Switch to full style
Her er der mulighed for at beskrive vejledninger, og fortælle om metoder til smykkefremstilling
Skriv et svar

Memory wire

man 12. apr 2010 16:19

Hvad er memory wire ?
Mvh
Kirsten

Re: Memory wire

man 12. apr 2010 16:27

Se her:

http://www.cyberimport.dk/index.php?for ... rchvendor=

Re: Memory wire

man 12. apr 2010 19:04

Kirsten, memorywire er en fast wire der ikke forandrer sig, og man kan sætte perler på, og lave lige så mange omgange man vil, og så lukke med en lille perle man limer på enderne, eller man kan bøje et lille øje, og måske sætte et vehæng i.Du kan se nogle af mine eksempler på memorywire armbånd på http://www.foto.smykkeforumforalle.dk.

Re: Memory wire

man 12. apr 2010 21:27

D.v.s at man kan "forme" den efter ens arm ? ! Jeg kan på Cyberimport se, at der er til flere forskellige priser - er det p.g.a tykkelsen ? eller ?
Synes det kunne være sjovt at lege med perler på den måde. Jeg kiggede også lidt på dine armbånd hvor du har viklet - jeg kan godt se hvordan man gør, men hvordan sætter man disse viklede perler sammen - er det med o-ringe eller små sølvkæder - eller hvad bruger man ?
Puha - det var mange spørgsmål :D
Synes det er MEGA rart med sådan en Forum, hvis I vidste hvor meget jeg har prøvet af inden - bare alene med mine læderarmbånd .... :))
Godnat herfra
Kirsten (den nye )

Re: Memory wire

man 12. apr 2010 22:53

Jeg tror vi alle er blevet bedre til at lave smykker efter vi er kommet herind. Der er altid lige mindst en venlig kvinde der gladeligt hjælper med de spørgsmål/problemer man har. Det er også derfor de aller aller fleste elsker at være her. :)-

Re: Memory wire

tirs 13. apr 2010 07:08

Kirsten skrev:D.v.s at man kan "forme" den efter ens arm ? ! Jeg kan på Cyberimport se, at der er til flere forskellige priser - er det p.g.a tykkelsen ? eller ?
Synes det kunne være sjovt at lege med perler på den måde. Jeg kiggede også lidt på dine armbånd hvor du har viklet - jeg kan godt se hvordan man gør, men hvordan sætter man disse viklede perler sammen - er det med o-ringe eller små sølvkæder - eller hvad bruger man ?
Puha - det var mange spørgsmål :D
Synes det er MEGA rart med sådan en Forum, hvis I vidste hvor meget jeg har prøvet af inden - bare alene med mine læderarmbånd .... :))
Godnat herfra
Kirsten (den nye )


Kirsten, du skal ikke forme wiren, den er i den form fra starten. Wiren findes i 3 størrelser, altså til fingerringe, armbånd, og halskæder.
Man skal ikke vikle noget, bare sætte perler på de antal omgange man ønsker, og så afslutte med en perle der skal limes på enderne, eller man kan lave et lille øje og sætte et vedhæng i.
Jeg håber at dette giver mening, ellers må du endelig bare spørge igen :ymhug:

Re: Memory wire

tirs 13. apr 2010 08:02

Man skal vist også have en special wiretang til at klippe med, fordi den er så hård :-D den har Lene også på hendes hj.side

Re: Memory wire

tirs 13. apr 2010 08:31

Jeg bruger en almindelig bidetang fra værktøjskassen

Re: Memory wire

tirs 13. apr 2010 14:17

anna-edith skrev:Jeg bruger en almindelig bidetang fra værktøjskassen


He he ... tænkte også at jeg ville en tur forbi mandens værksted :p :whistle:

Re: Memory wire

tirs 13. apr 2010 14:46

Husk endelig ikke at bruge jeres fine tænger til at klippe i memory wiren, da det er noget meget stærk metal det er lavet af, og den bliver ødelagt, og kan ikke klippe pænt mere. :ymhug:
Skriv et svar