Dato og tid er tors 28. mar 2024 13:21

smykke forum

Vis ubesvarede indlæg | Vis aktive emner


Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Indlæg: tors 2. dec 2010 12:20 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 15. feb 2009 10:57
Indlæg: 1924
den er grim, den er støbt og ikke færdig bearbejder. jeg personlig kan også godt lide at ting kan være rå men den her er bare for meget, set er som om der ikk er noget finis over det.
Uh hvor er det nemt at hakke ned på andres ting , og han har ikke mulighed for at forsvare sig -

_________________
Kærlig hilsen

:character-ariel:

Jeg er desvære skrive ordblind jeg håber at i kan forstå det jeg skriver ellers må i spørge.


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: tors 2. dec 2010 12:24 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 8. feb 2009 23:37
Indlæg: 2205
Geografisk sted: Sydals
Havfruen skrev:
den er grim, den er støbt og ikke færdig bearbejder. jeg personlig kan også godt lide at ting kan være rå men den her er bare for meget, set er som om der ikk er noget finis over det.
Uh hvor er det nemt at hakke ned på andres ting , og han har ikke mulighed for at forsvare sig -


Ja hun bliver nok ikke medlem herinde nu :|

_________________
Billede Ha' en perle-dag - Camilla

Billede
http://www.danagonia.amio.com
http://www.danagonia.blogspot.com


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: tors 2. dec 2010 12:25 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: søn 16. aug 2009 13:35
Indlæg: 1679
Geografisk sted: Amager
Jeg elsker at gå med ringe og jeg har en stor ring formet som en rose (fra Georg Jensen har jeg fået fortalt). Den er flot og hænger ikke i nogen steder men ja, man kan ikke tage vanter på mens den er på fingeren og så får jeg ridset min fars bil ved dørhåndtaget fordi den jo rammer bilen når jeg åbner den. Så nej, så store ringe kan ikke helt anbefales (og alligevel går jeg med min hver dag :think: ).

_________________
Man kan da aldrig få for mange perler. ;-)


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: tors 2. dec 2010 12:29 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: tors 23. sep 2010 21:17
Indlæg: 614
Geografisk sted: Jammerbugt/Nordjylland
Hvem ved, det kan da være hun er medlem herinde ;) OG hvis hun er det, skal hun ikke tage det personligt. Det er vel okay, at vi alle ikke har samme smag, det er heller ikke alle der kan lide mine smykker and that´s fine ;;)

_________________
Bettina


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: tors 2. dec 2010 16:24 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: man 9. feb 2009 12:42
Indlæg: 1463
Geografisk sted: Østjylland
Jeg er ellers til ringe og gerne STORE ringe, men lige den model kunne jeg ikke finde på at købe, og jeg ville også være ked af det hvis nogen påtænkte mig den i for eksempel gave ;)- ;)- ;)-

_________________
Hilsen butler :animals-cat: :animals-cat: :animals-cat:
Tiden flyver når perler sættes sammen.
http://www.amio.dk/butik/724/


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: lør 4. dec 2010 04:12 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 9. okt 2010 22:09
Indlæg: 1201
Geografisk sted: Herning
Nu har jeg luret på denne ring i et par dage, og jeg ved ærligt talt ikke, hvad jeg skal mene.

På ide-siden kan jeg godt følge hende. Jeg kan godt blive fascineret af et råt næsten ubehandlet ydre, jeg kan godt lide den rager frem i verden, og jeg synes hendes inspiration er meget sød, selv om jeg mere ser en hånd end "inspiration fra det fynske forår [...] Som markerne der ligger klar til agerbrug – fyldt med fure fra efterårspløjningen"

På design-siden synes jeg, den er lidt for... jeg tror, jeg vil kalde den løs.
Når man kører et næsten ubehandlet groft ydre, kan jeg godt lide, der er noget stringent, noget stramt over formgivningen. Noget som fortæller mig, der er lagt arbejde, tanke og energi i smykket. Noget som siger mig, der er en dygtig håndværker bag. Når en løs formgivning kombineres med et groft næsten ubehandlet ydre, virker det på mig ofte sjusket, eller som noget der bare er knaldet sammen i en ruf af en nybegynder (der hader slibearbejde lige så meget som mig). Og når jeg så samtidigt får støbefejl som den første tanke, som tilfældet var, da jeg så denne ring, ja, så har jeg lidt svært ved at blive rigtig begejstret.

Udførelsen er der ikke meget at sige om, da der er minimalt arbejde, ved en ring som denne.
Der er stort set ingen håndværk i den andet end selve støbeteknikken, og den ser som sagt ud til at være kikset lidt.
Støb, fjern støbekanal, syre, grovfil på selve ringdelen og så lige en hurtig tur på et polerehjul.
Det der tager længst tid er vel nærmest at smelte metallet og vente på at syrebadet renser overfladen.

Billede
Hvorfor får jeg den tanke, det tog 4 forsøg at lave ringen, og fejlstøbningerne så blev sat til salg som en eftertanke?
Fy, hvor er jeg slem Billede

Men af de 4 ringe er torsdagens ring (nr3) den smukkeste, for jeg synes støbefejlen har placeret sig meget spændende og dekorativt. Og på billedet, hvor den sidder på hånden, er den da meget sød.

Billede

_________________
Billede


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Danish translation by Olympus DK Team

Copyrights forbeholdt Cyberimport.dk - Perler til lav selv smykker