Dato og tid er fre 19. apr 2024 11:58

smykke forum

Vis ubesvarede indlæg | Vis aktive emner


Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 96 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Næste
Forfatter besked
Indlæg: lør 18. aug 2012 07:23 
Offline
Perle
Perle

Tilmeldt: ons 13. okt 2010 11:56
Indlæg: 94
Jeg er med...må se om der ikke er ved at være tid mellem bleskift og amninger :-D

Teknikker...hm...perler på snor, wirewrap, knyt, flet, friendly plastic....


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: lør 18. aug 2012 13:22 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 9. okt 2010 22:09
Indlæg: 1201
Geografisk sted: Herning
AnneSkovsgaard skrev:
Jeg er med...
BilledeYES!!!Billede


Vil du ha' din favorit farve på listen?

Billede

_________________
Billede


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: lør 18. aug 2012 13:41 
Offline
Perle
Perle

Tilmeldt: ons 13. okt 2010 11:56
Indlæg: 94
BlueRaven skrev:
AnneSkovsgaard skrev:
Jeg er med...
BilledeYES!!!Billede


Vil du ha' din favorit farve på listen?

Billede


Nej..


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: lør 18. aug 2012 15:32 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 24. jul 2010 19:58
Indlæg: 1215
Geografisk sted: Sulsted, nord for Aalborg.
BlueRaven skrev:
BilledeBilledeBillede Ihhh - to "rotter" mere i fælden :)) BilledeBilledeBillede


Susanne i nord skrev:
Smedeopgaver dog kun i kobber og messing.
Susanne, skal det forstås sådan, at hvis nu din bytbyt-giver ville sende dig en 2kg guldplade, så ville du nægte at arbejde med den?!? :-o =))

Diddah - Dejligt du vil være med trods travlhed, og jo - 3 perler/emner burde det nok være muligt for de fleste at få brugt på 1½ måned. :-D
Jeg har lige et spørgsmål til det dersens seed-beaderi. Du skriver, man bruger små perler (max 6mm) og store sten/emner man kan beade omkring (som f.eks cabochoner), og jeg forstår sagtens, det er de små perler, der udgør fundamentet i arbejdet, men er der noget til hinder for man kan indlemme større perler i designet (f.eks 8, 10, 12mm)? :-\ ;)

Shawnee - efter et kig i arkiverne, fandt jeg en adresse på dig, så hvis du ikke er flyttet indenfor de sidste par år, får du en grøn klat ved næste skema-opdatering :-D

Billede



Ville jeg da slet ikke turde arbejde i! guld nøj et tilskud til mandens SU... .

_________________
Hav en god og glad dag. Dem trænger vi alle til.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: lør 18. aug 2012 19:02 
Offline
Safir
Safir
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 29. apr 2012 06:56
Indlæg: 376
Geografisk sted: Nordjylland
Altså jeg skal lige høre om jeg har forstået reglerne rigtigt.
Man skal sende 10 perler og af dem SKAL 3 af dem være noget modtageren kan bruge i de påskrevede teknikker. Er det rigtigt?
Tror nok jeg vil være med, men skal lige tænke over teknikkerne.
Ville da ikke være fedt hvis jeg kun kan "sætte perle på snor" :-s

_________________
Hilsen Jessica
Vær mod andre, som du vil have andre skal være mod dig
Billede


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: lør 18. aug 2012 21:23 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 9. okt 2010 22:09
Indlæg: 1201
Geografisk sted: Herning
prinsesse skrev:
Altså jeg skal lige høre om jeg har forstået reglerne rigtigt.
Man skal sende 10 perler og af dem SKAL 3 af dem være noget modtageren kan bruge i de påskrevede teknikker. Er det rigtigt?
Nej, ikke helt ;)

Du skal sende 10 forskellige perler/emner, og ALLE skal kunne bruges til "perler på snor" (traditionel bytbyt) OG/ELLER nogle af modtagerens andre teknikker.
Hvis modtageren f.eks kun har mulighed for "perler på snor", må du altså IKKE sende ting, der ikke kan bruges til det formål (det skal altså her være noget med huller, eller noget "alternativt" som uden brug andet værktøj - og hvad der ellers findes i en normal husholdning kan omdannes til noget brugbart).

Jo flere teknikker en modtager har mulighed for at arbejde med, jo flere muligheder åbner det for afsenderen.

Max 3 af de ting du sender må være "alternative", altså noget man ikke normalt bruger til smykker - eller wacky ting, hvor modtageren skal have de små grå i højeste gear, for at få et smukt smykke ud af det. De "alternative" kan også være materialer modtageren selv må gøre noget ved, før de kan anvendes - som f.eks et stykke stof et rødspætteskind, et grønspætteskind eller et træ.

De "alternative" er frivillige for afsender og som modtager véd man, der max kommer 3 af den slags hovedbrud (og at det er valgfrit at anvende dem) :-D

Mindst 7 af de ting du sender skal altså være "almindelige" smykketing, der kan anvendes direkte (uden yderligere forarbejdning) indenfor "perler på snor" og/eller modtagerteknikkerne...

prinsesse skrev:
Tror nok jeg vil være med...
Koooom nuuuu - lokke lokke lokke :D
Jo flere vi er i en bytbyt, jo sjovere er det. Og det er ikke ret farligt :x-

Man kan som afsender vælge at gøre som i den traditionelle bytbyt og sende 10 perler (som dog i denne omgang skal være forskellige),
eller man kan gå bananas og skræddersy en virkelig udfordring til modtageren Billede

Som modtager kan man vælge kun at bruge de 3 "letteste" perler/emner i et enkelt smykke, man kan kaste sig ud i det glade vanvid, dykke dybt i udfordringerne og bruge al for meget tid på 10 nye kreationer, eller man kan gøre noget midt imellem... ;)

Ideen er, at alle skal kunne synes, det er sjovt at deltage, og at alle skal kunne overkomme at være med, fordi man næsten selv kan styre, hvor omfattende ens deltagelse skal være. Lyst, tid og livet udenfor cyberspace ræser jo op og ned, og jeg håber denne bytbyt vil svinge med hver enkel, uden at blive en belastning og give grund til en sortbroget samvittighed.

Men det kan kun tiden vise...

prinsesse skrev:
... men skal lige tænke over teknikkerne.
Ville da ikke være fedt hvis jeg kun kan "sætte perle på snor" :-s
Hvis det er det man bedst kan lide, eller det man har værktøj til, kan man jo sagtens finde store udfordringer indenfor den genre, og der er ingen der siger, du kun må bruge de teknikker, du har listet ;)

Grunden til jeg spørger efter teknikker er, at man så som afsender ikke kommer til at sende ting, modtageren ikke har mulighed for at anvende. Perler kan vi jo alle bruge, men hvis man ikke har udstyr/materialer til andet end "perler på snor" er det jo surt at få tilsendt en bunke lækre hulløse sten, der skal fattes på en eller anden måde...

Susanne i nord skrev:
BlueRaven skrev:
Susanne i nord skrev:
Smedeopgaver dog kun i kobber og messing.
Susanne, skal det forstås sådan, at hvis nu din bytbyt-giver ville sende dig en 2kg guldplade, så ville du nægte at arbejde med den?!? :-o =))
Ville jeg da slet ikke turde arbejde i! guld nøj et tilskud til mandens SU... .
:)) Det undrer mig bare, du "kun" arbejder i kobber og messing. Hvad er der galt med bronze, sølv og guld?
Det er jo de samme teknikker, som med de andre... ;)

Billede

_________________
Billede


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: søn 19. aug 2012 22:34 
Offline
Safir
Safir
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 29. apr 2012 06:56
Indlæg: 376
Geografisk sted: Nordjylland
det hjalp da lige at du lokkede mig lidt ;))
jeg er også med :x-

_________________
Hilsen Jessica
Vær mod andre, som du vil have andre skal være mod dig
Billede


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: man 20. aug 2012 04:19 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 9. okt 2010 22:09
Indlæg: 1201
Geografisk sted: Herning
prinsesse skrev:
det hjalp da lige at du lokkede mig lidt ;))
jeg er også med :x-
BilledeHæ hæ - velkommen til!Billede

Billede

_________________
Billede


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: man 20. aug 2012 10:32 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: tors 20. aug 2009 14:30
Indlæg: 1064
Det er længe siden jeg har haft tid til bytte, men det her lyder sjovt.
Jeg laver 'perler på snor' - wirewrapper - knytter ( ikke så meget) - holder mig så langt væk fra noget, som involverer lim (ellers skal jeg bide superlim af fingrespidserne i dagevis bagefter ). Kan arbejde med alle farver, men neon farver er ikke lige mig.

_________________
www.mummyinthecave.dk


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: man 20. aug 2012 11:11 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 9. okt 2010 22:09
Indlæg: 1201
Geografisk sted: Herning
Så er du med på listen Billede Lise Billede :x- :ymhug:
Jeg fandt en gammel "eventyrlig" adresse på dig, så hvis du stadig bor på den, behøver du ikke sende den igen :D

Til dem der stadig overvejer deltagelse - bemærk venligst at der nu kun er 4 pladser tilbage på listen
(før jeg må udvidde den), så det er bare med at få sig meldt til... :))

Billede

_________________
Billede


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 96 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 38 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Danish translation by Olympus DK Team

Copyrights forbeholdt Cyberimport.dk - Perler til lav selv smykker