Dato og tid er tors 28. mar 2024 13:56

smykke forum

Vis ubesvarede indlæg | Vis aktive emner


Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Hvilket tema skal næste konkurrence have??
Afstemning sluttede tirs 29. nov 2011 08:33
1. Grimme perler: Vi bytter grimme perler med hinanden, der kåres en vinder for bedste smykke og for grimmeste perle. 13%  13%  [ 2 ]
2. Alle wire wrapper med samme materialer: Jeg sender jer materialer til wire wrapping, og alle får de samme materialer. I får en dansk vejledning i begynder wrap. 31%  31%  [ 5 ]
3. Send dit halvfærdige projekt videre: Vi har alle sammen smykker vi ikke er helt tilfredse med. Vi sender dem derfor videre til hinanden. Modtageren har så frie hænder til at lave smykket om. Der kan sendes både færdige og ufærdige smykker. 6%  6%  [ 1 ]
4. Alle arbejder med bløde materialer: I får hver tilsendt forskellige bløde materialer, som skal indgå i et smykke. Med bløde materialer menes snor, garn, stof og lignende. 50%  50%  [ 8 ]
Afgivne stemmer : 16
Forfatter besked
Indlæg: tirs 22. nov 2011 08:25 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 8. feb 2009 23:37
Indlæg: 2205
Geografisk sted: Sydals
Susanne har gjort det rigtig godt, med at administrere konkurrencerne efter mig. Nu har hun dog meldt fra, da der er andre ting der kræver hendes opmærksomhed.
Ingen har haft lyst til at overtage, så jeg tager ansvaret tilbage igen :-D
Jeg laver som altid enerådigt reglerne :)) og de kommer altså til at ændre sig en hel del....

Vi får kun konkurrencer 4 gange om året, tilgengæld har vi længere tid til at deltage.

Konkurrencerne vil variere i udformning, og kommer til at kræve mere aktiv deltagelse fra jer. De vil, for eksempel, kunne være udformet lidt ala "grimmeperler" konkurrencen og dengang hvor vi alle lavede noget af de samme perler.

Konkurrencerne vil finde sted i følgende måneder:

1. December - med slutning 1. Februar
1. Marts - med slutning 1. Maj
1. Juni - med slutning 1. September
1. Oktober - med slutning 1. December

Temaerne bliver som følger:

1. Grimme perler
2. Alle wire wrapper med samme materialer
3. Send dit halv færdige projekt videre
4. Alle arbejder med bløde materialer


Jeg vil gerne høre hvad I helst vil starte med for et tema, det kan I derfor stemme om i denne tråd!!

Tilmeldingsperioden vil også være længere, så alle kan nå at se at konkurrencen finder sted. Dette betyder også at alle konkurrencer kræver en tilmelding, så jeg har en ide om hvor mange der deltager.

Jeg håber I vil støtte op om konkurrencerne og deltage så ofte som muligt :-D

_________________
Billede Ha' en perle-dag - Camilla

Billede
http://www.danagonia.amio.com
http://www.danagonia.blogspot.com


Senest rettet af Danagonia tirs 22. nov 2011 11:56, rettet i alt 2 gange.

Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: tirs 22. nov 2011 09:46 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: tors 5. mar 2009 16:10
Indlæg: 986
Geografisk sted: Nordsjælland
Det er en god idé Camilla.

Men jeg syntes måske at emnerne er noget låste.
For mit vedkommende - så wirewrapper jeg ikke.
Og jeg har faktisk heller ikke nogen smykker liggende jeg ikke har lavet færdige.

De mere åbne emner - såsom "efterår", "60´erne" osv, der er ingen grænser for hvem der kan være med.

Forstår du/I hvad jeg mener??

_________________
De bedste hilsner
Mette


:angelic-little:

Venner er som engle, som hjælper os til at flyve når vores egne vinger har glemt hvordan. :angelic-flying:


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: tirs 22. nov 2011 09:59 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: man 9. feb 2009 01:05
Indlæg: 2269
Geografisk sted: falster
camilla Hvad er bløde matrialer?strik? syning? :doh: Jeg syntes som Mette eller evt lave et smykke i en bestemt farve :-D

_________________
Billede I LOVE CATS


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: tirs 22. nov 2011 11:35 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 8. feb 2009 23:37
Indlæg: 2205
Geografisk sted: Sydals
Bare rolig, emnerne er lavet så alle kan være med.

Når man melder sig, får man tilsendt materialer, og vejledninger, så man godt kan gennemføre opgaverne, selvom man ikke har prøvet den slags før.
På den måde kan man lære noget nyt og udfordre sig selv lidt.
Hvor vidt der bliver en lille deltager betaling, eller om jeg kan få fundet materialerne via donationer, ved jeg ikke helt endnu.
De åbne emner, kommer der alt for lidt bud til, og de er for nemme bare at glemme.
Jeg synes vi sidder fast, og der sker alt for lidt udvikling.
Derfor vil jeg skubbe til jer, og virkelig sætte jer på en udfordring.
Så hvis jeg skal stå for konkurrencerne, bliver det på denne måde.

Jeg vil godt skrive noget mere om hvert tema:

Grimme perler
Vi bytter grimme perler med hinanden, der kåres en vinder for bedste smykke og for grimmeste perle.

Alle wire wrapper med samme materialer
Jeg sender jer materialer til wire wrapping, og alle får de samme materialer.
I får en dansk vejledning i begynder wrap, så alle kan være med.
En mulighed for at prøve en ny teknik, uden at skulle investere store summer.

Send dit halvfærdige projekt videre
Vi har alle sammen smykker vi ikke er helt tilfredse med.
Vi sender dem derfor videre til hinanden. Modtageren har så frie hænder til at lave smykket om. Der kan sendes både færdige og ufærdige smykker. Det bliver sjovt at se hvordan gamle smykker får nyt liv.

Alle arbejder med bløde materialer
I får hver tilsendt forskellige bløde materialer, som skal indgå i et smykke. Med bløde materialer menes snor, garn, stof og lignende. Bare rolig, man kan jo altid knytte et armbånd, eller bruge garnet i stedet for kæde, det behøver ikke være indviklet. Jeg viser jer masser af inspiration, så det bliver lettere at komme i gang.

Alle 4 temaer vil udfore jeres kreativitet og skubbe til jeres teknikker, og måder at tænke på at lave smykker.

Men som sagt, hvis der er nogen, der gerne vil beholde de gamle konkurrencer, er I meget velkomne til at overtage erhvervet som "konkurrence manager" :-D Og der er NO BAD FEELINGS! Jeg meldte i sin tid fra, fordi jeg synes det var begyndt at være kedeligt at stå for konkurrencerne. Men disse udfordringer synes jeg er sjove, og super spændende at se hvad vi kan få ud af. De er alle prøvet på andre smykkeforums og lignende krea-forummer, så det kan lade sig gøre, hvis folk gider investere tiden i det. Når vi skal have flotte præmier, så synes jeg egentlig også det er fair, at folk har kæmpet for dem, og ikke bare har lavet endnu et smukt smykke som de plejer (Taler her, også om mig selv)

_________________
Billede Ha' en perle-dag - Camilla

Billede
http://www.danagonia.amio.com
http://www.danagonia.blogspot.com


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: tirs 22. nov 2011 12:16 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: man 29. jun 2009 19:55
Indlæg: 1086
Jeg forstår godt i reagerer på sløve forum-medlemmer og jeg synes det var ekstraordinært konsekvent at afblæse konkurrencen på det grønne, det kræver faktisk sin quinde at tage sådan en beslutning. Jeg ved ikke om superkreative løsninger er midlet- måske det er- grimme perler var jo en fantastisk succes, men det kan også give bagslag, hvis nogle føler sig vildt fremmedgjorte ift temaet. Men hvad har vi at miste?
jeg er for lidt wrap, det plejer at give nogle smukke outputs, det er værd at arbejde med for trænet som utrænet

_________________
Billede LOKE'S GHOST


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: tirs 22. nov 2011 13:23 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 8. feb 2009 23:37
Indlæg: 2205
Geografisk sted: Sydals
Pia skrev:
Jeg forstår godt i reagerer på sløve forum-medlemmer og jeg synes det var ekstraordinært konsekvent at afblæse konkurrencen på det grønne, det kræver faktisk sin quinde at tage sådan en beslutning. Jeg ved ikke om superkreative løsninger er midlet- måske det er- grimme perler var jo en fantastisk succes, men det kan også give bagslag, hvis nogle føler sig vildt fremmedgjorte ift temaet. Men hvad har vi at miste?
jeg er for lidt wrap, det plejer at give nogle smukke outputs, det er værd at arbejde med for trænet som utrænet



Jeg er egentlig ligeglad med om flere vil deltage :-D Jeg gider bare ikke holde de almindelige konkurrencer mere. Man bruger meget tid på at sætte konkurrencerne op, så hvis man ikke brænder for det, bliver det hurtigt en plage. Jeg er derfor nødt til at gøre det som jeg kan finde entusiasmen frem for. Det er jo bare et fritids projekt, så det skal jo også helst være sjovt :-D Egoistisk? Ja, men når jeg skal ligge arbejdet i det, så synes jeg egentlig også det er fair nok. Det står jo som sagt alle frit for at byde ind og tage over :p

I forhold til det grønne forum, tilbyder jeg ikke at tage over igen. Så derinde vil der formentlig fortsat blive afholdt den "gammeldags" slags konkurrencer. Så måske er det også smart nok, at der er forskel på de to forums?? To om måneden er simpelthen for meget, da mange jo er på begge forums.

_________________
Billede Ha' en perle-dag - Camilla

Billede
http://www.danagonia.amio.com
http://www.danagonia.blogspot.com


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: tirs 22. nov 2011 13:54 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: man 1. feb 2010 09:13
Indlæg: 963
Geografisk sted: Holeby, Lolland
Super gode emner godt med noget nyt. :D :D jeg deltager gerne.

_________________
Mød hver ny dag med et smil
http://www.didismykkerogdesign.dk


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: tirs 22. nov 2011 13:58 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: fre 7. aug 2009 07:13
Indlæg: 874
Geografisk sted: Als
Det her er en rigtig god ide!
Jeg er også med!!! :-D


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: tirs 22. nov 2011 14:15 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: tors 20. aug 2009 14:30
Indlæg: 1064
også mig ;;)

_________________
www.mummyinthecave.dk


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: tirs 22. nov 2011 14:20 
Offline
Safir
Safir
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 21. feb 2009 17:29
Indlæg: 381
Geografisk sted: Studstrup
Jeg havde også helt sikker deltaget!! Og det er nogle god emne du har kommet med :D


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 13 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Danish translation by Olympus DK Team

Copyrights forbeholdt Cyberimport.dk - Perler til lav selv smykker