Switch to full style
Her er der plads til at søge efter opskrifter, eller komme med din bedste opskrift. Komme med gode råd, og fortælle hvad dine ynglingsretter er.
Skriv et svar

Pecan småkager

fre 28. jan 2011 09:27

Vi elsker disse småkager hjemme hos os :
Pecan småkager
Billede
Opskrift :
125g smør
6spsk olie (bruger normalt raps)
150 g sukker
1/4 tsk salt
1 æg
250g mel
1 tsk bagepulver
100 groft hakkede pecan nødder
hele pecan nødder til pynt
smelt smørret, rør det sammen med olie ,sukker, salt og æg
Rør resten af ingredienserne i dejen.
Sæt småkagerne med 2 teskeer, tryk dem flade med en pecan nød og bag ved 190 grader i 12 min.

Bager normalt 4dbl portion ellers har manden og ungerne støvsuget dem samme aften.

Re: Pecan småkager

fre 28. jan 2011 11:45

de ser lækre ud - fint med pecan (valnødder kan være barske)

Re: Pecan småkager

fre 28. jan 2011 12:33

Nu er jeg ikke så meget til søde sager, men kagedåsen måtte gerne stå mit køkken ..!! Hvor er den fin :-)

Re: Pecan småkager

fre 28. jan 2011 16:12

Uhmm, hvor ser de lækre ud, måske man skulle prøve dem. :ymhug:

Re: Pecan småkager

fre 28. jan 2011 17:41

De ser rigtig lækre ud.

Re: Pecan småkager

lør 29. jan 2011 08:40

miska skrev:Nu er jeg ikke så meget til søde sager, men kagedåsen måtte gerne stå mit køkken ..!! Hvor er den fin :-)


Den er købt i Frankrig i en af mine yndlingsbutikker dernede ; La Cure Gourmande

Re: Pecan småkager

lør 29. jan 2011 08:53

Lise Sonne skrev:
miska skrev:Nu er jeg ikke så meget til søde sager, men kagedåsen måtte gerne stå mit køkken ..!! Hvor er den fin :-)


Den er købt i Frankrig i en af mine yndlingsbutikker dernede ; La Cure Gourmande

Paris..??!!

Re: Pecan småkager

lør 29. jan 2011 08:57

miska skrev:
Lise Sonne skrev:
miska skrev:Nu er jeg ikke så meget til søde sager, men kagedåsen måtte gerne stå mit køkken ..!! Hvor er den fin :-)


Den er købt i Frankrig i en af mine yndlingsbutikker dernede ; La Cure Gourmande

Paris..??!!


I mange af de 'lækre' byer ; Avignon, Aix en Provence, Pezenas, Marseille, Nimes..... og sikkert også i Paris, men der har vi ikke opholdt os så meget. www.la-cure-gourmande.fr/ - der kan du se hvor de har butikker.

Re: Pecan småkager

man 31. jan 2011 15:08

Ja Lise, de er nemlig også gode, jeg laver tit en pecanpie, den er også rigtig god :-D
Skriv et svar