Switch to full style
Her kan du skrive om alt hvad der har med fimo arbejde at gøre
Skriv et svar

Forsøg med metal pulver

søn 2. maj 2010 15:13

Jeg har leget med metal pulver, som man maler fimoen med efterfølgende, for at give det et metal agtigt look.
Jeg skal stadig være MEGET bedre til at forme perlerne, men det var sjovt...

Billede

Billede
Det er ametyster der sidder inden i fimoen. Ideen er meget god, jeg tror bare jeg skal øve mig noget mere :-D

Billede
De små vedhæng her er til gengæld blevet helt okay synes jeg.

Billede
Kan i huske den grønne her? Den har nu fået metal pulver og lak. Ved stadig ikke helt hvad jeg ellers vil gøre ved den

Billede
En ok vellykket perler, den er ikke så stor, ca. 40mm.

Lidt sjov fra mig :-D

Re: Forsøg med metal pulver

søn 2. maj 2010 16:12

jeg synes det ser spændende ud med at du putter sten ind sammen med fimoen og at du også er begynt at bruge metald pulver gør det da enu mer sjovt at se på hvor køber du de ting som pulveret og hvad der ellers bruges til fimoen ja jeg ved godt at du har skrevet det før et eller andet sted.
jeg har leget lidt med at sette fimo på nogle malede træ fisk men det går helt i ged da fimoen bobler op. Eller rater sagt så tror jeg at det er det maling som fisken hare fådet fra fabrikken er det som bobler og det ser ikke godtr ud. så øv øv .

Re: Forsøg med metal pulver

søn 2. maj 2010 16:49

Rigtig flot Camilla :ymapplause:
Jeg er endnu ikke kommet igang med fimoen, men engang skal det nok lykkes. Måske når jeg bliver pensionist og har lidt mere tid, men hva´ der er jo også kun sådan ca. 30 år til =))
Ser godt ud med metalpulveret. Glæder mig til at følge udviklingen :)-

Re: Forsøg med metal pulver

søn 2. maj 2010 17:25

de er både festlige og eventyrlige

Re: Forsøg med metal pulver

søn 2. maj 2010 17:52

Havfruen skrev:jeg synes det ser spændende ud med at du putter sten ind sammen med fimoen og at du også er begynt at bruge metald pulver gør det da enu mer sjovt at se på hvor køber du de ting som pulveret og hvad der ellers bruges til fimoen ja jeg ved godt at du har skrevet det før et eller andet sted.
jeg har leget lidt med at sette fimo på nogle malede træ fisk men det går helt i ged da fimoen bobler op. Eller rater sagt så tror jeg at det er det maling som fisken hare fådet fra fabrikken er det som bobler og det ser ikke godtr ud. så øv øv .


Jeg køber det i en hobby forretning i Flensborg. Det er så nemt og tror det er lidt billigere end i DK. Den ligger skråt overfor burger king ved forde park. Det ligner en blomster forretning udefra, men de har rigtig mange fimo ting.

Re: Forsøg med metal pulver

man 3. maj 2010 05:38

Det ser da super cool ud. Flotte ting du har fået lavet.. :clap:

Re: Forsøg med metal pulver

man 3. maj 2010 09:14

hold da op Camilla, hvor er det flot, jeg må også se og komme videre med fimoen. Lægge du stenene på inden du brænder dem???

Re: Forsøg med metal pulver

man 3. maj 2010 09:30

Spændende Camilla, og øvelse gør mester - så der går ikke lang tid før du kan måle dig med Plumevine :clap: :clap:

Re: Forsøg med metal pulver

man 3. maj 2010 19:44

anna-edith skrev:hold da op Camilla, hvor er det flot, jeg må også se og komme videre med fimoen. Lægge du stenene på inden du brænder dem???


Jeg putter flydende fimo på perlerne inden det bliver brændt, så sidder de fast bagefter :-D

Re: Forsøg med metal pulver

man 3. maj 2010 19:44

Lise Sonne skrev:Spændende Camilla, og øvelse gør mester - så der går ikke lang tid før du kan måle dig med Plumevine :clap: :clap:


Tror desværre der går meget lang tid :-D
Skriv et svar