Dato og tid er tors 28. mar 2024 14:11

smykke forum

Vis ubesvarede indlæg | Vis aktive emner


Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 69 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Næste
Forfatter besked
Indlæg: tirs 18. maj 2010 16:45 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: man 29. jun 2009 19:55
Indlæg: 1086
Jeg skal nok ligge billeder op, men en enkelt uldkugle er vist lige i underkanten-

ja, det fylder ikke meget og vejer endnu mindre- det er den ideelle hobby at pakke sammen og bringe med sig- har tænkt at jeg må lære min søster det når jeg dukker op i århus, så kan vi stikke os tilblods i fællesskab

Havfruen jeg håber du fotograferer dine tørklæder før de får ben at gå på hen over disken derovre på Fur

_________________
Billede LOKE'S GHOST


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: tirs 18. maj 2010 20:01 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 15. feb 2009 10:57
Indlæg: 1924
jeg har ikke nået at fotografer de sidste tørklæder før vi har splgt dem der er bare så mange der er vilde med dem og det er dejlig. har lige bestilt mer uld og en hatte form hjem så nu vil jeg prøve at lave en hat og jeg vil også prøve at lave en tehætte i uld så lige nu står iderne i køg og det er dejlig .

_________________
Kærlig hilsen

:character-ariel:

Jeg er desvære skrive ordblind jeg håber at i kan forstå det jeg skriver ellers må i spørge.


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: tirs 18. maj 2010 20:50 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: man 29. jun 2009 19:55
Indlæg: 1086
ja, det må være en sand fryd at de sælger godt - var inde og se på prisen på merino hos cc, den ser da meget rimelig ud.

_________________
Billede LOKE'S GHOST


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: ons 19. maj 2010 09:13 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 15. feb 2009 10:57
Indlæg: 1924
Ja de er rimlige med deres priser og du skal jo ikke bruge så meget af det som man tror det skal lægges på i et meget tynt og uens lag for at blive pæn . jeg bruger bomuldsgase som de også har til en rimlig pris. De sælger 5 m for ca 90 kr og der ud af laver keg 4 tørklæder jrg har fundet ud af at den grå er god til mange af farverne. Jeg skal nok prøve at se om jeg kan få taget nogle bileder næste gang. Min søster har hjulpet mig og det er dejlig da vi ikke ser ens på farverne og det er skønt at der kommer andre farver til en dem jeg selv ville lave og så hyger vi os med det for vi kan stå og tale sammen imedens vi ligger ulden på.

_________________
Kærlig hilsen

:character-ariel:

Jeg er desvære skrive ordblind jeg håber at i kan forstå det jeg skriver ellers må i spørge.


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: ons 19. maj 2010 13:15 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: man 29. jun 2009 19:55
Indlæg: 1086
det lyder meget hyggeligt med en søster, der hjælper. jeg vidste ikke at man kunne bruge bomuldsgaze, troede det skulle være silke chiffon. så det er super.
det lyder spændende med et hatte forsøg- jeg googlede filtede hatte igår og der var mange rigtigt flotte. jeg har ellers en ret betragtelig samling sjaler- men jeg tænkte at mit kommende større projekt skulle være en lille poncho.

googlede også nuno-tørklæder og det var også guf, men nu skal mine fingre lade nålen danse og så kan filtning med vand komme til.

_________________
Billede LOKE'S GHOST


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: ons 19. maj 2010 14:10 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: man 9. feb 2009 12:42
Indlæg: 1463
Geografisk sted: Østjylland
Havfruen skrev:
Ja de er rimlige med deres priser og du skal jo ikke bruge så meget af det som man tror det skal lægges på i et meget tynt og uens lag for at blive pæn . jeg bruger bomuldsgase som de også har til en rimlig pris. De sælger 5 m for ca 90 kr og der ud af laver keg 4 tørklæder jrg har fundet ud af at den grå er god til mange af farverne. Jeg skal nok prøve at se om jeg kan få taget nogle bileder næste gang. Min søster har hjulpet mig og det er dejlig da vi ikke ser ens på farverne og det er skønt at der kommer andre farver til en dem jeg selv ville lave og så hyger vi os med det for vi kan stå og tale sammen imedens vi ligger ulden på.

Det er så godt at høre at dine tørklæder sælger godt.
Jeg er også stadigvæk utrolig glad for mit, og bruger det meget

_________________
Hilsen butler :animals-cat: :animals-cat: :animals-cat:
Tiden flyver når perler sættes sammen.
http://www.amio.dk/butik/724/


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: ons 19. maj 2010 15:38 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 15. feb 2009 10:57
Indlæg: 1924
Ja det er dejligt og folk bliver i godt humør af at der er så mange at vælge imellem , når vi har været igang . nu kommer hun igen på fredag for hun er helt vild med at lave dem og der er jo en ekstra dag igen i dene wekent så hun vil til fur . så skal vi også prøve at lave en hat til hende for det vile hun gerne og jeg har taget en hatte puld hjem.så må vi jo se om vi kan finde ud af det.
og nej man behøver ikke at bruge silke når man filter det er en del dyre og jeg synes at gasen er flot til ulden og man kan fint afsteme farverene efter baggrunden eller også bare køre på for de bliver fine aligeveld

_________________
Kærlig hilsen

:character-ariel:

Jeg er desvære skrive ordblind jeg håber at i kan forstå det jeg skriver ellers må i spørge.


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: ons 19. maj 2010 18:09 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: man 29. jun 2009 19:55
Indlæg: 1086
Hvis jeg nu vil lave en poncho, kan jeg så bruge gaze som underlag for en ren nålefiltning, altså en proces helt uden vand?

_________________
Billede LOKE'S GHOST


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: ons 19. maj 2010 20:36 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 15. feb 2009 10:57
Indlæg: 1924
Hvis du kun vil nålefilte skal du ikke have noget under, men det bliver en kæmpe opgave at nålefilte en poncho. der skal stikkes mange gange med nålen. jeg ville nok prøve at lave nogle af de fladfiltet ting der er i Birgittes bog før jeg begynder på så stor en opgave. man kan købe noget forfiltet stof og så filte farver og ting på men jeg hved ikke hvor du kan købe den slaks.

_________________
Kærlig hilsen

:character-ariel:

Jeg er desvære skrive ordblind jeg håber at i kan forstå det jeg skriver ellers må i spørge.


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: ons 19. maj 2010 22:30 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: man 29. jun 2009 19:55
Indlæg: 1086
Ja, jeg har tænkt på at bruge uldflies/kogt uld som grundstof, men det er ikke så lækkert som merino. jeg arbejder i det små pt. med melerede blomster, så det er ikke det vildt store.
det er nok også bedst med småtterier, for trangen til at prøve farverne af er stor og den skal ikke slippes løs på en poncho lige med det samme

_________________
Billede LOKE'S GHOST


Top
 Profil  
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 69 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 22 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Danish translation by Olympus DK Team

Copyrights forbeholdt Cyberimport.dk - Perler til lav selv smykker