Dato og tid er tors 28. mar 2024 15:31

smykke forum

Vis ubesvarede indlæg | Vis aktive emner


Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: man 24. aug 2009 16:58 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: søn 16. aug 2009 13:35
Indlæg: 1679
Geografisk sted: Amager
Jeg har aldrig handlet på ebay men overvejer det stærkt efter jeg har set flere af jeres smukke og billige køb. Men når der står f.eks 10 mm amber 16" Hvad betyder så de 16"? Og hvad er det omregnet til cm?

_________________
Man kan da aldrig få for mange perler. ;-)


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: man 24. aug 2009 17:56 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: fre 26. jun 2009 19:27
Indlæg: 1028
Geografisk sted: Aalborg
1" er lige med en inch, som svarer til ca. 2,5 cm. Jeg har anskaffet mig en lineal, hvor der er cm i den ene side og inch i den anden side. Jeg har købt den i en boghandel. Så de 16" svarer til ca. 40 cm.

Du skriver bare, hvis du har flere spørgsmål.

Du skal huske, at der kommer shipping mv. oveni + evt. forsikring.Det skal du tage med i betragtning, når du handler hos en sælger.
Og hvis du køber for over 30 USD (inklusive shipping mv. + evt. forsikring), kommer du over de magiske 165 kr. og risikerer at skulle betale told, moms og gebyr. Regnestykket ser sådan ud:

Jeg køber eksempelvis for 170 dkr. så skal jeg betale told (hvis de snupper min pakke i tolden! og de er ret emsige, da der smugles så meget narkotika og ulovlig medicin mv.)

15 % i told af de 170 kr. = 25,50 kr. Det beløb lægges til de 170 kr. før de beregnes moms = 195,50 kr.
25 % i moms af de 195,50 kr. = 48,88 kr. Det beløb lægges til de 195,50 kr. = 244,38 kr.

Så kommer gebyret (betaling for deres arbejde med at fortolde mv.) = 150 kr.

Så alt i alt kommer jeg af med: 394,38 kr.

Altså hele 224,38 kr. i told, moms og afgift. Og så kan det lige pludselig næsten ikke betale sig længere. Så sørg for at du ikke kommer op over 30 USD, og hvis du gør, så skriv en mail til sælgeren, og bed om at det bliver sendt i mindre pakker á max 30 USD. Det gør jeg, og de svarer pænt tilbage, at det skal de nok.

God fornøjelse ;)-

_________________
Smykkehilsener
Lise
http://www.smykkekreationer.dk

Unikke og håndlavede smykker i ædelstene, ferskvandsperler samt sammen med Sterling sølv og forgyldt Sterling sølv.


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: man 24. aug 2009 18:04 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: søn 16. aug 2009 13:35
Indlæg: 1679
Geografisk sted: Amager
Det var et rigtig godt svar du kom med. Jeg havde godt luret at der var noget om et max beløb hvis man skulle udenom tolden men nu er jeg fri for at lede efter det. Tak Lise. :D

_________________
Man kan da aldrig få for mange perler. ;-)


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: man 24. aug 2009 18:19 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: man 9. feb 2009 12:42
Indlæg: 1463
Geografisk sted: Østjylland
Jeg troede ikke man måtte købe for mere end 80,- kr. Det lyder da godt at beløbet er højere.

_________________
Hilsen butler :animals-cat: :animals-cat: :animals-cat:
Tiden flyver når perler sættes sammen.
http://www.amio.dk/butik/724/


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: man 24. aug 2009 18:57 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: fre 26. jun 2009 19:27
Indlæg: 1028
Geografisk sted: Aalborg
butler skrev:
Jeg troede ikke man måtte købe for mere end 80,- kr. Det lyder da godt at beløbet er højere.



Ja, det er rigtigt at der også er en grænse ved de 80 kr., men hvis du køber for over 80 kr. kommer der kun moms på, det er først, når det kommer over de 165 kr. det bliver dyrt at få pakken stoppet.

_________________
Smykkehilsener
Lise
http://www.smykkekreationer.dk

Unikke og håndlavede smykker i ædelstene, ferskvandsperler samt sammen med Sterling sølv og forgyldt Sterling sølv.


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: man 24. aug 2009 20:25 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 15. feb 2009 10:57
Indlæg: 1924
Jeg mener ikke der kommer told på sten , mend der kommer moms på , og hvis man køber for mer og selv opgiver at der skal momses kommer der ikke bøde på. eller er jeg fejeld på det. :?: :?:

_________________
Kærlig hilsen

:character-ariel:

Jeg er desvære skrive ordblind jeg håber at i kan forstå det jeg skriver ellers må i spørge.


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: tirs 25. aug 2009 10:48 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: fre 26. jun 2009 19:27
Indlæg: 1028
Geografisk sted: Aalborg
Havfruen skrev:
Jeg mener ikke der kommer told på sten , mend der kommer moms på , og hvis man køber for mer og selv opgiver at der skal momses kommer der ikke bøde på. eller er jeg fejeld på det. :?: :?:


Ups - ja det er selvfølgelig moms, der kommer på og ikke told. Jeg havde vist lidt for travlt med at skrive......... ;)- Men jeg har nu aldrig hørt om, at der kommer bøde på :-!

_________________
Smykkehilsener
Lise
http://www.smykkekreationer.dk

Unikke og håndlavede smykker i ædelstene, ferskvandsperler samt sammen med Sterling sølv og forgyldt Sterling sølv.


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 19 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Danish translation by Olympus DK Team

Copyrights forbeholdt Cyberimport.dk - Perler til lav selv smykker