Switch to full style
Driller teknikken, er det her du kan finde råd og vejledninger eller stille spørgsmål om den digitale verden.
Skriv et svar

Re: DropBox hosting m.m. + Billed-Resizing

ons 10. nov 2010 07:59

vase skrev:
BlueRaven skrev:
vase skrev:...og godt at man har en ekstern harddisk til at gemme på så;-)

Én?!? - bare vent...

Billede
:-o was meinst du doch?? eller noget i den stil ;) Jeg lodser da bare mine fotos ind på dvdere eller noget....altså når jeg har fundet ud af hvorfor jeg ikke kan få min dvd brænder til at virke. :whistle:

Tillad mig at illustrere:

Billede

Oppe under den pink pil, nede i bunden, er der nogle kasser. Det er hvad det har udviklet sig til her (indtil nu).
8 Eksterne HD'ere med samlet 11TB.
Derudover er der alle de "små" (< 1TB) i single kasser, der mest bliver brugt til at fragte data mellen vennerne.
Og minsandten om der ikke ligger en 2TB HD øverst unde pilen også. Den skal i computeren,
når jeg lige får taget mig sammen.

Som du kan se, er det ikke fordi jeg ikke har opdaget DVD'en. Der fylder det bare så meget fysisk.
På ALLE de skiver du kan se på billedet er der samlet ca 1TB,
og de fylder jo lidt mere end den ene HD på 2TB i toppen af stablen.

Så jeg siger stadig: Én?!? - bare vent... En dag vil du opdage at enhver HD er for lille... :(( :))

Billede

Re: DropBox hosting m.m. + Billed-Resizing

ons 10. nov 2010 08:50

OMG BlueRaven ! Dét var sandelig ikke så lidt da, er du gået i gang med en tilbygning :D
( HVordan holder du styr på hvor de forskellige info er ?)

Den skærm du har på billedet, er det ekstra skærm til pc ? Hvis ja, vil du så lige beskrive hvornår det er smart at have ekstra skærm ?

Re: DropBox hosting m.m. + Billed-Resizing

ons 10. nov 2010 09:58

FrkBettina skrev:HVordan holder du styr på hvor de forskellige info er ?

Det er ikke så svært - En af de sorte kasser er til billeder, den anden til video, og sølvboxens 4 HD'ere er også delt op i emner.

FrkBettina skrev:Den skærm du har på billedet, er det ekstra skærm til pc ? Hvis ja, vil du så lige beskrive hvornår det er smart at have ekstra skærm ?

Altid!!!
Lige nu ser jeg f.eks en doku-udsendelse på den høje skærm, der kører også noget fraktalberegning og noget billedupload derovre. På den vandrete hovedskærm er forum, noget billedbehandling jeg har gang i, og noget astronomi jeg lige skulle tjekke.

Den høje skærm bruger jeg rigtigt meget til dokumenter. Jeg kan godt lide, at kunne overskue en hel A4 side, mens jeg arbejder og her kan jeg se 1½ i en god arbejdsstørrelse. Den er også super når jeg skal læse e-bøger og e-magasiner.

Til billedbehandling kan jeg smide al værktøj derover, så så hele hovedskærmen er fyldt med billedet.

Når jeg ser en rigtig film på hovedskærmen, kan jeg stadig holde øje med vennerne, og alt muligt andet ovre på den høje.

Med andre ord - flere skærme giver bedre overblik, for tingene behøver ikke ligge oven på hinanden.

Billede

Min bedste "computer" investering indenfor de sidste 10 år, var en fladskærm.
Den næstbedste var skærm nummer to :-D

Billede

Re: DropBox hosting m.m. + Billed-Resizing

ons 10. nov 2010 12:54

Ja det kan jeg godt se det smarte i .. Jeg har kun min bærbar og må vist i gang med seriøs backup :D

Re: DropBox hosting m.m. + Billed-Resizing

man 8. aug 2011 17:47

Jeg har jo sagt meget godt om DROPBOX i tidens løb, og i dag opdagede jeg så, at der skam er mere at sige.

Jeg sad og læste en artikel på PCWorld, om hvordan en stjålen computer selv kan hjælpe med til at blive fundet igen, da dropbox poppede op i artiklen.

Da jeg ved flere herinde har en dropbox, synes jeg lige, I skal have denne oplysning med:

PCWorld skrev:Har du installeret Dropbox på din stjålne computer, kan det desuden være en genvej til at få oplysninger om tyven.

Hvis du logger ind med din Dropbox-konto på Dropbox' hjemmeside, skal du klikke "account" og herefter vælge fanebladet "my computers."

Her får du en oversigt over de computere, som du har tilknyttet din Dropbox-konto, og hvis du holder din musemarkør henover ikonet med det blå "i", kan du i kolonnen "last activity" se den seneste ip-adresse, som din stjålne computer har brugt.

Så er det bare at håbe, tyven ikke har slettet harddisken, for så virker det selvfølgelig ikke.

Ufatteligt at man efter års brug, stadig bare bliver gladere og gladere for sin DROPBOX ;)

Billede

Re: DropBox hosting m.m. + Billed-Resizing

ons 17. aug 2011 08:14

Hvor er det smart .... Er der et sted man kan tjekke IP adresser, sådan man får den fysiske adresse ?

Re: DropBox hosting m.m. + Billed-Resizing

ons 17. aug 2011 11:38

FrkBettina skrev:Hvor er det smart .... Er der et sted man kan tjekke IP adresser, sådan man får den fysiske adresse ?
Nja, måske, har funder ET som påstår at kunne, men det koster for en nøjagtig geografisk adresse.
Man kan få byen oplyst gratis mange steder, som HER, HER og HER.
Stederne oplyser f.eks også, hvilken internet udbyder en ip-adresse er tilknyttet, og disse udbydere kender vel deres kunder.

Men under alle omstændigheder kan politiet finde computer-snupperen, hvis man har en IP-adresse
(eller det burde de kunne) :D

Billede

Re: DropBox hosting m.m. + Billed-Resizing

ons 17. aug 2011 17:17

Det er muligvis lidt gammelt det her, men læste lige om hvorfor du skal bruge hele to computerskærme, og så du kørte noget fraktalberegning (hvad end det så er...). Hvad laver du egentlig Blue?? Er du en professor af en art?? :-B Alle de vildt nørdede computer ting får mig til at tro du nærmest må arbejde hemmeligt for NASA =))

Re: DropBox hosting m.m. + Billed-Resizing

ons 17. aug 2011 17:45

Jeg synes, at det især virker interessant med den ene skærm på højkant! Sådan en havde jeg for m a n g e år siden. Dengang var det sidste skrig :-)

Re: DropBox hosting m.m. + Billed-Resizing

ons 17. aug 2011 18:32

Danagonia skrev:Hvad laver du egentlig Blue?? Er du en professor af en art?? :-B Alle de vildt nørdede computer ting får mig til at tro du nærmest må arbejde hemmeligt for NASA =))
Det må jeg ikke udtale mig om... :)) :)) :))

Mht fraktalerne er det ren fornøjelse - det bliver til billeder der kan bruges til skrivebordsbaggrunde på computere der både har horisontale og vertikale skærme tilsluttet. Almindelige tapeter, mangler ligesom lidt i højden.

Her er lidt eksempler (fullsize links under billederne):

Billede Billede Billede

Billede Billede Billede

Billede Billede Billede

Det gælder om at få lavet nogle billeder der stadig er i balance når top og bund eller siderne skæres af,
og så må de ikke "larme" så meget, folk ikke kan se deres skrivebordsikoner.

Billede
Skriv et svar