Dato og tid er tors 18. apr 2024 11:15

smykke forum

Vis ubesvarede indlæg | Vis aktive emner


Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: tirs 30. nov 2010 16:41 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: man 29. jun 2009 19:55
Indlæg: 1086
jeg faldt over smykket her, som jeg naturligvis synes er fantastisk
Billede
kunstneren er Ines Schwotzer. http://www.schwotzer-design.de/Webcard/Kl/ENG/klfr.htm

det sjove er. at man selv kan lave noget lignende, ståltråden vil næppe vælte budgettet, men tålmodigheden vil sikkert komme på en umennskelig prøve. jeg kan lide det, fordi det er luftig, smukt, nyt og stort. hun har meget andet godt på sin hjemmeside.
det kan så hævdes, at hendes smykker ikke er funktionelle, men nærmere showpieces, der ikke tåler en tur under overfrakken og halstørklædet. og det er s** ikke et + i Danmark, men hvad pokker.

_________________
Billede LOKE'S GHOST


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: tirs 30. nov 2010 17:09 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 15. feb 2009 10:57
Indlæg: 1924
den er jeg vild med. og så er den lavet af rustfri stål og ikke af ståldtråd.
Som den er der på modellen virker den som en del af kjolen

_________________
Kærlig hilsen

:character-ariel:

Jeg er desvære skrive ordblind jeg håber at i kan forstå det jeg skriver ellers må i spørge.


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: tirs 30. nov 2010 17:43 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: fre 7. aug 2009 07:13
Indlæg: 874
Geografisk sted: Als
Ja, det ligner jo en krave, pyntekrave. Wauw :x-
Den er skisme flot synes jeg, men tænk et arbejde i forhold til hvor kort levetid...
(man kan selvfølgelig passe på).
På den anden side, så vil den sikkert blive husket.
Den er helt fantastisk.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: tirs 30. nov 2010 18:05 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 24. jul 2010 19:58
Indlæg: 1215
Geografisk sted: Sulsted, nord for Aalborg.
Synes den er gyselig, jo på et modeshow. Men kan ikke se mig selv, eller nogen jeg kender gå med den, den vil gå i stykker med en jakke, tror den kradser når man har den på. og så mararidtet med alt det den kan vikle sig ind i ens hår...

Kan dog godt forestille mig en "flot" version hvor man bare bruger en håndfuld af blomsterne i front, sat på en lidt kraftig kæde, fx, 3-5mm sølv eller gyldent "bånd" af metal. Eller hvor man har en y-formet kæde hvor blomsterne er en slags ranke, som evt. kan følge kavalergangen. Eller ovenpå en rullekrave. Hold op jeg kan se det for mig, og ser fantastisk ud. Må have fat i skitse blokken. Blev inspireret. Har ikke materialerne, kan være jeg får engang.

_________________
Hav en god og glad dag. Dem trænger vi alle til.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: tirs 30. nov 2010 22:28 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 9. okt 2010 22:09
Indlæg: 1201
Geografisk sted: Herning
Jeg synes den er betagende smuk. Der er noget meget organisk over den, hvilket er ret sjovt, når nu den er lavet af koldt hårdt stål.

Måske er den lidt for stor, efter min smag - ville nok foretrække den lå lidt tættere på halsen, så den virkede mere halskæde-agtig og knap så krave-agtig.

Jeg tvivler på den kradser. Den ser ud til at være lavet af lange lange snoede tråde, og jeg tror også den er stærkere, end man lige forestiller sig. Stål kan være sindssygt stift.
Det ville da også være nederen at give en formue for den (for den er jo nok ikke billig), og så se den dø efter et par ganges brug.

Kan I greje, hvordan den er lavet? (for jeg har problemer)
Billede

Billede

_________________
Billede


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: tirs 30. nov 2010 22:56 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 8. feb 2009 23:37
Indlæg: 2205
Geografisk sted: Sydals
Jeg synes ikke den ser organisk ud, men derimod ligesom Susanne, som om at den stikker. Minder mig mere om piktråd faktisk. Synes håndværket er rigtig godt, og på den måde har halskæden bestemt sin berettigelse, men jeg bliver ikke voldsomt inspireret af det... Der er for meget arkitekt og ikke nok eventyr i den der :-D

_________________
Billede Ha' en perle-dag - Camilla

Billede
http://www.danagonia.amio.com
http://www.danagonia.blogspot.com


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: tirs 30. nov 2010 23:01 
Offline
Rubin
Rubin

Tilmeldt: fre 23. jul 2010 20:33
Indlæg: 266
Geografisk sted: Dragør
Jeg synes egentlig at det er flot, men man kan da ikke lave andet end at se godt ud. Jeg tænker - det gør sig da ikke så godt sammen med spaghetti og kødsovs, eller noget som helst andet for den sags skyld.
Jeg kan ikke gennemskue hvordan det er lavet, men jeg ville nok også opgive på forhånd, jeg tror slet ikke min tålmodighed ville række.
[smilie=12.gif]

_________________
Carpe diem!
Mkh. PIa


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: tirs 30. nov 2010 23:27 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: man 29. jun 2009 19:55
Indlæg: 1086
Pias - spaghetti og kødsovs =)) det sku' da lige være sien =))
spøg til side- understellet kan jeg ikke rigtig se, men basalt snoes to tråde rundt om sig selv og hæftes i den ydre ring, som ser ud til at være selvstændig og snoet på forhånd. om det er to enkelte tråde der køres hele vejen, ved jeg ikke. men kvinden kan sikkert lodde, unlike me, så det er nok ikke det store problem- når man kan lodde er der ingen løse ender (i min fantasi) det midterste fletværk i de enkelte blomster kan jeg ikke gennemskue, men det ser symmetrisk ud, så der er sikkert en streng orden.
man kunne jo forsøge sig med en enkelt blomst..............i ultra tynd kobberwire [smilie=laughsanta.gif]

_________________
Billede LOKE'S GHOST


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: ons 1. dec 2010 00:27 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 9. okt 2010 22:09
Indlæg: 1201
Geografisk sted: Herning
Danagonia skrev:
Jeg synes ikke den ser organisk ud, men derimod ligesom Susanne, som om at den stikker. Minder mig mere om piktråd faktisk. Synes håndværket er rigtig godt, og på den måde har halskæden bestemt sin berettigelse, men jeg bliver ikke voldsomt inspireret af det... Der er for meget arkitekt og ikke nok eventyr i den der :-D

Billede
Pigtråd?!?
Ikke nok eventyr?!?
Jeg er for chokeret til at skrive mere lige nu... =))

Billede

_________________
Billede


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: ons 1. dec 2010 08:16 
Offline
Safir
Safir
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 18. sep 2010 13:48
Indlæg: 417
lol

Åårh ha..

Har tygget på den siden i går (ja den holdt formen, og jo mine tænder gør avs nu :P ) min første tanke i går var at jeg sys det lignede en krave... mangler som andre skriver at den holder sig til halsen.... nogle gange er Less altså more...

Men sys den er facinerende opbygget i "blomsten"/"svampen".. tænkte straks De store Svampe i Zangarmarsh (lidt "eventyr til Camilla" )

_________________
Billede
Women are angels!
And when someone breakes our wings, our spirit or our hearts, we simply continue to fly – on a broomstick – We’re flexible like that…

Billede


Top
 Profil  
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Danish translation by Olympus DK Team

Copyrights forbeholdt Cyberimport.dk - Perler til lav selv smykker