Dato og tid er tirs 19. mar 2024 10:45

smykke forum

Vis ubesvarede indlæg | Vis aktive emner


Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel: Re: Ebay
Indlæg: man 1. nov 2010 11:37 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: søn 16. aug 2009 13:35
Indlæg: 1679
Geografisk sted: Amager
I skal lige huske at det tager tid for os andre som måske ikke har verdens hurtigste computer/netforbindelse. At I sætter en enkelt smiley udefra i en tråd dør ingen af, men jo flere I sætter på, jo længere tid tager det at hente tråden hvilket er pisse irriterende for at skrive det mildt!

_________________
Man kan da aldrig få for mange perler. ;-)


Top
 Profil  
Svar med citat  
 Titel: Re: Ebay
Indlæg: man 1. nov 2010 12:17 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: tors 23. sep 2010 21:17
Indlæg: 614
Geografisk sted: Jammerbugt/Nordjylland
Jeg forstår dit problem og jeg er heller ikke tilhænger af, at bruge dem uhæmmet - men det kan give det sidste "touch" til en besked ligesom fotos kan.

:)-

_________________
Bettina


Top
 Profil  
Svar med citat  
 Titel: Re: Ebay
Indlæg: man 1. nov 2010 13:04 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: man 29. jun 2009 19:55
Indlæg: 1086
Dimsedutten, jeg vidste det heller ikke. men så så jeg, at BR havde skrevet gif ifm. sine roterende sten- prøv indledningsvis at søge på gif i ggogle pictures,
er du ude efter noget særligt, så prøv at sætte et animated foran det objekt du søger. animated smilies kunne måske også kaste noget af sig.

men selvom vi får billeder af noget der gerne skulle være animeret, så kan der dog være en del nitter blandt , dvs billederne ikke bevæger sig , men en del gør.


næste ambition : Jeg vil også lave mine egne smilies

_________________
Billede LOKE'S GHOST


Top
 Profil  
Svar med citat  
 Titel: Re: Ebay
Indlæg: man 1. nov 2010 15:24 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 9. okt 2010 22:09
Indlæg: 1201
Geografisk sted: Herning
dimsedutten skrev:
VED GODT AT DET IKKE HAR NOGET MED EMNET AT GØRE , MEN HVOR FÅR I ALLE DE ANIMATIONER/SMILIES FRA DER BLINKER OG DREJER OSV...

Skyder dig lige over til mit svar i en anden tråd :-D :

http://www.smykkeforumforalle.dk/viewtopic.php?p=32216#p32216

Billede

_________________
Billede


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
 Titel: Re: Ebay
Indlæg: man 1. nov 2010 15:38 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: søn 16. aug 2009 13:35
Indlæg: 1679
Geografisk sted: Amager
FrkBettina skrev:
Jeg forstår dit problem og jeg er heller ikke tilhænger af, at bruge dem uhæmmet - men det kan give det sidste "touch" til en besked ligesom fotos kan.

:)-


Det er rigtigt. Men det begynder bare at blive lidt sløjt hvis alle bruger den samme smiley 10 gange i samme besked og den næste så bruger en anden 10 gange osv. Så går forummet fra at være det bedste til at være det langsommeste. ;)-

_________________
Man kan da aldrig få for mange perler. ;-)


Top
 Profil  
Svar med citat  
 Titel: Re: Ebay
Indlæg: man 1. nov 2010 16:46 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 9. okt 2010 22:09
Indlæg: 1201
Geografisk sted: Herning
Charlottes skrev:
I skal lige huske at det tager tid for os andre som måske ikke har verdens hurtigste computer/netforbindelse. At I sætter en enkelt smiley udefra i en tråd dør ingen af, men jo flere I sætter på, jo længere tid tager det at hente tråden hvilket er pisse irriterende for at skrive det mildt!

Jeg elsker smileys. Synes de bringer liv, farve og humør ind i verden, så jeg oversvømmer jer altså med dem.
Sorry Billede
En anden grund til jeg holder af dem er, at de kan være gode til at vise, hvad "stemning" noget er skrevet i, og derfor kan spare een for en masse misforståelser. Det kan jo godt være svært at skrive med "et glimt i øjet" ;)

Og smileys er altså ikke det mest ressourcekrævende man kan linke i sin post. Jeg har lige kigget min dropbox igennem, og kan se, at de typisk fylder nogle få KB hvor et almindeligt billede hurtigt kommer over 100KB.

Men - hvis man sidder med et dial-up modem og en computer fra det sidste århundrede, og ikke orker vente på billeder, kan man jo altid slå automatisk billed-indlæsning fra i sin browser. I FireFox ved jeg det er en option under Funktioner/Indstillinger/Indhold (jeg har dog aldrig prøvet det) Billede

Selv har jeg ikke tålmodighed til at vente på at sider åbner heller, så jeg åbner en hel række ad gangen. Det gøres lettest ved at scrollhjuls-klikke på det ønskede link - så åbnes det i et nyt faneblad, mens man i ro og mag kan læse videre, hvor man er. Når man så har læst færdigt, er den nye side indlæst på det andet faneblad.

Charlottes skrev:
Men det begynder bare at blive lidt sløjt hvis alle bruger den samme smiley 10 gange i samme besked og den næste så bruger en anden 10 gange osv. Så går forummet fra at være det bedste til at være det langsommeste. ;)-

Øhh - der er muligt jeg misforstår, hvad du skriver, men hvis man indsætter den samme smiley 10 gange, bliver den altså kun indlæst én gang. Så når jeg nu giver dig en række blomster (10stk), "koster" det dig 2.74KB i download-kapacitet, ikke 27.4KB
BilledeBilledeBilledeBilledeBilledeBilledeBilledeBilledeBilledeBillede

Billede

_________________
Billede


Senest rettet af BlueRaven man 1. nov 2010 17:57, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
 Titel: Re: Ebay
Indlæg: man 1. nov 2010 17:36 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: tors 23. sep 2010 21:17
Indlæg: 614
Geografisk sted: Jammerbugt/Nordjylland
BlueRaven > Hvor er det godt du har styr på det tekniske og tak for det trick med hjul-klikket,
dét vidste jeg (heller)ikke Billede

_________________
Bettina


Top
 Profil  
Svar med citat  
 Titel: Re: Ebay
Indlæg: man 1. nov 2010 17:56 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 9. okt 2010 22:09
Indlæg: 1201
Geografisk sted: Herning
FrkBettina skrev:
tak for det trick med hjul-klikket, dét vidste jeg (heller)ikke

Det gjorde jeg heller ikke, indtil for nylig. Jeg brugte altid højreklik/Åbn i ny fane :-D

Jeg var dog lige ved at gå bananas, da jeg opdagede scroll-klikket, for jeg syntes det var genialt, men det er usigeligt upraktisk på min mus (det er en med friløb på hjulet, så bare man kigger på den, scroller den) Men efter at have lagt funktionen over på en knap under tommelfingeren, er det helt klart blevet min yndlingsfunktion.

Billede

*Tilføjelse: Nu glemte jeg helt, at jeg afprøvede det med at slå automatisk billedindlæsning fra. Det virker perfekt, men kors hvor bliver det kedeligt. Her er et screenshot af, hvordan min forrige post så ser ud (hvilket man selvfølgelig kun kan se, med billedindlæsningen slået til) ;) :

Billede

_________________
Billede


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
 Titel: Re: Ebay
Indlæg: tirs 2. nov 2010 23:34 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: tors 23. sep 2010 21:17
Indlæg: 614
Geografisk sted: Jammerbugt/Nordjylland
Ja, det er sgu lidt kedeligt uden billeder :)-

_________________
Bettina


Top
 Profil  
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Danish translation by Olympus DK Team

Copyrights forbeholdt Cyberimport.dk - Perler til lav selv smykker