares nemt ved at smutte på apoteket og købe et nikkel test-sæt. Du skal bruge en vatpind når du tester det men det står i test-sættet hvordan og hvorledes. Husk at vaske metallet af når det er testet ellers får folk en allergisk reaktion pga de kemikalier du har brugt. Har du flere ens ting, så test 2-3 eksempler af hver. Det kan jo være at det flydende metal ikke har været blandet ensartet fra fabrikkens side så der er mere nikkel i den ene metal-ting end i den næste.

Du er også nødt til at vide hvad det er du sælger. Er det plastik, jade, ametyst eller hvad? Du kan ikke bare skrive ukendte matrialer. Det vil du nok ikke få solgt meget af (der er MANGE der sælger smykker og hvorfor skulle folk købe hos dig når du ikke ved hvad det er når de kan få noget ala hos en der ved hvad hun sælger).

At du ikke kan skrive længde virker altså uprof. Så må du lave din netbutik på en anden måde så du kan indsætte tekst under billederne.

Hvis du opgiver pga alle de love og ting der skal overholdes, så forstår jeg det godt. Det er rimeligt uoverskueligt. Men du bor i Danmark, så det SKAL være i orden. Og på den anden side hjælper det jo også dig og mig når vi køber fra forretninger her i landet. ;;)

_________________
Man kan da aldrig få for mange perler. ;-)


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: man 28. mar 2011 15:54 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: søn 16. aug 2009 13:35
Indlæg: 1679
Geografisk sted: Amager
Er det ikke ædelmetal kontrollen de hedder? :-\

_________________
Man kan da aldrig få for mange perler. ;-)


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: man 28. mar 2011 16:55 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 15. feb 2009 10:57
Indlæg: 1924
jo det heder ædelmetald kontroldet, og jeg havde en god snak med dem i Vejle da vi var på smykke messe og det er faktis nogle vældig flinke folk der står bag. Og hvis du ikke sælger sølv skal du ikke registres hos dem, men der med ikke sagt at der ikke kan komme kontrold af dine ting så er det bare en anden ognatioun som tager strikprøver og jeg personlig synes det er helt ok da det er for kundernes skyld at der skal være kontrold med de ting der bliver solgt.

_________________
Kærlig hilsen

:character-ariel:

Jeg er desvære skrive ordblind jeg håber at i kan forstå det jeg skriver ellers må i spørge.


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: man 28. mar 2011 18:01 
Offline
Perle
Perle

Tilmeldt: tirs 22. mar 2011 08:37
Indlæg: 20
hold da op, vidste ikke der var så mange regler om at sælge smykker. Men det er værd at overveje at droppe det. Jeg er stadig ung så jeg kan altid lave en hjemmeside når jeg ved noget mere om tingene. Også bare sælge på loppemarkeder og blandt venner og familie.

_________________
i kan følge mig og mine smykker på facebook.dk
Ina Haugaard


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: tirs 29. mar 2011 14:53 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: søn 16. aug 2009 13:35
Indlæg: 1679
Geografisk sted: Amager
På loppemarkeder kan du stadig risikerer at der er stikprøve kontrol. Så dine ting skal være i orden mht ikke at udlede for meget nikkel (men det skal de også hvis du ikke sælger på loppemarkeder for du kan give folk nikkel-allergi ved at det ikke er i orden).

_________________
Man kan da aldrig få for mange perler. ;-)


Top
 Profil  
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Danish translation by Olympus DK Team

Copyrights forbeholdt Cyberimport.dk - Perler til lav selv smykker