Dato og tid er tors 28. mar 2024 10:28

smykke forum

Vis ubesvarede indlæg | Vis aktive emner


Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: ons 6. jan 2010 10:01 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 8. feb 2009 23:37
Indlæg: 2205
Geografisk sted: Sydals
Nå, jeg håber enten Lise eller Kirsten måske kan give et godt råd... Jeg ville gerne lave vores vielses ringe i art clay istil med dette

Billede

Billede

Skal jeg bare putte noget af det flydende på et blad og så overføre det til ring riglen og bage det dirkete på den, eller hvad tror i??

_________________
Billede Ha' en perle-dag - Camilla

Billede
http://www.danagonia.amio.com
http://www.danagonia.blogspot.com


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: ons 6. jan 2010 11:13 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 15. feb 2009 10:57
Indlæg: 1924
Hej Camilla de er flotte men jeg tro ikke de er lavet i art cley . men jeg tror at de er støbte i almindelig sølv.
Det blad jeg har lavet er lavet med den flydene og penslet på af mange gange og er tøret helt op ind imellem. Der hvor jeg tror du får et problem er at det jo faktis er bagsiden som bliver forsiden når du brander for bladet brander væk og så er det der forsiden er. Du kan heller ikke forme det færdigebrante aetcley . hvis du vil lave ringe så skal der beregnes st cleyen kryber når det bliver brant prøv om du ikke kan få fat i karens bog eller en anden artcley der er en også på engelsk og da kan jeg ikke huske om der er mere om at lave ringe.
Hvis de ringe du viser er artcley tror jeg at det er den faste ler som er trykket ned i et blad og så formet bag efter. og du skal ikke have ringriglen med når du brander det det er derfor du skal beregne hvor meget det kryber.
Håber ikke at det er noget sluder jeg har skrevet og ellers må du jo ringe til mig.

_________________
Kærlig hilsen

:character-ariel:

Jeg er desvære skrive ordblind jeg håber at i kan forstå det jeg skriver ellers må i spørge.


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: ons 6. jan 2010 11:48 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 8. feb 2009 23:37
Indlæg: 2205
Geografisk sted: Sydals
Havfruen skrev:
Hej Camilla de er flotte men jeg tro ikke de er lavet i art cley . men jeg tror at de er støbte i almindelig sølv.
Det blad jeg har lavet er lavet med den flydene og penslet på af mange gange og er tøret helt op ind imellem. Der hvor jeg tror du får et problem er at det jo faktis er bagsiden som bliver forsiden når du brander for bladet brander væk og så er det der forsiden er. Du kan heller ikke forme det færdigebrante aetcley . hvis du vil lave ringe så skal der beregnes st cleyen kryber når det bliver brant prøv om du ikke kan få fat i karens bog eller en anden artcley der er en også på engelsk og da kan jeg ikke huske om der er mere om at lave ringe.
Hvis de ringe du viser er artcley tror jeg at det er den faste ler som er trykket ned i et blad og så formet bag efter. og du skal ikke have ringriglen med når du brander det det er derfor du skal beregne hvor meget det kryber.
Håber ikke at det er noget sluder jeg har skrevet og ellers må du jo ringe til mig.


Nej det lyder rigtig nok, har kigget lidt på nogle tutorials. Har du nogen ide om hvorfor de altid skriver man skal bruge en ring rigle i træ?? Sker der noget ved at sætte det der "non stick" rundt og metal riglen og så bruge den??

_________________
Billede Ha' en perle-dag - Camilla

Billede
http://www.danagonia.amio.com
http://www.danagonia.blogspot.com


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: ons 6. jan 2010 12:22 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 15. feb 2009 10:57
Indlæg: 1924
Jeg tror ikke at det betyder noget on det er træ eller metal bare du kan trække den af når den er tør og den i træ er vis lidt biliger, så det kan være der for.

_________________
Kærlig hilsen

:character-ariel:

Jeg er desvære skrive ordblind jeg håber at i kan forstå det jeg skriver ellers må i spørge.


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: ons 6. jan 2010 16:13 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: fre 26. jun 2009 19:27
Indlæg: 1028
Geografisk sted: Aalborg
Det lyder super spændende, at du vil lave jeres ringe selv.

Du bliver nød til at bruge ler. Man kan købe noget, der er længere tid om at tørre, men har de samme egenskaber som det almindelige ler. Du skal nok regne med mindst 10 g ler til en ring - for de skal være minimum 1,5 mm tykke for at kunne holde faconen.

I Karen Hørmans bog: Smykker i Art clay på siderne 54 - 55 er der en forklaring på, hvordan man kan lave ringe af ler med aftryk.

Jeg vil foreslå, at du prøver dig frem, og ruller en lerpølse ud på bagsiden af et blad eller lignende. Inden det bliver stift, kan du så rulle det omkring en ringrigle (i træ eller metal), og så pensle de to lag med pasta, der hvor de overlapper. Du skal lade den tørre helt på ringriglen, inden du meget forsigtigt tager den af (Karen viser i bogen, hvordan man gør).

Når den er helt tør, kan du bage den (hvis der ikke er bladrester til bage), ellers må du brænde den med en loddepistol. Tiderne for brænding finder du på side 57 i Karens bog.

Og du bliver nød til at køre dem i ca. 2 timer i en tromle, for at sølvet bliver holdbart nok og holder faconen.

Jeg glæder mig til at se resultatet.

_________________
Smykkehilsener
Lise
http://www.smykkekreationer.dk

Unikke og håndlavede smykker i ædelstene, ferskvandsperler samt sammen med Sterling sølv og forgyldt Sterling sølv.


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: ons 6. jan 2010 20:56 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 8. feb 2009 23:37
Indlæg: 2205
Geografisk sted: Sydals
Lise skrev:
Det lyder super spændende, at du vil lave jeres ringe selv.

Du bliver nød til at bruge ler. Man kan købe noget, der er længere tid om at tørre, men har de samme egenskaber som det almindelige ler. Du skal nok regne med mindst 10 g ler til en ring - for de skal være minimum 1,5 mm tykke for at kunne holde faconen.

I Karen Hørmans bog: Smykker i Art clay på siderne 54 - 55 er der en forklaring på, hvordan man kan lave ringe af ler med aftryk.

Jeg vil foreslå, at du prøver dig frem, og ruller en lerpølse ud på bagsiden af et blad eller lignende. Inden det bliver stift, kan du så rulle det omkring en ringrigle (i træ eller metal), og så pensle de to lag med pasta, der hvor de overlapper. Du skal lade den tørre helt på ringriglen, inden du meget forsigtigt tager den af (Karen viser i bogen, hvordan man gør).

Når den er helt tør, kan du bage den (hvis der ikke er bladrester til bage), ellers må du brænde den med en loddepistol. Tiderne for brænding finder du på side 57 i Karens bog.


Jeg tror jeg vil låne Karens bog, sådan noget med brændetid og den slags er nemmere på dansk, så er grader og alt det der det samme... Jeg har godt tænkt på det med tromlen, men jeg når nok ikke at få råd til en inden brylluppet. Så tænkte jeg måske kunne sende den til en af jer, sammen med lidt takke perler og hjem porto, og så kunne den måske komme med når i alligevel tromler noget. Hvis den bliver godt pakket ind kan den vel godt klare turen??
Og du bliver nød til at køre dem i ca. 2 timer i en tromle, for at sølvet bliver holdbart nok og holder faconen.

Jeg glæder mig til at se resultatet.

_________________
Billede Ha' en perle-dag - Camilla

Billede
http://www.danagonia.amio.com
http://www.danagonia.blogspot.com


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: ons 6. jan 2010 21:19 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 8. feb 2009 23:37
Indlæg: 2205
Geografisk sted: Sydals
Hvis man nu lavede selve omkredsen af ringen i 925ss, og så lavede et blad i art clay og lagde oven på, tror i så ikke det ville blive mere stabilt.

Tænker lidt ala dette her:

Billede

_________________
Billede Ha' en perle-dag - Camilla

Billede
http://www.danagonia.amio.com
http://www.danagonia.blogspot.com


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: tors 7. jan 2010 09:21 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 15. feb 2009 10:57
Indlæg: 1924
Jo det tror jeg at du vil blive. Og Camilla du skal bruge dit badeværelse når du skal brande dit sølv for der ude kan du slukke lyset og så kan du se den rigtie farve når sølvet har den rigtie tempratuer og det er nemest i et rum uden alt for meget andet lys. det der også kan gøre det lidt svært nu er at Karen skriver at det skal være friske blade og det er svært lige nu at finde blade som er grønde. men mit bladsmykke var nu på frøstanderen og den var brun og det gik fint.
Du kan også lave hele tingen i sterlingsølv og så få preget et bladmønster ned i sølvet prøv at gå på bibloteket der er en del bøger om hvordan det kan gøres i sølv.

_________________
Kærlig hilsen

:character-ariel:

Jeg er desvære skrive ordblind jeg håber at i kan forstå det jeg skriver ellers må i spørge.


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: tors 7. jan 2010 10:23 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 8. feb 2009 23:37
Indlæg: 2205
Geografisk sted: Sydals
Havfruen skrev:
Jo det tror jeg at du vil blive. Og Camilla du skal bruge dit badeværelse når du skal brande dit sølv for der ude kan du slukke lyset og så kan du se den rigtie farve når sølvet har den rigtie tempratuer og det er nemest i et rum uden alt for meget andet lys. det der også kan gøre det lidt svært nu er at Karen skriver at det skal være friske blade og det er svært lige nu at finde blade som er grønde. men mit bladsmykke var nu på frøstanderen og den var brun og det gik fint.
Du kan også lave hele tingen i sterlingsølv og så få preget et bladmønster ned i sølvet prøv at gå på bibloteket der er en del bøger om hvordan det kan gøres i sølv.


Jeg vil bare gerne have det ligner et ægte blad så meget som mulig. så derfor synes jeg artclay er sådan en sjov løsning. Tænkte jeg ville købe en buket hvor der var et blad jeg kunne bruge, eller måske nakke et i et supermarked :-D Jeg tror ikke det med toilettet kommer til at virke, det er jo lidt lille mit badeværelse =)) Så skulle sidde på toilettet hvis det var. Men jeg kan lukke soveværelset helt af for lys så gør det bare der, eller om natten, der er jeg jo oftest mest vågen alligevel...

_________________
Billede Ha' en perle-dag - Camilla

Billede
http://www.danagonia.amio.com
http://www.danagonia.blogspot.com


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: tors 7. jan 2010 10:43 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 15. feb 2009 10:57
Indlæg: 1924
Ja det med natten er også ok og der er sefølelig heller ikke så meget lys lige nu og jeg kan godt forsstå at du helst vil det med artcley for det bliver mest naturlig håber at det lykkes for dig. @};-

_________________
Kærlig hilsen

:character-ariel:

Jeg er desvære skrive ordblind jeg håber at i kan forstå det jeg skriver ellers må i spørge.


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 16 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Danish translation by Olympus DK Team

Copyrights forbeholdt Cyberimport.dk - Perler til lav selv smykker