Her er der mulighed for at beskrive vejledninger, og fortælle om metoder til smykkefremstilling
Skriv et svar

Råd

lør 14. feb 2009 22:56

Hvilken slags midtersnor bruger I til ferskvandsperler i knyttede armbånd.
Butler :wink:

Re: Råd

søn 15. feb 2009 13:16

Jeg bruger 1mm polyestersnor.. det kan brændes i enden, så man kan lave den lang og tynd, så man kan få næsten alle perler derpå

Re: Råd

søn 15. feb 2009 14:24

Tak for rådet. Jeg har kæmpet med dette.
Har brugt noget helt tyndt stift, nærmest " stofomtrukket " wire, men det glider sådan. Vil derfor prøve dette.
butler

Re: Råd

tirs 17. feb 2009 11:54

.....eller bomuld eller læder også, men midter snoren skal helst ikke være meget tykkere end 1mm, for ellers kæmper man med først at finde perler med huller der er store nok eller også ender man med at sidde at bande over at man skal file hullerne større og DET er bare for laaaaangsomt og alt for kedeligt :o)

Jeg snyder snoren lidt med en gang nglelak på spidsen (laver en nål) det kan godt anbefales - du kan også bruge 10 sek. lim og det kan du også istedet for at brænde - så brug limen.

Re: Råd

tirs 17. feb 2009 12:14

Jeg sidder her og tænker på det med midtersnoren, jeg har også haft problemer, med at kunne få perler på med et lille hul.
Men jeg tænker, hvis midtersnoren er af et andet materiale end knyttesnoren, kommer armbåndet så ikke til at se mærkeligt ud, eller har i en fidus.
Jeg mener at, det er jo midtersnoren man sidder med til sidst og laver den ene ende af, eller er det mig der er helt forkert på den, for sådan har jeg lavet flere :wink:

Re: Råd

ons 18. feb 2009 09:06

Lad os sige du gerne vil lave et med f.eks. ferskvandsperler - det kan man god tglemme med de micro huller....ellers kommer filen ihvertfald på en hel del overarbejde...;o)

Men man kan godt bruge wire og så knytte ud over den, så skal man bare afslutte med en lås.

(Lene se evt. under min hjemmeside - under knyttede armbånd, der har jeg lavet et med ferskavandsperler på wire)

Re: Råd

ons 18. feb 2009 09:24

Hej Linda

Tak for din oplysning :)
Nu har jeg været inde og se dit armbånd med fersvandsperler, men kan du ikke prøve at forklare hvordan man afslutter armbåndet, så.
Hæfter man bare enderne, og sætter låsen i, eller?
Jeg var iøvrigt også lige omkring dit smykkeleksikon :o hold da op et stort arbejde, det må have været. det er virkelig flot, og meget brugbart :clap:

Re: Råd

ons 18. feb 2009 13:52

hej Lene, jeg startede med at sætte låsen på (som man plejer med en wireklemme) og så knytter du derud af og når du over midten, så måler du hvad længde du synes armbåndet skal være.....så lukker du wiren (ligesom starten) og så knytter du videre (over wiren du lige har lukket) indtil du når lukningen og så hæfter du enderne på knyttesnoren (nogle brænder andre limer)

Håber du forstår min forklaring - det er ikke altid lige nemt at SKRIVE hvordan man skal gøre... :D

Ellers spørger du bare igen ;o)

Tak - leksikonet tog sin tid og jeg var også lige ved at opgive det.....pruuuuust !!!!

Re: Råd

ons 18. feb 2009 18:40

Linda skrev:hej Lene, jeg startede med at sætte låsen på (som man plejer med en wireklemme) og så knytter du derud af og når du over midten, så måler du hvad længde du synes armbåndet skal være.....så lukker du wiren (ligesom starten) og så knytter du videre (over wiren du lige har lukket) indtil du når lukningen og så hæfter du enderne på knyttesnoren (nogle brænder andre limer)

Håber du forstår min forklaring - det er ikke altid lige nemt at SKRIVE hvordan man skal gøre... :D

Ellers spørger du bare igen ;o)

Tak - leksikonet tog sin tid og jeg var også lige ved at opgive det.....pruuuuust !!!!


Tak Linda .
Den forklaring kunne jeg lige bruge.
butler

Re: Råd

ons 18. feb 2009 18:57

Tak Linda, jeg prøver at se om jeg kan hitte ud af det :)
Skriv et svar