Dato og tid er tors 28. mar 2024 18:48

smykke forum

Vis ubesvarede indlæg | Vis aktive emner


Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: ons 15. dec 2010 15:31 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 9. okt 2010 22:09
Indlæg: 1201
Geografisk sted: Herning
Ebay-feedback er tit den eneste guideline vi har, til at fornemme om en ebay-sælger har rent mel i posen.

Ved at bruge DENNE side, indsætte sælgerens navn for oven, evt sætte et flueben eller to og trykke [Recieved by],
kan man få et noget bedrer feedback-view, end det ebay tilbyder.

Som eksempel er forskellen her vist for sumadesings tigerøje-sælger:

Normal ebay:

Billede

Toolhaus:

Billede

Jeg synes jo, det i tilfældet her, er positivt at se, der på intet tidspunkt i ca 3½år har været nogen,
der har haft problemer med ægthed.

Jeg har bookmarked linket til Toolhaus, og det ligger lige under min ebay genvej, så jeg kan tjekke sælgerne lidt grundigere. Eneste ulempe er, at det ofte tager noget tid for computeren at finde det hele frem - men jeg synes det er tiden værd (man kan jo bare surfe på andre faner imens)

Toolhaus.org

Billede

_________________
Billede


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: ons 15. dec 2010 17:31 
Offline
Safir
Safir
Brugeravatar

Tilmeldt: man 30. nov 2009 04:11
Indlæg: 394
Jeg tjækker også sælgerne, det med at de ikke har haft problemer med ægtheden er ikke altid en garanti for at de er ægte, jeg tror ikke der er mange der tæster de ting de køber.
Jeg har flere gange købt ting der skulle være sterlingsølv, men når jeg fik det hjem og jeg tog en test viste det sig kun at være belagt , men det var stemplet og det hele så stempel er ikke altid en garanti.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: ons 15. dec 2010 18:44 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 9. okt 2010 22:09
Indlæg: 1201
Geografisk sted: Herning
mace skrev:
Jeg tjekker også sælgerne, det med at de ikke har haft problemer med ægtheden er ikke altid en garanti for at de er ægte, jeg tror ikke der er mange der tester de ting de køber.

Det har du fuldstændig ret i - der er ingen garanti for noget på ebay. Men hvis jeg ser en sælger, hvor der er/har været problemer, vælger jeg at gå lidt hårdere til værks når jeg tester, og jeg er lidt mere skrap i tonen i efterfølgende "forligs-forhandlinger", hvis tingene ikke er som beskrevet.

mace skrev:
Jeg har flere gange købt ting der skulle være sterlingsølv, men når jeg fik det hjem og jeg tog en test viste det sig kun at være belagt , men det var stemplet og det hele så stempel er ikke altid en garanti.

Men så giver du vel også feedback, som advarer andre, ikke?
Og hvis det ikke er sølv som lovet, så gå i flæsket af dem. De sidste gange jeg haroplevet det, fik jeg 80% af pengene retur efter lidt ping/pong frem og tilbage. Men det er selvfølgelig også svært at argumentere mod et billede hvor forsølvningen er slebet bort så messingen er synlig, lige dér hvor sølvstemplet er :))

Billede

Billede

_________________
Billede


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 15 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Danish translation by Olympus DK Team

Copyrights forbeholdt Cyberimport.dk - Perler til lav selv smykker