Dato og tid er tors 28. mar 2024 18:25

smykke forum

Vis ubesvarede indlæg | Vis aktive emner


Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: fre 6. nov 2009 17:48 
Offline
Perle
Perle

Tilmeldt: fre 6. nov 2009 11:29
Indlæg: 5
Ved lidt af et tilfælde har jeg igen (sidst jeg gjorde i smykkefremstilling, må have været som teenager) fået øjnene op for hjemmelavede smykker - en hobby der passer perfekt til både mit klunser/samler gen (nu kan jeg endelig få brugt alle mine skønne perler, dimser og dutter, jeg har samlet gennem årene), mit gnier gen ;-) og ikke mindst min kreative side, der længe har sukket efter noget nyt at lege med :clap:

- Jeg startede med at indkøbe materialer Nordicbeads til to par nemme og enkle øreringe, hvilket gik over al forventning - men desværre bare efterlod mig med en tang i hånden og en tom følelse inden i... Det gik jo så hurtigt, så var øreringene færdige, materialerne brugt - og jeg var først lige ved at varme op :P

- Heldigvis var løsningen nær, så nu skal der shoppes - så jeg kan komme videre! Hold fast hvor skal der laves gaver - armbånd, halskæder og øreringe!! Yes yes! :p

Men så melder der sig selvfølgelig et par spørgsmål mht. indkøb, materialer - og ikke mindst risikoen for allergi - værktøj og lignende...

Hvad vil i anbefale af værktøj?
- Jeg har allerede en god fladtang (og en dum gammel bidtang) samt en god sekund lim, jeg har brugt til de anborede sten. Herudover kan jeg læse mig til at en rundtang er uundværlig til øjer... Er der andet, jeg ikke kan leve uden? - Her tænker jeg specielt på need-to-have og nice-to-have værktøj - vi starter jo med det nødvendige, så må resten følge ;)
- Har i evt. nogen steder på nettet eller specifikt værktøj (mærke/webshop etc) i vil anbefale?

Hvilket materiale bør jeg vælge til ørestikkere og kroge (for at undgå allergiske reaktioner)?
- Er det nok, hvis de er forsølvet eller forgyldt? Eller bør de være af massivt sølv og derefter evt. forgyldt... Er kirugisk stål lige så godt som sølv/guld?
- hvad bør jeg kigge efter for at være sikker på, ørestikkere og kroge ikke indeholder nikkel og lign?
- Har i en foretrukken webshop, hvor i køber jeres ørestikkere/kroge? - jeg har surfet en del rundt og kan se, der er stor forskel på prisniveauet på de samme ting fra webshop til webshop.

Samme 3 spørgsmål som ørestikkere/kroge - bare i forhold til perlestave og tråd..
- Er det nok, hvis de er forsølvet eller forgyldt? Eller bør de være af massivt sølv og derefter evt. forgyldt... Er kirugisk stål lige så godt som sølv/guld?
- hvad bør jeg kigge efter for at være sikker på, ørestikkere og kroge ikke indeholder nikkel og lign?
- Har i en foretrukken webshop, hvor i køber jeres ørestikkere/kroge? - jeg har surfet en del rundt og kan se, der er stor forskel på prisniveauet på de samme ting fra webshop til webshop.

Sidst men ikke mindst.. Findes der nogen rigtige butikker i Københavns området, der sælger udstyr/materialer og værktøj til smykke fremstilling?

- Jeg håber, i har lyst til at hjælpe mig lidt med mine spørgsmål, så jeg kan komme godt igang :)

Indtil da surfer jeg lidt rundt og samler inspiration :)

Mvh Freja


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: fre 6. nov 2009 18:30 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 15. feb 2009 10:57
Indlæg: 1924
Velkommen her til vores dejlig forum. og vi er her for at hjælpe hianden.
Jeg bruger altid sølv til mine øreringe får det er ikke nok med forsølvet hvis folk har alegi for den forsølvet bliver slit af efter hånden. og så har vi en butik hvor vi sælger mine smykker. Alt mit metal køber jeg hos www.ravstedhus.dk
Perlestaven kan du godt købe som forsølvet da den ikke kommer i direkte kontagt med huden. men det er en smagsag hvis du vil sælge dine smykker er det ikke godt at blande sølv og ikke sølv.
Verktøjet har jeg også købt hos tavstedhus men ellers har Lene en masse ting og sager du kan bruge det er også henne som har oprettet dette dejlige forum. der er nogle piger fra københaven så de vil nok svare på hvor der er nogle butikker der over.

_________________
Kærlig hilsen

:character-ariel:

Jeg er desvære skrive ordblind jeg håber at i kan forstå det jeg skriver ellers må i spørge.


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: fre 6. nov 2009 19:13 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: fre 26. jun 2009 19:27
Indlæg: 1028
Geografisk sted: Aalborg
hej Freja
Velkommen her i vores dejlige forum :ymhug:

Som nybegynder vil jeg foreslå dig, at du starter ud med forsølvede, silverplatede (SP), goldplated (GP) ogforgyldte dele. http://www.cyperimport.dk har nogle gode og billige produkter, der alle er nikkeltestede. Så der er du sikker på kvaliteten. De er heller ikke så dyre, og du kan kontakte Lene, som har butikken. Lene finder du også her i forum, og hun er altid villig til at hjælpe.

Must have begynder værktøj:
- en god bidetang, der kan klippe wire over i tykkelsen op til 1,5 mm.
- en rundtang, så du kan lave bl.a. øreringe. Du skal vælge en, der er max. 0,5 mm i spidsen
- en god fladtang, gerne en med en spids ende, så du kan lave nogle flotte slutninger.

Du kan også købe godt begynder værktøj hos http://www.cyperimport.dk

Og så skal du have noget godt smykkewire, både noget i ca. 0,3 mm og noget i 0,5 - 0,6 mm så du kan lave halskæder af både perler med små huller og af de tunge perler. Det kan du også købe hos http://www.cyperimport.dk

Jeg har en webshop, og jeg køber alle mine sterling sølv dele og mit værktøj hos http://www.ravstedhus.dk De har nogle meget gode kvalitetsvarer, og du er altid sikker på kvaliteten.

Når du skal købe diverse smykkesten, er der mange steder, du kan handle, og priserne svinger utroligt meget fra butik til butik.

http://www.cyberimport.dk og http://www.gurkemeje.dk og http://www.nettedesign.dk har et stort udvalg, og er efter min mening de billigste steder at købe sten i Danmark. Og deres kvalitet er altid i top, og de sender varerne i løbet af meget kort tid.

Her i forum sælges der en hel del overskuds/rest smykkesten og perler, så det er bare om at følge med. Du finder dem under: køb og salg for private.

Hvis du har nogle spørgsmål, er du altid velkommen til at spørge om råd og vejledning.

_________________
Smykkehilsener
Lise
http://www.smykkekreationer.dk

Unikke og håndlavede smykker i ædelstene, ferskvandsperler samt sammen med Sterling sølv og forgyldt Sterling sølv.


Senest rettet af Lise søn 8. nov 2009 12:50, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: fre 6. nov 2009 19:22 
Offline
Perle
Perle

Tilmeldt: fre 6. nov 2009 11:29
Indlæg: 5
Tusind tak for jeres hurtige svar :)

Det gav mig et lidt bedre overblik - og endda adresesr til et par webshops, jeg ikke havde hørt om endnu (med andre ord - underholdningen for i aften er ihvertfald hjemme :))

Lise - lige et spørgsmål - når du skriver smykketråd i 3mm, 5mm og 6mm, hvad mener du da? I min verden må der være tale om Ø på tråden, men det kan da ikke passe???

Mvh Freja


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: fre 6. nov 2009 19:48 
Offline
ADMIN
ADMIN
Brugeravatar

Tilmeldt: tors 22. jan 2009 13:55
Indlæg: 1224
Geografisk sted: Nordjylland
Hej Ladybird, og også et velkommen til dette forum fra mig.

Jeg håber at du bliver rigtig glad for at være her, og vi er alle søde og venlige til at hjælpe hinanden.

Mht til dit spørgsmål til Lise om målene på smykkewire er det tykkelsen hun mener :)-

_________________
Mange knus og kreative hilsner

Lene BilledeBillede
Mine madopskrifter
Støt os på Facebook


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: fre 6. nov 2009 22:27 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: man 9. feb 2009 01:05
Indlæg: 2269
Geografisk sted: falster
Hejsa Freja stort velkommen herfra og jeg glæder mig til evt hvad du laver for smykker ;)-

_________________
Billede I LOVE CATS


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: lør 7. nov 2009 12:28 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: fre 7. aug 2009 07:13
Indlæg: 874
Geografisk sted: Als
Velkommen her :ymhug:
Dit spørgsmål til Lise om tykkelsen på smykkewire:
Hun mener 0,3mm - 0,6mm, (vil jeg mene :D )


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: lør 7. nov 2009 12:31 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: fre 26. jun 2009 19:27
Indlæg: 1028
Geografisk sted: Aalborg
Ladybird skrev:
Tusind tak for jeres hurtige svar :)

Det gav mig et lidt bedre overblik - og endda adresesr til et par webshops, jeg ikke havde hørt om endnu (med andre ord - underholdningen for i aften er ihvertfald hjemme :))

Lise - lige et spørgsmål - når du skriver smykketråd i 3mm, 5mm og 6mm, hvad mener du da? I min verden må der være tale om Ø på tråden, men det kan da ikke passe???

Mvh Freja


Det er tykkelsen, på tråden, som Lene også skriver.

Der er mange nye "udtryk" indenfor smykkefremstilling, så du skal endelig spørge, hvis du støder på nogle udtryk, som du ikke lige kan gennemskue.

Når du kigger på diverse hjemmesider efter smykkedele, skal du lige være opmærksom på, at de billeder du ser, er meget forstørrede i forhold til det, du køber. Så et stykke millimeterpapir eller en linial er altid god at have i nærheden. Når der eksempelvis står 10 mm ved nogle perler, betyder det, at de er 10 mm i tværsnit. Det er ikke omkredsen, der menes.

_________________
Smykkehilsener
Lise
http://www.smykkekreationer.dk

Unikke og håndlavede smykker i ædelstene, ferskvandsperler samt sammen med Sterling sølv og forgyldt Sterling sølv.


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: lør 7. nov 2009 13:15 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: fre 7. aug 2009 07:13
Indlæg: 874
Geografisk sted: Als
Lise, jeg tror det forvirrede Freja, at du skrev tykkelsen på wire var 3mm og 5-6mm.
Det er jo godt nok nogle møllehjul den så kan bære =))


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: lør 7. nov 2009 19:15 
Offline
Safir
Safir

Tilmeldt: tirs 10. mar 2009 17:16
Indlæg: 330
Geografisk sted: København
jeg vil egentlig sige det samme som de andre..
fysiske butikker ; smyks du kan se adr. på smyks.dk og der ligger en på islandsbrygge og østerbro jeg kan godt lide at se tingene i virklighedden det får jeg en masse ideer af ;)


Top
 Profil  
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 20 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Danish translation by Olympus DK Team

Copyrights forbeholdt Cyberimport.dk - Perler til lav selv smykker