Dato og tid er tors 18. apr 2024 07:12

smykke forum

Vis ubesvarede indlæg | Vis aktive emner


Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: søn 5. dec 2010 22:16 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: man 29. jun 2009 19:55
Indlæg: 1086
jeg giver til indsamlerne, der kommer til min dør. jeg aflevere mit aflagte tøj hos nærmeste genbrug, hvis jeg skønner de kan sælge det.
jeg følte stærk trang til at aflevere varmt tøj til reden på vesterbro, der formidler det videre til de udenlandske prostituerede, der er nogle af de helt store ofre dagens dk. men det er ikke sket endnu.

jeg vil lige gøre alle opmærksomme på at økonomisk hjælp faktisk kan trækkes fra i skat. det bliver ofte overset.

_________________
Billede LOKE'S GHOST


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: man 6. dec 2010 11:55 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: tors 5. mar 2009 16:10
Indlæg: 986
Geografisk sted: Nordsjælland
Jeg er medlem af:
Dyrenes beskyttelse. Hestens Værn. Alle dyrs ret. Hesteinternatet af 1999. Støtter WSPA nogle gange om året.

Donerer, når jeg får nys om det: - bl.a. til kræftens bekæmpelse, mødrehjælpen og støt brysterne.
Køber også hus forbi - når det er danskere der sælger...
Når der har været naturkatasrofer, ringer/sms´er jeg også altid et beløb ind.

Giver alt mit "brugte" tøj til Ukraine. Græsted har et indsamlingsdepot, samler ind, og kører det selv dertil i store lastvogne.

Giver mine "brugte ting" til Røde Kors butikken i Græsted.

_________________
De bedste hilsner
Mette


:angelic-little:

Venner er som engle, som hjælper os til at flyve når vores egne vinger har glemt hvordan. :angelic-flying:


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: man 6. dec 2010 12:46 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: man 9. feb 2009 01:05
Indlæg: 2269
Geografisk sted: falster
Jeg giver mit brugte tøj til Frelsens hær og køber også Hus forbi ,men kun hvis de har skilt / ID kort på sig og støtter også børnene skole når de kommer forbi og samler ind til f.eks lejrtur osv
Dyrenes beskyttelse bl.a vores katte hjem ,Støt brysterne og kræftens bekæmpelse og så støtter vi vores dejlige sponserbarn i Benin som er blevet 5 år hver måned + med julegave og fødseldagsgave [smilie=tree.gif]

_________________
Billede I LOVE CATS


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: man 6. dec 2010 13:18 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: man 29. jun 2009 19:55
Indlæg: 1086
Hvad er det for noget med hus forbi og danske sælgere?

_________________
Billede LOKE'S GHOST


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: man 6. dec 2010 13:23 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: tors 23. sep 2010 21:17
Indlæg: 614
Geografisk sted: Jammerbugt/Nordjylland
Pia, du kan evt læse mere her http://www.husforbi.dk/default.aspx?m=2&i=64

_________________
Bettina


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: man 6. dec 2010 13:43 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: man 29. jun 2009 19:55
Indlæg: 1086
Nåh, Ok bettina

_________________
Billede LOKE'S GHOST


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: man 6. dec 2010 21:00 
Offline
Safir
Safir
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 21. feb 2009 17:29
Indlæg: 381
Geografisk sted: Studstrup
vi har et sponsorbarn i Fillipiner

vi støter UNICEF hver måned

vi støter WPCA hver måned

vi køber stort set altid Hus Forbi når vi er i byen og plejer at giver dem den dobbelt eller tredobbelt pris, jeg er ligeglad hvis de er dansk eller ej

når vi ser nogen på vejen som har det svært så giver vi dem penger

og når vi ser dyre i nødt kan vi ikke lade være med hjælper.... vores fugl fand vi udenfor og han trængte et hjem og vores hund har vi hentet hos dyrenes beskyttelse


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: tirs 7. dec 2010 23:37 
Offline
Safir
Safir
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs 7. apr 2009 15:09
Indlæg: 394
Geografisk sted: Randers
Det er bare super skøn læsning her! Og der er da mange flere der hjælperfolk i nød end jeg troede:-)

NOGLE gange kan jeg synes at det kan blive en hel udfordring hvordan vores aflagte ting kan komme nogen til gode...(iæsr miljøet). Synes at det er dybt frustrerende alt det der bare bliver smidt på lodsepladsen når man ved at der sidder MANGE både herhjemme og i andre lande der ville give sin højre arm for noget af det.

Jeg er afgjort bedst til at give ting og tøj frem for penge.... og ja lige det med aminsistration er også noget jeg kvier mig ved nogle gange.

jeg skelner iø. ikke mellem danskere og udlændinge når jeg gi'r...

_________________
Vh Vase - vild med viklinger
Man ska' ik' gå ned på grej!


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: ons 8. dec 2010 10:35 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: tors 5. mar 2009 16:10
Indlæg: 986
Geografisk sted: Nordsjælland
vase skrev:
jeg skelner iø. ikke mellem danskere og udlændinge når jeg gi'r...

Jeg skelner pga dette:

"Mange udlændinge, især fra Østeuropa, er i de seneste år kommet til Danmark for at søge lykken. En del havner på gaden, og flere af dem et kommet til Hus Forbi for at få lov til at sælge aviser. Det har de langt hen ad vejen fået. Og mange har været dygtige sælgere.
Desværre har en del af sælgerne også givet problemer. Nogle har haft svært ved at overholde Hus Forbis regler om god sælgerskik, som bl.a. siger, at man skal opføre sig ordentligt over for køberne, og at man skal kunne tale et minimum af dansk.
Nogle har fremstillet falske sælgerkort, og der har været problemer med ulovligt salg af avisen i større mængder - formentlig organiseret af kriminelle bagmænd."


Derfor giver jeg kun til danskere - eller folk med det rette id-kort.

_________________
De bedste hilsner
Mette


:angelic-little:

Venner er som engle, som hjælper os til at flyve når vores egne vinger har glemt hvordan. :angelic-flying:


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: ons 8. dec 2010 11:32 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: man 1. mar 2010 20:11
Indlæg: 620
Vi støtter når der kommer nogen og ringer på døren..
De 6 år jeg har boet i Toftlund nu har jeg hvert år købt julekalenderen som folk kommer ud med, hvor overskuddet går til aktiviteter til fordel for fodboldungdommen i Toftlund.
Og min kæreste og jeg støttet os kræftens bekæmpelse, og brystkraft ( har selv mistet et par famillie medlemmer pga. kræft )
Vi sortere vores børns og vores eget tøj et par gange om året og så ryger det der er i pæn stand til røde kors, også andre ting som andre kan få glæde af.
Syntes det er en dejlig ting at kunne hjælpe andre bare lidt.. [smilie=snowman2.gif]

_________________
Knus fra Katja


Top
 Profil  
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Danish translation by Olympus DK Team

Copyrights forbeholdt Cyberimport.dk - Perler til lav selv smykker