Dato og tid er fre 19. apr 2024 06:30

smykke forum

Vis ubesvarede indlæg | Vis aktive emner


Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: søn 26. apr 2009 08:49 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: man 9. feb 2009 01:05
Indlæg: 2269
Geografisk sted: falster
Camilla - Havfrue og andre der kan lave Fimoperler nu behøver jeg virkelig jeres hjælp :clap: jeg har købt Fimo Canes hos Dorit som er færdiglavet og hvordan gør jeg nu :?: :doh: hvordan opbevare jeg de canes indtil jeg skal til at lave noget af dem :?: hvordan starter jeg :?: ruller jeg dem bare i hånden men går så mønstret ikke ud :?: og hvilken kniv bruges og hvor tyndt skal de skæres :?: underlag ? hvilken grader ind i ovnen :?: hvilken lak skal jeg købe :?: det er en masse spørgsmål og jeg håber der er en der kan hjælpe :-ss :-ss :-ss :clap: :pray:
Jeg har købt fimo på denne måde for jeg kan næsten ikke vente til Camillas kursus og for at prøve hvad det er :dance:
Og jeg syntes Dorits canes er meget smukke

_________________
Billede I LOVE CATS


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: søn 26. apr 2009 09:16 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 15. feb 2009 10:57
Indlæg: 1924
Hej Lisbet. Det var mange ting på en gang.Så jeg starter med begyndelsen.
Du skal først købe dig en farve fimo som du vil bruge til bunden. fek. en hvid. den skal du så maserer lidt så du kan arbejde med den. tril den ud i en ensartet rulde. Jeg bruger så noget til at måle med så perlerne bliver ens i størelse. De stykker trilder jeg til en kugle. Og nu skal du så bruge Dorits can. den skære du ud med en meget skarp klinge. Jeg bruger en klinge der skal sættes i et skrapejern til vinduer. Du skære nu canud i meget tynde stykker. plasere dem på fimo perlen så tæt som du synes og der efter op i dine hænder og triller den runt.og hvupti så har du en perle. og så laver du hul i den og bager den ved 130 g i ca 30 min. Du opbevare canen i en plastikæske eller i en plastpose og den må ikke likke for varmt eller for kolt.Du kan også bruge cannen direkte men så skal du skære den ud i tykker stykker og den vil så blive til en flsd perle jeg mener at de kaldes en mønt . God fornøgelse. Men du kan godt glæde dig til at komme på kursus for det sjove er jo selv at lave cannen og det er noget af det Camilla vil lære fra sig.

_________________
Kærlig hilsen

:character-ariel:

Jeg er desvære skrive ordblind jeg håber at i kan forstå det jeg skriver ellers må i spørge.


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: søn 26. apr 2009 10:10 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: man 9. feb 2009 01:05
Indlæg: 2269
Geografisk sted: falster
Tak skal du have for din store tålmodighed med mig og jeg vil så gerne igang og prøve, hvilken lak skal der bruges :?: og det er noget med handsker også så der ikke kommer aftryk men jeg er itvivl om bagrundens farve ,den ser man da ikke når cannen kommer på vel :doh:

_________________
Billede I LOVE CATS


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: søn 26. apr 2009 10:21 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: fre 6. mar 2009 18:56
Indlæg: 819
Geografisk sted: Birkerød
jeg vil anbefale at du opbevarer cane i lokket plastpose og i køleskabet. Det gør også at det er nemmere at skære canen i tynde skiver efter køleskabet.
http://www.youtube.com/watch?v=MFVFMYa9fBE her kan du se hvordan du laver perler.
Der er ingen lak i panduro hobby som passer til fimo eller andre ler. Jeg køber i udlandet. Er du i Kbh en gang i mellem kan du købe en af mig (jeg har en scalpey studio).
Jeg bruge latex handsker fra apoteket.


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: søn 26. apr 2009 10:21 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 15. feb 2009 10:57
Indlæg: 1924
Jo der kan godt komme lidt frem af baggrunden så køb en farve der passer til din cann. det med lakken er jeg ikke så meget inde i Camilla har købt en på nettet men jeg har brugt en vandbaseret som jeg havde her hjemme.Den skal altid være vandbaseret. Men du skal nok lige prøve dig frem så du kan jo bage et par perler som ikke har fådet cannen på og så se om den dur den du bruger. Jo det vil være godt med engangs hansker da der nemt kommer aftryk af dine finger i fimoen. Jeg har nogle som skal slibes før jeg kan lakere dem. Og skal du til at slibe skal du bruge vandslipepapir.og du skal nok bruge 3 - 4 forskellige finheder. \:D/

_________________
Kærlig hilsen

:character-ariel:

Jeg er desvære skrive ordblind jeg håber at i kan forstå det jeg skriver ellers må i spørge.


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: søn 26. apr 2009 12:28 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 8. feb 2009 23:37
Indlæg: 2205
Geografisk sted: Sydals
Sculpey lakken er rigtig god, den som Liza nævner... Men jeg ved Jeanette brugte en hun fik i panduro, og den virkede fint synes hun... Det kommer også an på hvor kritisk du er... Faktisk behøver du slet ikke give dem lak, du kan bare pusse dem med vandslibe sandpapir og efter polere med cowboy bukser eller en poler maskine... Og det er en god ide at bruge handsker når du triller perlerne tilsidst, i hvert fald hvis du vil bruge lak... I forhold til lak, synes jeg også jeg har oplevet at en god blød pensel er vigtig... Har man en for dårlig pensel, bliver de nogle gange lidt grynede i overfladen... I forhold til opbevaring har jeg bare mine canes i lukkede plastik beholdere... Mit køleskab er for lille til at fylde med fimo :-D

_________________
Billede Ha' en perle-dag - Camilla

Billede
http://www.danagonia.amio.com
http://www.danagonia.blogspot.com


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: søn 26. apr 2009 17:07 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: man 9. feb 2009 01:05
Indlæg: 2269
Geografisk sted: falster
Hvad er forskellen på premo og fimo ler ? ja jeg ved at jeg har mange spørgsmål sorry :ymblushing: :doh:

_________________
Billede I LOVE CATS


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: søn 26. apr 2009 17:36 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: fre 6. mar 2009 18:56
Indlæg: 819
Geografisk sted: Birkerød
Jeg har aldrig prøvet premo.


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: søn 26. apr 2009 19:20 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 8. feb 2009 23:37
Indlæg: 2205
Geografisk sted: Sydals
Jeg har heller aldrig prøvet premo, det ser for mig ud som om det primært bruges til at lave dukker med...

_________________
Billede Ha' en perle-dag - Camilla

Billede
http://www.danagonia.amio.com
http://www.danagonia.blogspot.com


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: søn 26. apr 2009 23:22 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: man 9. feb 2009 01:05
Indlæg: 2269
Geografisk sted: falster
Smykkeunivers det er en rigtig god video på you tube tak skal du have ;)-

_________________
Billede I LOVE CATS


Top
 Profil  
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 27 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Danish translation by Olympus DK Team

Copyrights forbeholdt Cyberimport.dk - Perler til lav selv smykker