Switch to full style
Her kan du fortælle lidt om din foretrukne ferieform, din bedste ferieoplevelse, og om ferie generelt. Hvor holder du ferie, er du til sol, eller sne.
Skriv et svar

Re: Nu går turen til Island

tors 23. jul 2009 13:52

lisbeth skrev:Det lyder som om du har haft en rigtig god ferie og lava findes den i andre farver en sort og brun :?: og den rhyolit er det ikke guffff og ser vi ikke foto af stenene ;)- please og var du i de varme kilder eller var det for varmt :?: glæder mig til at se dine billeder fra turen :clap:


Lava findes i en del farver, alt afhængig af, hvad det indeholder. Jeg har fundet kulsort, gråligt, lyse brunt og mørkebrunt, beige og rødt. Og det er bare så smukt :dance:

Og rhyolitten er dejlig. Der er hele bjergkæder af rhyolit, dem var jeg desværre ikke i nærheden af, men jeg fandt da nogle rhyolit sten andre steder.

Jeg nåede ikke de varmekilder, det venter jeg med til næste gang. Da vejret var så skønt, ville jeg hellere se natur og vente med de aktiviteter, der ikke kræver super godt vejr.

Og der skal nok komme billeder i lange baner ;)

Re: Nu går turen til Island

fre 24. jul 2009 07:29

Det lyder da godt nok til at du har haft en rigtig dejlig tur. Jeg glæder mig også til at se billeder af dine lækre sten og ikke mindst hvad du får ud af dem.

Re: Nu går turen til Island

fre 24. jul 2009 09:56

Så har jeg fået set billederne igennem, og har valgt nogle få ud, som I kan se. Jeg fik taget knap 400 :-! men det er for mange at vise her :-!

Billede

Uddød vulkan

Billede

Lava i lange baner i forskellige farver

Billede

Vandløb, hvor det siges, at man kan få et ønske opfyldt, hvis man kaster mønter i vandet. Det, der glimter nede i vandet er masser af mønter :dance:

Billede

Her har vandet skåret sig gennem lavaen og lavet et langt vandløb

Billede

Vandfald

Billede

Den lille havfrue - alias min datter ved et vandfald :clap:

Re: Nu går turen til Island

fre 24. jul 2009 10:25

Hvor ser det dejligt ud og hvor er din datter smuk som hun sidder der :clap:

Re: Nu går turen til Island

fre 24. jul 2009 11:43

Hvilke super flotte billeder. Forstår du har haft en dejlig tur med masser af oplevelser
Tak fordi du deler lidt af det med os ;)

Re: Nu går turen til Island

fre 24. jul 2009 12:15

Dejlige billeder fra din tur og dejlig havfrue tak for at vi motte se dem. @};-

Re: Nu går turen til Island

fre 24. jul 2009 13:04

Så har jeg fået taget lidt billeder af de sten, jeg købte og de sten, jeg har fundet i naturen.

Billede
Lavasten købt på Island

Billede
Tholiitic, basalt, fundet i naturen

Billede
Phenocryst, basalt, fundet i naturen

Billede
Rhyolit, fundet i naturen

Billede
Opal, fundet i naturen

Billede
Gabbro, fundet i naturen

Billede
Lava i forskellige farver, fundet i naturen

Re: Nu går turen til Island

fre 24. jul 2009 13:21

Hold da helt op Lise hvor ser det godt ud og jeg elsker alle de rå sten hvor er de flotte :x- og opal stene :-o hvem der skulle til Island og jeg kan godt forstå du havde overlæs,men hvor meget må man købe for af sten og have med hjem fra Island og sikke flotte billeder ;)-og alle de lavaperler guffffffff :-o
Senest rettet af lisbeth fre 24. jul 2009 13:24, rettet i alt 1 gang.

Re: Nu går turen til Island

fre 24. jul 2009 13:23

De ser meget flotte ud dine lava perler og naturstene er bare dejlige . Glæder mig til at se hvad du får ud af alt det du har med dig hjem. @};-

Re: Nu går turen til Island

fre 24. jul 2009 14:09

Sikken en dejlig tur jeg har været på ved at se dine foto og din beskrivelse wouw
Tusinde tak for at du ville dele det med os alle
Glæder mig til at se hvad du får ud af dine sten som du har fundet i
naturen
jeg kan godt forstå du rejser til efteråret igen
Hvad koster en tur til Island??

Hvad koster lava perlerne i Island ? :?: ;)-
Skriv et svar