Dato og tid er fre 29. mar 2024 10:04

smykke forum

Vis ubesvarede indlæg | Vis aktive emner


Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: søn 5. dec 2010 12:06 
Offline
Safir
Safir
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs 7. apr 2009 15:09
Indlæg: 394
Geografisk sted: Randers
Hvilke projekter støtter du (økonomisk eller praktisk eller på anden vis) og hvorfor lige dem?

Hvad motiverer dig til at hjælpe? Er der ting der holder dig tilbage-og i så fald hvad?

Har du foretrukne "steder" når du skal hjælpe f.eks geografisk placering, livssituationer, rellationer el. personligt kendskab til de mennesker du har lyst til at hjælpe???

eks.1:" jeg kan ikke holde ud at folk fryser, derfor støtter jeg helst indsamling til sådanne steder. kan bedst li' at støtte med ting frem for penge......."

eks 2: Jeg støtter kun danskere i nød..bla bla bla.. osv.

eks 3: jeg støtter ikke nogen som helst-jeg har ikke råd/man ligger som man har redt/jeg ved ikke hvem det skulle være/det er en dråbe i havet. etc

Håber at i vil give jeres mening til kende:-)

_________________
Vh Vase - vild med viklinger
Man ska' ik' gå ned på grej!


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: søn 5. dec 2010 12:28 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: tors 23. sep 2010 21:17
Indlæg: 614
Geografisk sted: Jammerbugt/Nordjylland
Jeg støtter ikke noget fast, men stort set det hele og giver altid til indsamlingerne. Ved katastrofen i Parkistan, gav jeg pengene til Læger Uden Grænser
Derudover, ryger alt tøj, legetøj, sengetøj osv. (altså det der stadig er pænt) til Polske børnehjem og herbergs..

Jeg støtter, fordi der virkelig er brug for det og ville ønske jeg kunne støtte med mere end jeg gør.

Men her på det sidste er jeg begyndt at tænke over, hvordan man kan hjælpe nogle af danskerne, synes der er en del områder der mangler fokus...Men indtil videre, er det kun blevet ved tanken...

Hvad er grunden til, at du spørger ?

EDIT:"Jeg støtter ikke noget fast" Det passer ikke helt
Jeg støtter
Dansk Vaccinationsforum

Julemærkefonden
Og køber også altid Hus Forbi, når jeg er i storbyen..

_________________
Bettina


Senest rettet af FrkBettina søn 5. dec 2010 21:27, rettet i alt 3 gange.

Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: søn 5. dec 2010 12:43 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: tors 20. aug 2009 14:30
Indlæg: 1064
tankevækkende emne, fordi der er rigtig mange forskellige holdninger.
Støtter flg :
1. Sclerose foreningen, fordi min ældste søn har sclerose og vi håber på at de udvikler bedre og bedre medicin, så han undgår at bliver handicappet af sin sygdom.
2. WWF, fordi dyrene rundt om i verden, har brug for vores hjælp.
3. Naturfredningsforeningen, fordi vi skal værne om også den danske natur.

Desuden støtter vi forskellige enkelte sager, hvor der opstår akutte behov - det kan være en indsamling til enkelte personer i nød - eller akutte situationer såsom jordskælv i pakistan / Haiti eller da der var sunamien i Asien.

Giver altid godt, hvis der er nogle, som går dør til dør og samler ind.

Samlede i nogle år børnetøj og legetøj ind til et børnehjem i Litauen, havde en veninde, som fik det fragtet derover igennem en diplomat.

Støtter desuden en god veninde, som er enlig mor, hun er ekviperet stort set af det tøj, som jeg er færdig med, dvs jeg lægger det nok hurtigere til hende, end hvis det bare skulle i containeren.

Køber altid Hus forbi, hvis det er danske sælgere (bliver harm når jeg hører historier om udlændinge, der sjæler danske hjemløses beholdninger af Hus forbi - derefter scorer pengene selv).
Giver altid til tiggere i s-toget (hvis det er danskere), kors, hvor jeg lyder racistisk, men jeg er træt af, at hele Nordsjælland er ramt af en bølge af fortrinsvis østeuropæere, som enter tigger (organiseret), sjæler eller platter sig frem. Efter min mening var det en stor fejltagelse at Bulgarien og Romænien skulle med i EU så tidligt - det har givet os mange problemer med fattige, fra de lande som søger herop for at få penge på en eller anden måde.

Så er der nogle organisationer som jeg helt absolut ikke vil støtte of på toppen af listen er UFF, det er en Tvind organisation og Tvind er i mine øjne tæt på at være en sekt som bare skal sørge for at Amdi Petersen kan leve i luksus.
Desuden vil jeg ikke støtte organisationer som bruger for mange af de indsamlede midler til administration, men det er nogen gange svært at gennemskue .

_________________
www.mummyinthecave.dk


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: søn 5. dec 2010 13:45 
Offline
Safir
Safir
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs 7. apr 2009 15:09
Indlæg: 394
Geografisk sted: Randers
Gode indlæg:-)

Betinna der er mange grunde til at jeg spørger...

Først og fremmest er jeg med i en forening der sender tøj/brugte ting direkte til fattige Bosniske familier. (svært at beskrive kort) Det er direkte støtte som vi hver især pakker og sender til en bestemt-eller flere efter hvad vi har overskud til-familier. altid nogen der IKKE har nogen indtægter nogen steder fra...

Men som du, vil jeg gerne støtte meget mere end jeg gør. Og jeg har masser af muligheder-også for at give direkte støtte. Nogen gange har jeg dog svært ved at beslutte. vil jo gerne det hele..... og skal man så give lidt her og lidt der...eller mere et sted osv.

Jeg tænkte bla. på om der findes mennesker...og det gør der vel nok...der f.eks KUN vil støtte i DK. eller noget i den stil...og så hvad der ligesom får MIg til at sige: det der vil jeg bare støtte!

Og om HVAD "folk" foretrækker at støtte med. Jeg kan f.eks bedre li' at støtte med NOGET (tøj/ting osv.) end med penge.
(især fordi jeg er en fattigrøv, men også fordi jeg går ind for genbrug)

Bemærkede at det med kulde berører mig dybt. Og enlige forsørgere....især til jul. Krisecentre og i den stil.

Sender du direkte til polen selv? (vil gerne høre mere hvis du har lyst til at fortælle.)

_________________
Vh Vase - vild med viklinger
Man ska' ik' gå ned på grej!


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: søn 5. dec 2010 13:50 
Offline
Safir
Safir
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs 7. apr 2009 15:09
Indlæg: 394
Geografisk sted: Randers
Lise også et spændende indlæg:-) Og jeg er delvis enige i dine betragtninger;-)

Jeg vidste faktisk ikke at UFF stadig levede:-0 De har ikke tøjcontainere stående ange steder (om nogen?) mere???

Pt. leder jeg efter et sted der stadig selv trævler brugt ( ikke brugbart) tøj til dyne og pudefyld til f.eks Rusland el. andre p.. kolde steder.... tror at nogen til Rumænien også gør det, men ikke de jeg har afleveret til mere. (her i byen).

Nu stillede Betinna mig jo lige et spørgsmål-derfor det lange indlæg til hende;-)

_________________
Vh Vase - vild med viklinger
Man ska' ik' gå ned på grej!


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: søn 5. dec 2010 15:54 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: tors 23. sep 2010 21:17
Indlæg: 614
Geografisk sted: Jammerbugt/Nordjylland
vase skrev:
Sender du direkte til polen selv? (vil gerne høre mere hvis du har lyst til at fortælle.)


Nej, det gør jeg ikke og fordi det blev Polen, er pga min bror er med i en forening, der samler ting ind til Polen, de (foreningen) har bl.a også en loppebix, hvor folk kan komme og købe (og aflevere naturligvis)... Jeg ved faktisk ikke hvor ofte, de tager afsted men ved de er dernede flere gange om året. Bl.a hver jul, tager de ned med en masser julegaver og laver julemiddag til dem.
Jeg vil med derned en gang til juletid og hjælpe og vil have min datter på 12 år med, det kan vi begge have godt af.
Han, min bror fortalte de engang havde været rundt med dyner et år, nogle af dem havde aldrig set en dyne før !
Min bror har mange kontakter og nogle firmaer ringer og høre om, han vil have nogle af deres ting f.eks hvis der er en fejl og de ikke kan sælges herhjemme...Bl.a fik han engang et læs fodtøj, helt nye ...

Jeg foretrækker ikke nogle frem for andre.... men som tidligere nævnt, er der mange i Danmark der har brug for hjælp og det er sjældent dem jeg hører om...
Flere og flere søger f.eks julehjælp og kan læse, at i år slår alle rekorder og jeg kan godt frygte, at der bliver flere og flere, da der helt sikkert vil komme flere på kontanthjælp bl.a pga den nye dappenge lov ...

_________________
Bettina


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: søn 5. dec 2010 17:26 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 8. feb 2009 23:37
Indlæg: 2205
Geografisk sted: Sydals
Jeg giver mit tøj til kirkenskorshær, det som min veninde ikke vil have i hvert fald. Hun er på kontanthjælp og er syg, derfor kommer hun først for mig.. Jeg giver til folk der går dør til dør, fordi jeg synes det må være trist at gå rundt, hvis alle smækker døren i, men ikke fordi jeg egentlig tror på deres sager. Desværre tror jeg alt for meget ryger op i reklamer, administration og den slags, derfor giver jeg heller ikke fast til nogen steder.

Skulle jeg give fast ville det blive til dyr og børn, da jeg synes de er 100% uforskyldte i deres situation. Og jeg ville nok også vælge at hjælpe sager her i DK, da jeg egentlig synes der er nok at tage fat på her. Samtidigt med tror jeg der ryger færre penge på unødvendige ting, som transport hvis vi giver til en sag her i DK. Dermed går flere af pengene direkte til de ramte.

Egentlig tror jeg nok også mere på rent faktisk at hjælpe enkelte mennesker, for gjorde vi alle det, var verden jo nok et bedre sted. Min mand og jeg overvejer at blive plejeforældre, fordi der simpelthen er så mange børn der trænger til ekstra støtte. Men vi vil gerne være lidt ældre og mere stabile først.

_________________
Billede Ha' en perle-dag - Camilla

Billede
http://www.danagonia.amio.com
http://www.danagonia.blogspot.com


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: søn 5. dec 2010 18:01 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 15. feb 2009 10:57
Indlæg: 1924
jeg støtter når der kommer nogle til døren og samler ind. og så er jeg med på http://kreativsiden.dk/upload/index.php?hvor vi støtter en varmestue i Frederikshavn, og da er jeg helt sikker på at pengen eller det vi har strikket kommer de rigtie til gode da det bliver afleveret personlig, der er også et hjem på sjeland der får strikket ting og det er et hjem hvor de prostureretede kan være hvis de har det svært, og vi støtter også møderhjælpen. Der bliver strikket varme ting til de voksende og også til de små nyfødte. de penge der kommer ind bliver brugt til garn og nole gange også til praktise ting. jeg synes det er en fin måde at give noget på da der ikke gåre noget tild adminastriatioun.

_________________
Kærlig hilsen

:character-ariel:

Jeg er desvære skrive ordblind jeg håber at i kan forstå det jeg skriver ellers må i spørge.


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: søn 5. dec 2010 18:07 
Offline
Smaragd
Smaragd
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 27. sep 2009 05:49
Indlæg: 132
Geografisk sted: Frederiksberg
Jeg støtter forskellige ting (når jeg altså har penge til det, man er jo ikke just millionær når man er på førtidspension)
- julemærker, fordi jeg mener at det er vigtigt at hjælpe børnene, og det er jo ikke de riges børn der ender sådanne steder.
- så støtter jeg børn anbragt uden for hjemmet .det er nok fordi jeg selv ved hvor meget det varmer at få en ekstra lille julegave eller tur i tivoli, hvis hverken midlerne eller familien er der. (Det skal så lige siges at jeg har selv været institutionsbarn )
- så køber jeg altid hus forbi hos vores faste sælger.
køber ikke af grønlændere eller dem man ligefrem kan se er påvirket af det ene eller det andet.
jeg må indrømme at jeg ikke giver noget til hjælp i andre lande, for så længe at vi ikke kan sørge for vores egne der mangler, så ser jeg altså ingen grund til at sende pengene udenlands.
og jeg tænker også på hvor meget af det der gives der aldrig gir nytte ,for det går direkte på administrationskontoen .
alt vores brugte tøj giver vi videre til venner og bekendte, og legetøjet ryger videre i børnehaver og andre daginstitutioner . hvis det ikke havner hos genboen, der har to piger og en kæreste der ryger alle pengene op, det syntes jeg ikke skal gå ud over de to små på 7mdr og 4 år.
så har vi også en af vores venner der kommer hver 14 dag og henter madrester. hvilke vi har mange af, for min mand er opvokset med enlig far på landet, hvor der ikke gik noget mad til spilde, så nu hvor han har muligheden nægter han at spise rester dagen efter. (det skal så lige siges at vi køber fødevarer til en helt anden pris end butikkernes gennem min mands arbejde)

_________________
Mange perlehilsner Ann
Billede


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: søn 5. dec 2010 18:31 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: man 9. feb 2009 12:42
Indlæg: 1463
Geografisk sted: Østjylland
Vi har 2 sponserbørn på Sri Lanka. Dette fordi vi har kontakt derned via min svigerdatters far og hans kone. Hun er sygeplejerske og har været med til at oprette en organisation, hvor alt ubeskåret går til disse børn
Det koster den rørlige sum at 470, kr pr barn pr år for at holde dem i børnehave og førskole.
Vi får ca brev fra familierne 3 gange om året med billeder og så er det oversat til engelsk via min svigerdatters stedmoder.
Min svigerdatter er englænder, og hendes far og stedmoder bor henholdsvis ½ år dernede og ½ år i england. Dette skal hun for at kunne opretholde sin stilling som narkosesygeplejerske i england.
Så støtter jeg kattenes være og dyreværnet.
Samtidig støtter jeg Læger uden grænser ved at få lavet labels hos dem og give bidrag her til jul, hvor de sender et par julekort
Kræftens bekæmpelse er støttet velvilligt herfra, da vi har mistet en del i familien af den sygdom og pt har en svoger og en svigerinde, som er ramt. Ja og min svigerindes lille barnebarn har også fået fjernet en nyre p. g. a cancer
Derimod støtter jeg ikke Røde og Kors og andre af de kendte organisationer herhjemme, da der kun kommer en lille % del der hen hvor det skal. Resten går i andres lommer.
Tænker bl. a. på Jørgen Poulsen som skulle have så mange penge selvom han selv valgte at gå ind i politik dangang.
Vi samlede også ca 30 tusind ind i hele vores familie da sunamien ramte Sri Lanka. Disse penge gik ind på en spærret konto, og blev administreret gennem samme som ovenstående. Dette blev der oprettet et lille børnehjem med det allermest nødtørftige som skulle bruges for at overleve til 12 drenge og det kører faktisk endnu, med hjælp fra hjemlandet og hvad der er tilbage.
Samtidig blev en alenemor til 4 små børn sat igang med sin syforretning igen, så hun kunne komme til at forsørge sig selv igen, hvilket hun gør

Ja det er de vi gør her i huset

_________________
Hilsen butler :animals-cat: :animals-cat: :animals-cat:
Tiden flyver når perler sættes sammen.
http://www.amio.dk/butik/724/


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Danish translation by Olympus DK Team

Copyrights forbeholdt Cyberimport.dk - Perler til lav selv smykker