Dato og tid er tors 28. mar 2024 10:35

smykke forum

Vis ubesvarede indlæg | Vis aktive emner


Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel: Billeder.
Indlæg: tirs 2. nov 2010 15:04 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: man 1. mar 2010 20:11
Indlæg: 620
Jeg har prøvet at redigere en masse af mine billeder i Picasa. - Da jeg pænt har fået afvide at de er for dårlige...!
Men det er langt fra alt det er en succes, jeg får redigeret lyset osv så de blir lidt tydeligere.
Men så snart de så skal gemmes og bruges, er det bare Arrrrrrrrrrrh..

Hva gør i, og hva program bruger i feks. når i redigere jeres billeder.
( hvis det da er nødvendigt, regner ikk med at jeg er den eneste der er uheldig at have et knap så godt kamera..)


Billede
Billede

I kan nok gætte hvilket det er redigeret :-)

_________________
Knus fra Katja


Top
 Profil  
Svar med citat  
 Titel: Re: Billeder.
Indlæg: tirs 2. nov 2010 15:35 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 8. feb 2009 23:37
Indlæg: 2205
Geografisk sted: Sydals
Jeg har også svaret på det andet forum, men tænkte andre måske også havde glæde af svaret:
På stort set alle kameraer er der forskellige muligheder for at indstille kameraet til om du tager billeder af ting tæt på, om det er landskaber, ting i bevægelse eller lignende. Hvis du vælger den rigtige funktion til det du anvender kameraet til, tager kameraet højde for hvad du gerne vil stille skarpt på.

Billede
Symbolerne er stortset ens, og du skal altså bruge blomsten til at tage smykke billeder.
Når du har valgt den funktion vil der ofte komme en lille rød firkant frem på kameraets skærm, det der er inde i firkanten er det der bliver skarpest på billedet. Hvis du holder knappen til at tage billeder med, lidt nede uden at fyre af. Vil firkanten blive enten rød eller grøn, når firkanten er grøn er billedet i fokus og du kan tage dit billed.

Et andet problem kan være lys. Det ser på mig ud som om der er lidt mørkt der hvor du tager billeder. Det er bedst at tage dem lige op af et vindue så du får så meget naturligt lys ind som muligt, ellers skal du lave en lyskasse, men det kan godt give unaturlige farver.

Billede

Sådan ser det ud når jeg har fotoshoot :-)

Billede

Tilsidst kan fotoredigering godt gøre lidt mere end du har gjort. Hvis du bruger gratis programmet sumopaint, har den under filter en funktion der hedder sharpen, det gør billedet skarpere. Derudover har jeg indstillet lys, contrast og billedets temperatur...

_________________
Billede Ha' en perle-dag - Camilla

Billede
http://www.danagonia.amio.com
http://www.danagonia.blogspot.com


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
 Titel: Re: Billeder.
Indlæg: tirs 2. nov 2010 15:46 
Offline
Safir
Safir
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 18. sep 2010 13:48
Indlæg: 417
redigerer sådan set ikke mine billeder mere end at de blir beskåret og gjort mindre... er mine utydelige så finder mor her kameraet frem igen og tager et nyt ;)

_________________
Billede
Women are angels!
And when someone breakes our wings, our spirit or our hearts, we simply continue to fly – on a broomstick – We’re flexible like that…

Billede


Top
 Profil  
Svar med citat  
 Titel: Re: Billeder.
Indlæg: tirs 2. nov 2010 16:32 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: man 1. mar 2010 20:11
Indlæg: 620
kallie skrev:
redigerer sådan set ikke mine billeder mere end at de blir beskåret og gjort mindre... er mine utydelige så finder mor her kameraet frem igen og tager et nyt ;)


Ja det med at tage nyt, kan jo nogen gange gøres mange gange...!

_________________
Knus fra Katja


Top
 Profil  
Svar med citat  
 Titel: Re: Billeder.
Indlæg: tirs 2. nov 2010 16:50 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 15. feb 2009 10:57
Indlæg: 1924
At jeg sagde til dig i et andet indlæg at dine billeder er uskape har ikke noget med vorees forum at gøre for her kan jeg sagtens se hvad du har lavet, men jeg synes det er synd at du likker uskab billeder ind hvor du skal sælge dine ting. i er så mange om budet der inde at det kan være de uskabe billeder der gør at kunderne ikke gider se på dine ting. Jeg har det selv sådan når jeg kommer ind på en side hvor der ikke er ok billedre så vil jeg ikke bruge tid på siden, for det er lidt at tage gas på mig at man ikke selv har styr på de billeder man setter ind og så kan det hele være lige meget.

_________________
Kærlig hilsen

:character-ariel:

Jeg er desvære skrive ordblind jeg håber at i kan forstå det jeg skriver ellers må i spørge.


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
 Titel: Re: Billeder.
Indlæg: tirs 2. nov 2010 17:04 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: søn 14. jun 2009 08:15
Indlæg: 1417
Geografisk sted: Virum
Jeg forstår godt budskabet med hensyn til billeder. Når jeg kigger billeder, især smykker, vil jeg gerne kunne se alle detaljerne, hvad enten det er for købslyst eller til inspiration. Jeg er heller ikke selv nogen ørn til mit kamera og til tider må jeg også tage til takke med det billede jeg har kæmpet mig frem til og lade det være som det er. Måske jeg en dag må gå lidt mere op i mit kameras egenskaber. Jeg trykker jo bare på knappen og regner med at alt er klaret for mig :whistle: :whistle: Men sådan hænger det vist ikke helt sammen.. :D :D :D

Jeg mener også der i picassa er en knap til at kunne gøre billederne mere skarpe, det er da i hvert fald værd at prøve.


Top
 Profil  
Svar med citat  
 Titel: Re: Billeder.
Indlæg: tirs 2. nov 2010 17:23 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: man 1. mar 2010 20:11
Indlæg: 620
Havfruen skrev:
At jeg sagde til dig i et andet indlæg at dine billeder er uskape har ikke noget med vorees forum at gøre for her kan jeg sagtens se hvad du har lavet, men jeg synes det er synd at du likker uskab billeder ind hvor du skal sælge dine ting. i er så mange om budet der inde at det kan være de uskabe billeder der gør at kunderne ikke gider se på dine ting. Jeg har det selv sådan når jeg kommer ind på en side hvor der ikke er ok billedre så vil jeg ikke bruge tid på siden, for det er lidt at tage gas på mig at man ikke selv har styr på de billeder man setter ind og så kan det hele være lige meget.


Ja godt der er forskellige meninger, med hensyn til det med ikke at gide og bruge tid på en side, pga at billeder ikke er helt proof...!
Forstår godt pointen i hva du skriver.. Men så dårlige er de jo heller ikke, at man ikke kan se hva der er på..!
Og det vigtigste er at jeg er tilfreds med at det midlertidigt ser sådan ud, da jeg ikke lige har andet. Og jeg har da solgt, så kunderne har da ku se det de ville ;)


Kan jo kun håbe at få det lært... :-D

_________________
Knus fra Katja


Senest rettet af Love-Shopping tirs 2. nov 2010 17:26, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
Svar med citat  
 Titel: Re: Billeder.
Indlæg: tirs 2. nov 2010 17:24 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: man 1. mar 2010 20:11
Indlæg: 620
rumlebumle skrev:
Jeg forstår godt budskabet med hensyn til billeder. Når jeg kigger billeder, især smykker, vil jeg gerne kunne se alle detaljerne, hvad enten det er for købslyst eller til inspiration. Jeg er heller ikke selv nogen ørn til mit kamera og til tider må jeg også tage til takke med det billede jeg har kæmpet mig frem til og lade det være som det er. Måske jeg en dag må gå lidt mere op i mit kameras egenskaber. Jeg trykker jo bare på knappen og regner med at alt er klaret for mig :whistle: :whistle: Men sådan hænger det vist ikke helt sammen.. :D :D :D

Jeg mener også der i picassa er en knap til at kunne gøre billederne mere skarpe, det er da i hvert fald værd at prøve.


Jeps... Og jeg har brugt de forskellige skrapheds og osv muliheder i picasa...
Men det kan jo ikke trylle - Desværre :-D

_________________
Knus fra Katja


Top
 Profil  
Svar med citat  
 Titel: Re: Billeder.
Indlæg: tirs 2. nov 2010 17:28 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: man 1. mar 2010 20:11
Indlæg: 620
Havfruen skrev:
At jeg sagde til dig i et andet indlæg at dine billeder er uskape har ikke noget med vorees forum at gøre for her kan jeg sagtens se hvad du har lavet, men jeg synes det er synd at du likker uskab billeder ind hvor du skal sælge dine ting. i er så mange om budet der inde at det kan være de uskabe billeder der gør at kunderne ikke gider se på dine ting. Jeg har det selv sådan når jeg kommer ind på en side hvor der ikke er ok billedre så vil jeg ikke bruge tid på siden, for det er lidt at tage gas på mig at man ikke selv har styr på de billeder man setter ind og så kan det hele være lige meget.


Og glemte lige at skrive, at jeg håber ikke du tror jeg tog det negativt.. Det virker måske lidt sådan...??

_________________
Knus fra Katja


Top
 Profil  
Svar med citat  
 Titel: Re: Billeder.
Indlæg: tirs 2. nov 2010 17:50 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: søn 14. jun 2009 08:15
Indlæg: 1417
Geografisk sted: Virum
Love-Shopping skrev:
rumlebumle skrev:
Jeg forstår godt budskabet med hensyn til billeder. Når jeg kigger billeder, især smykker, vil jeg gerne kunne se alle detaljerne, hvad enten det er for købslyst eller til inspiration. Jeg er heller ikke selv nogen ørn til mit kamera og til tider må jeg også tage til takke med det billede jeg har kæmpet mig frem til og lade det være som det er. Måske jeg en dag må gå lidt mere op i mit kameras egenskaber. Jeg trykker jo bare på knappen og regner med at alt er klaret for mig :whistle: :whistle: Men sådan hænger det vist ikke helt sammen.. :D :D :D

Jeg mener også der i picassa er en knap til at kunne gøre billederne mere skarpe, det er da i hvert fald værd at prøve.


Jeps... Og jeg har brugt de forskellige skrapheds og osv muliheder i picasa...
Men det kan jo ikke trylle - Desværre :-D


Nej desværre. Jeg kender det! Ihh hvor ville det være meget nemmere hvis man kunne fortælle sit kamera hvad det skulle tage, hvor skarp det skulle være og så ellers bare trykke på en knap og BINGO så var billedet liiiiige som man ville have det.. :D :D :D


Top
 Profil  
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Danish translation by Olympus DK Team

Copyrights forbeholdt Cyberimport.dk - Perler til lav selv smykker