Switch to full style
Her kan du fortælle om alle de andre hobbyer som du evt. har, det kan være at sy, strikke, male, eller noget helt andet
Skriv et svar

Re: Parykmager... hehe..

man 20. apr 2009 13:08

DoA er jeg allerede medlem af. Det var herigennem jeg købte min 3. dukke. :)
Jeg er ikke så meget for yahoo grupper, så jeg tror ikke det er noget for mig. Jeg kan bedre lide fora som
f.eks. dette eller DoA. Men ellers tak. :)

Re: Parykmager... hehe..

man 20. apr 2009 13:16

boots skrev:DoA er jeg allerede medlem af. Det var herigennem jeg købte min 3. dukke. :)
Jeg er ikke så meget for yahoo grupper, så jeg tror ikke det er noget for mig. Jeg kan bedre lide fora som
f.eks. dette eller DoA. Men ellers tak. :)


Oki, Snakkede ellers med min svigermor og hun var meget intra i at vide noget om de der parykker... men kan være i kan finde ud af noget via noget andet :D

Re: Parykmager... hehe..

ons 22. apr 2009 09:29

Du kan da helt sikkert sælge de parykker eller bytte dem for tøj... Du skal da finde dig et internationalt forum også, så går de da som varmt brød!!

Re: Parykmager... hehe..

tirs 8. jan 2013 16:17

Elllhh, nu har du inspireret mig:-) Jeg vil ud at købe en lækker sort hue, og så simpelthen lave en form for ryahue, således at det ligner en paryk:-)

Re: Parykmager... hehe..

ons 9. jan 2013 08:40

Jeg har en anden type dukker men også uden hår .. kunne du eventuelt lægge en brugsanvisning på, hvordan man kreerer sådan en paryk ..?? :-)

Re: Parykmager... hehe..

ons 9. jan 2013 09:12

Jeg hækler en lille hue i fastmasker og så klipper jeg garnet i de ønskede længder (dobbelt så lange som håret skal være). 'Huen' skal sidde godt fast så parykken ikke falder af hele tiden). Så bukker jeg garnet på midten og trækker det igennem fastmaskerne på 'huen' (så der kommer 2 'hårstrå' for hvert stykke garn - og så trækker jeg garnet igennem løkken og strammer til. Bagefter kan man klippe parykken til hvis man f.eks. ønsker pandehår... Man kan selvfølgelig også bare klippe kortere stykker garn til pandehåret.

Jeg brugte noget billigt acrylgarn og delte det så bølgerne kom af sig selv; men du kan også bare bruge noget tyndere garn og lade det være udelt hvis du ønsker glat hår.

Hjalp dét?

Re: Parykmager... hehe..

ons 9. jan 2013 10:28

Boots, kan du ikke skrive hvordan du hækler huen? Så man ved hvornår man skal tage ud :clap: :clap: Super flotte parykker, jeg laver også selv hår til mine nisser, men din måde virker meget nemmere

Re: Parykmager... hehe..

ons 9. jan 2013 10:54

Det kommer jo an på dukkehovedets størrelse. Jeg hæklede bare rundt og tog ud når det var nødvendigt.

Jeg fandt lige en tutorial: http://www.flickr.com/photos/8542954@N0 ... 651877346/
Skriv et svar