Switch to full style
Her er der mulighed for at beskrive vejledninger, og fortælle om metoder til smykkefremstilling
Skriv et svar

Knudeskjulere.

tirs 17. nov 2009 12:34

Jeg har lige modtaget en fornuftig pakke fra Lene´s biks. Fornuftig fordi der kun var tilbehør og ingen perler i. Og der er bla knudeskjulere med. Så jeg vil lige høre: hvordan får jeg trykket dem sammen om wireklemmerne uden at selve knudeskjuleren bliver flad? Den er jo fin rund nu og det må den gerne blive ved med at være. Jeg har endnu ikke prøvet dem, skulle lige høre om der var nogle tricks inden jeg går igang.

Re: Knudeskjulere.

tirs 17. nov 2009 12:42

Hej Charlotte.

Jeg bruger den specielle tang der bøjer selve wireklemmen fint, og den lukker knudeskjuleren så den ikke bliver skæv/ridset. http://www.cyberimport.dk/materialer-ti ... emmer.html

Den er desværre udsolgt, men den kommer igen, om en uges tid.

Re: Knudeskjulere.

tirs 17. nov 2009 12:43

mine knudeskjuler er lavet af noget kraftig metal, så de holder formen.

Re: Knudeskjulere.

tirs 17. nov 2009 12:46

Jeg bruger den tang som Lene anbefaler ;)-

Re: Knudeskjulere.

tirs 17. nov 2009 13:27

Jeg bruger mine finger eller min fladtang med forsigtihes.

Re: Knudeskjulere.

tirs 17. nov 2009 14:17

Jeg har sådan en tang. Har brugt den forkert indtil forleden da jeg var træt af flade stikkende wireklemmer som jeg ikke fattede hvordan I kunne skjule med en knudeskjuler. :ymblushing: Så må jeg prøve den. :)-

Havfrue > Hvis dine fingre er stærke nok til at lukke den slags jeg har købt, så må du nærmere være en havheks med de kræfter du må have. Jeg prøvede og jeg kan overhovedet ikke presse den sammen med fingrene. :-\

Re: Knudeskjulere.

tirs 17. nov 2009 15:25

Ok men mine er af sølv og de lukkes i bunden så det kan være at det er der for. For jeg har ikke rat mange krafter i mine hænder og arme jeg er jo ved at være en halv gamel kvinde med som er aldersvæget af gigt og slid. =)) =)) =))

Re: Knudeskjulere.

tirs 17. nov 2009 20:49

Jeg bruger bare en fladtang til knudeskjuler-perlen og de første tre blev lidt sjove i formen, men nu kan man næsten ikke se sammenføjningen, så ..øvelse gør mester!

Re: Knudeskjulere.

tirs 17. nov 2009 21:26

Jeg bruger også bare en fladtang..

Men jeg har bare et problem, for når jeg har klemt klemmen ( :-D ) og skal have klemmeskjule på, så kommer jeg tit til, at klemme på noget af wiren , fordi der ikke er "plads" nok til klemmen.. Og den klemme jeg bruger er lille!, hvordan får i den til ikke at gøre det..

Re: Knudeskjulere.

tirs 17. nov 2009 21:50

Jeg sidder og sørger for at få skubbet begge wire ned i hullet. Det er vigtigt at wiren ikke kommer i klemme. Har prøvet at wiren sprang fordi den kom i klemme.
Er det enten for store klemperler eller for små crimps du bruger, hvis wiren ikke kan være nede i hullet.
Skriv et svar