Her kan du fortælle om alle de andre hobbyer som du evt. har, det kan være at sy, strikke, male, eller noget helt andet
Skriv et svar

Smadret sikkerhedsglas til pynt

tirs 14. dec 2010 23:37

jeg har altid elsket sikkerhedsglasskår, de er så skønne, når de ligger der på jorden ved siden af bilen eller den hærgede plakatholder. og det er jo tit vi passerer dem.
jeg fik omsider nogle skår og har nu fået dem omsat til lidt julepynt. det er lidt trist med alt det farveløse, men jeg håber alligevel i kan fange deres dekorative element
her er rå-materialet
Billede
Billede
og her er kuglerne efter behandling med min nye limpistol, elsker den tingest
Billede
Billede

jeg har ikke skåret mig, men det er klart nok ikke noget børn skal lege med end sige i nærheden af

Re: Smadret sikkerhedsglas til pynt

tirs 14. dec 2010 23:48

Nej, hvor er de cool. Og det er en fantastisk ide.
Jeg har også altid godt kunne lide dem, men har aldrig overvejet, at de kunne bruges til noget.
Jeg tror faktisk lige, der holder en bil nede på P-pladsen, såååå måske jeg skulle...

Men først skal du have en glas-hammer for fint påhit og flot resultat:

Billede

Billede

Re: Smadret sikkerhedsglas til pynt

ons 15. dec 2010 01:21

Det ligner is kugler. Super flot!! :clap: Må vi så få historien om hvordan du fandt dem?? Har du været ude med elefant hue og og hammer?? =))

Re: Smadret sikkerhedsglas til pynt

ons 15. dec 2010 01:59

Orvs dine ser da ikke så grønne ud (skær) som mine??? Jeg bruger dem som deko oven på jorden (eller bare i ) i potter i karmene. De bliver nemlig ikke "snuskede" som dekosten gør (af jord og kalk i vandet). Og de fanger lyset godt ind.

Mine fandt jeg i et storskraldrum i en kasse. Nemt! Men da havde jeg GODT nok også "manglet" de længe.

Sjov ide at lime dem på. Mig er der dog ikke gået en Jørgen Clevin tapt i så mig og lim.. 8-}

Re: Smadret sikkerhedsglas til pynt

ons 15. dec 2010 02:01

Ps: de er også fede i glasvaser også bare et bloklys i;-)...eller til dekoer med en lille troldgren/syrenløg el. lign i:-)

Re: Smadret sikkerhedsglas til pynt

ons 15. dec 2010 08:16

Danagonia skrev:Det ligner is kugler. Super flot!! :clap: Må vi så få historien om hvordan du fandt dem?? Har du været ude med elefant hue og og hammer?? =))

=))
Ahhr Camilla, dog ikke. jeg har en del laster, men begår aldrig vold mod ting.
der stod en kæmpe glasplade nede i et kopirum. folk hævder den var spændt. der kom en person forbi med hurtige og emsige bevægelser og så var den færdig. jeg hørte braget og fik endelig lejlighed til at rage til mig. Ingen ville røre det, fordi de mente, det var farligt. men jeg har aldrig skåret mig på det- er det ikke fidusen ved sikkerhedsglas?

Re: Smadret sikkerhedsglas til pynt

ons 15. dec 2010 10:22

ja de kan andvens til mange dejlig ting. Mun ikke man kan få dem hos en huger.

Re: Smadret sikkerhedsglas til pynt

tors 16. dec 2010 14:07

Jeg elsker dine kugler der :x-
Skriv et svar