Dato og tid er tirs 19. mar 2024 03:39

smykke forum

Vis ubesvarede indlæg | Vis aktive emner


Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Indlæg: lør 13. aug 2011 13:13 
Offline
Smaragd
Smaragd

Tilmeldt: lør 21. maj 2011 13:34
Indlæg: 161
Det ser spændende ud.

Jeg er også klart mest til bronze. Designet bliver udformet i kobber, men efterfølgende bruger jeg bronze. Synes, det ser eksklusivt ud.

Får du overskud eller vil af med noget, vil jeg sikkert være aftager :-)

Kan du se/mærke nogen kvalitativ forskel på bronzen fra Ravstedhus og fra Wires?


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: lør 13. aug 2011 13:48 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 8. feb 2009 23:37
Indlæg: 2205
Geografisk sted: Sydals
Ja, se det med enderne; de bliver bare bøjet helt tæt indtil "ramme-tråden". Alt det der med at gemme dem eller hamre dem, bliver ikke pænt, og ganske umuligt jo mere avancerede ting du wrapper. En crimp-tang som Pia skriver kan være god, Jeg bruger en buetspidstang fra Lindstrom, og her er det ikke mærke snobberi, men den fåes bare ikke mindre og mere fin i spidsen end fra dem, og det er vigtigt med de helt små ting. Det gælder om at bøje tråden længere end du vil have den, hvorefter du ruller den lidt tilbage og klipper så tæt på som muligt. Nu er tråden allerede i facon til at ligge sig ind til "ramme-tråden", så det bliver nemmere at bruge tangen. Prøv også altid at lade tråden ende i "siderne" af "ramme-tråden", så man ikke kan mærke dem hvis man glider hånden hen over smykket. Det kræver lidt øvelse, og jeg har fundet det helt umuligt at bruge den tynde bronze tråd til at lave sammenføjninger med, tror i hvert fald du skal helt ned på 0.2mm i tykkelsen, for at det vil virke. Jeg prøvede med 0,4 som virker fint i kobber, men det gør det bestemt ikke i bronze. Så jeg tager hatten af for dit første forsøg, det er rigtig godt gået. Hvis du vil i gang med sølv, er det jo igen nemmere med det helt fine 999ss fordi det er blødere. Har lidt 925ss og det kan jeg altså heller ikke bruge til det jeg gerne vil.

I forhold til farverne på kobber vs. bronze, så er der rimelig stor forskel i den ikke oxiderede udgave, men lige så snart de bliver oxideret, kan man altså ikke se ret meget forskel, jeg var i hvert fald MEGET skuffet :-D Især når man tænker på pris forskellen b-(

_________________
Billede Ha' en perle-dag - Camilla

Billede
http://www.danagonia.amio.com
http://www.danagonia.blogspot.com


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: lør 13. aug 2011 21:52 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 9. okt 2010 22:09
Indlæg: 1201
Geografisk sted: Herning
mjanneh skrev:
Kan du se/mærke nogen kvalitativ forskel på bronzen fra Ravstedhus og fra Wires?
Næ, men det er også svært, når al min wire fra SWC er tynd (<0,4mm) og al fra RH er medium-tyk (>0,4mm).
Jeg er nu ganske sikker på, mine næste wirekøb bliver fra SWC, hvor det er muligt Billede

Camilla - Jeg synes nu ikke den tynde bronze volder de store problemer. 0,2mm og 0,3mm er næsten ens at arbejde med, men jeg tror nu bedst jeg kan lide 0,3mm pga udseendet.

0,25mm er et kapitel for sig, for det er genstridigt som Billede, men efter 2 sekunders udglødning, er det blødt og føjeligt som de andre størrelser :-D

Mht sølv, så er jeg afgjort til 925/935, da det kan bruges til flere ting. 999 finsølv er lidt mere begrænset i udfoldelsesmulighederne, og jeg ved jo aldrig, hvad jeg finder på på et senere tidspunkt, hvor materialerne også skal kunne bruges.
Jeg trøster mig med, at sølv er blødere end bronze, og det er ikke så slemt endda.

Tak for fif til enderne - som du måske kan se på #1, har jeg prøvet forskellige muligheder, med skiftende held - hamre, klemme, klippe, sno og gemme, men nu bliver de side-klippet fremover :D

Billede

_________________
Billede


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: lør 13. aug 2011 22:44 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 8. feb 2009 23:37
Indlæg: 2205
Geografisk sted: Sydals
BlueRaven skrev:
Jeg synes nu ikke den tynde bronze volder de store problemer. 0,2mm og 0,3mm er næsten ens at arbejde med, men jeg tror nu bedst jeg kan lide 0,3mm pga udseendet.


Mit er også 0,4mm, så 0,2 og 0,3mm er jo også lige lidt tyndere. Men kan også meget vel være at jeg er blevet for forvent med mit dejligt bløde kobber =))


Citat:
Mht sølv, så er jeg afgjort til 925/935, da det kan bruges til flere ting. 999 finsølv er lidt mere begrænset i udfoldelsesmulighederne, og jeg ved jo aldrig, hvad jeg finder på på et senere tidspunkt, hvor materialerne også skal kunne bruges.


Kan jeg godt forstå. Når engang jeg bliver rig :-w eller sølv priserne falder drastisk, så vil jeg gerne prøve til med sølvet...

_________________
Billede Ha' en perle-dag - Camilla

Billede
http://www.danagonia.amio.com
http://www.danagonia.blogspot.com


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Danish translation by Olympus DK Team

Copyrights forbeholdt Cyberimport.dk - Perler til lav selv smykker