Dato og tid er tors 18. apr 2024 17:46

smykke forum

Vis ubesvarede indlæg | Vis aktive emner


Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: ons 16. dec 2009 22:13 
Offline
Perle
Perle

Tilmeldt: fre 6. nov 2009 11:29
Indlæg: 5
For nogen tid siden spurgte jeg om råd opstart af smykkefremstilling herinde, hvor jeg fik nogle rigtig gode tips - og siden fået lavet en masse fine smykker ;) Dog har jeg ikke lige fået taget mig sammen til at tage billeder endnu - men det kommer ;))

Nu har jeg så et andet spørgsmål:
Jeg har kastet mig ud i knytning af armbånd, og skal have købt en omgang læder snøre... (jeg har knyttet en del for tidligere, men efter andre teknikker, så er i tvivl om hvor meget man skal beregne til et armbånd samt hvilken tykkelse snøre, man skal bruge)

Så hvilken tykkelse vil I anbefale?

- Jeg vil gerne købe en hel rulle, så det skal være en tykkelse der både kan bruges til almindelige armbånd samt et par med josefine knuder.

Umiddelbart tænker jeg en tykkelse på 1,5 mm vil være det bedste - men der hvor jeg regner med at smutte ind og købe snøre imorgen (skindhuset), har de kun 1mm og 2mm at vælge imellem på hele ruller...

Ladybird


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: tors 17. dec 2009 09:14 
Offline
Perle
Perle

Tilmeldt: søn 13. dec 2009 13:30
Indlæg: 1
Jeg vil bestemt mene at 2mm læder bliver for tykt at knytte med, jeg bruger 1mm når jeg knytter :-)

Men til armbånd med josephineknuder synes jeg dog at 1mm er for tyndt, her bruger jeg 2mm. Så det er lidt svært.
Hvad med at købe nogle prøvestykker før du køber en rulle? Så kan du selv bedømme hvad der er pænt og hvad der ikke er.

www.Pearlsandpieces.dk har lædersnor i 3m pakker til 30kr :-)


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: tors 17. dec 2009 15:26 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: fre 26. jun 2009 19:27
Indlæg: 1028
Geografisk sted: Aalborg
Jeg har prøvet at knytte med både 1 mm og 2 mm, og er mest tilfreds med resultatet af dem i 1 mm. Lædersnor er lidt stift i det, så det er svært at få det pænt og ensartet med 2 mm.

Og til en Josephine knude ser det godt ud med 2 - 3 snore i 1 mm.

Når jeg knytter af 1 mm bruger jeg ca. 130 cm til den lange snor og så 30 cm til midtersnoren. Der går lidt mere af læder end af bomuld eller polyester til et armbånd, da det er lidt stift.

Men du kan jo prøve dig frem med 1 mm. Og har du lyst til at kaste dig over 2 mm, så prøv at købe et mindre stykke, så du ikke står med en hel rulle af noget, du ikke er helt tilfreds med. Det er jo dyrt nok - også selvom man køber det i ruller. Hvis du har en panduro i nærheden eller en smykkebutik, så kan du jo købe det der, så slipper du for portoen.

_________________
Smykkehilsener
Lise
http://www.smykkekreationer.dk

Unikke og håndlavede smykker i ædelstene, ferskvandsperler samt sammen med Sterling sølv og forgyldt Sterling sølv.


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: tors 17. dec 2009 16:48 
Offline
Safir
Safir

Tilmeldt: tirs 10. mar 2009 17:16
Indlæg: 330
Geografisk sted: København
jeg knytter med 1,5 mm og det kan du godt købe i skinhuset ;)


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: tors 17. dec 2009 22:41 
Offline
Perle
Perle

Tilmeldt: fre 6. nov 2009 11:29
Indlæg: 5
Tusind tak for jeres svar :)

- Jeg har planlagt at flette med to tråde i armbåndet med josephine knuder - så det lyder jo som om 1mm snøre lige er det jeg skal have shoppe ;)

Freja


Top
 Profil  
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Danish translation by Olympus DK Team

Copyrights forbeholdt Cyberimport.dk - Perler til lav selv smykker