Dato og tid er fre 29. mar 2024 13:58

smykke forum

Vis ubesvarede indlæg | Vis aktive emner


Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: tirs 14. dec 2010 14:09 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs 14. dec 2010 12:06
Indlæg: 658
En veninde og jeg har aftalt at give hinanden gaver i år, hvilket jeg synes er herligt. Jeg ville smadder gerne lave noget til hende, men desværre tåler hun ikke smykker medmindre det er så rent som de bliver. Altså bliver det jo smadder dyrt at lave noget til hende. Og hun er heller ikke til pat smykker (brocher) Knytte kan hun selv så det vil jeg næsten ikke være bekendt.

Problemet er lidt at vi aftalte (pga begrænset budget) at gaven max må koste os en 130 kr.


Har I evt nogle alternative forslag til hvad jeg kunne finde på? Jeg har været på tilbudsjagt siden jeg fik ønskerne, men det her ikke rigtig ladet sig gøre. Og jeg må og skal overholde budgettet.

Jeg elsker at give gaver og jeg følger gerne en ønskeliste, men er ikke bleg for selv at finde noget andet eller lave noget personlig, men puuuhh jeg er helt færdig her


Senest rettet af Diddah tirs 5. apr 2011 20:13, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: tirs 14. dec 2010 14:27 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: tors 20. aug 2009 14:30
Indlæg: 1064
Når du skriver 'rene materialer' - hvad mener du så ? Jeg vil påstå at du godt kan sammensætte en halskæde på 45cm med en sølvlås for 130kr - det er bare et spørgsmål om at udvælge sten, der ikke er superdyre, undgå at sætte sølv mellemled i, men der kan du bruge små sølvfarvede glasperler som effekt - hvis du vil kan jeg godt prøve at sammensætte et udvalg, som du kan lave en kæde af. Men så skal jeg lige vide noget om farveskalaen og hvordan du havde tænkt dig at udtrykket skulle være. Send en PB (privat besked ) hvis du er interesseret og så må vi se om det kan lade sig gøre udfra dine ønsker.

_________________
www.mummyinthecave.dk


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: tirs 14. dec 2010 15:26 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs 14. dec 2010 12:06
Indlæg: 658
Rene materialer er hendes ord, jeg tænker umiddelbart stål, Sterling og 14 karat guld eller højere.

Hvor er du altså skrækkelig sød, vil enormt gerne have hjælp her. En PB på vej


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: tirs 14. dec 2010 16:44 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 8. feb 2009 23:37
Indlæg: 2205
Geografisk sted: Sydals
Som Lise skriver, kan det sagtens lade sig gøre. Og når Lise endda hjælper kan det da kun gå godt...

Ellers ville jeg have foreslået at du kunne lave et bogmærke, hårspænder eller et pandebånd... Og hvis hun knytter kunne du da også give hende lidt lækre materialer til at knyttearmbånd af...

_________________
Billede Ha' en perle-dag - Camilla

Billede
http://www.danagonia.amio.com
http://www.danagonia.blogspot.com


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: tirs 14. dec 2010 17:29 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 15. feb 2009 10:57
Indlæg: 1924
Ja det er dejlig at have nogen at give gaver, men hvis i har en aftale om hvad det må koste synes jeg det er lidt uartig at hun så ønsker sig ting der ikke kan købes for de penge. Vores børn har ikke så mange penge så da laver jeg min ønskesedel ud fra hvad de har råd til .♥♥♥

_________________
Kærlig hilsen

:character-ariel:

Jeg er desvære skrive ordblind jeg håber at i kan forstå det jeg skriver ellers må i spørge.


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: tirs 14. dec 2010 17:48 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: søn 16. aug 2009 13:35
Indlæg: 1679
Geografisk sted: Amager
Jeg siger altid tingene ligeud (som du nok har opdaget hvis du har luret lidt herinde) så jeg ville sige til hende at de ting da ikke ligger under de 130 kr som I aftalte og at hun derfor må finde på noget andet. Det er da ikke fair at hun ønsker sig nogle dyrere ting når I har en aftale. Og ja, ellers kan du give hende nogle lækre ting som hun kan knytte med (det var en rigtig god idé Camilla).

_________________
Man kan da aldrig få for mange perler. ;-)


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: tirs 14. dec 2010 17:55 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs 14. dec 2010 12:06
Indlæg: 658
Er stadig ny på området så tænkte det her var helt umuligt også var jeg helt slået ud over hendes ønsker. Men vidste at de nok var halskæden fx der var et af de eneste muligheder jeg havde. Men Lise har hjulpet meget, og mange tak for gode forslag min hjerne er i fuld gang, trængte lige til nogen der kunne træde til, sad helt fast i den følelse at jeg bare ikke kunne det her, dejligt med et spark.

Havfruen vi har alle budget i familien mange er studerende også er jeg ftp så ikke så mange penge så jeg laver også mine ønsker efter budgettet.

Charlotte.. jo det har jeg set, ganske god egenskab i min bog. Tror jeg laver en kæde og så får hun nogle lækre ting til knytningen hvis der penge til det. Nem super idé ;)


Senest rettet af Diddah tirs 5. apr 2011 20:15, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: tirs 14. dec 2010 18:02 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs 14. dec 2010 12:06
Indlæg: 658
guuud jamen jeg kunne da også sætte perler på wire ... armen altså nu er jeg ude af tågen, tak alle sammen! TAK Lise <3


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: man 20. dec 2010 09:48 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: tors 20. aug 2009 14:30
Indlæg: 1064
Vil gerne se hvad det bliver til ;;)

_________________
www.mummyinthecave.dk


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: man 20. dec 2010 20:36 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs 14. dec 2010 12:06
Indlæg: 658
Selvfølgelig :D Og igen tark!

Indtil videre er det ikke kommet så meget ud af det, jeg SKAL have lavet det i morgen når jeg har barnefri. Uha ikke nemt at lave smykker med en dreng omkring sig, han laver dog selv lidt med hans perler (træ perler og HAMA) men 100% koncentration får man aldrig, når man skal se hvad han laver og at han ikke laver unoder.

Men indtil videre har jeg lavet et lille diskret armbånd som jeg ved passer til den kjole hun har vist mig hun skal have på til jul! Wee.. så den går rent hjem det ved jeg. (hun skal fejre jul af flere omgange) Og den ene af mine søskende som lider MEGET af reaktioner overfor diverse smykker fortalte mig hun endnu ikke har reageret på uægte materialer på armen, men kun hals og ører, så håber ikke veninden reagere på de FS øskner.

Her er armbåndet

Billede

Billede

Billede

Regner med at lave en kæde som du Lise på en lædersnor, også et armbånd mere. :D Vil se om tiden er til at uploade billeder inden den travle tid for alvor begynder. :D

Tak for alle jeres in put forresten og stor tak til Lise som uden tvivl har reddet mig på falderebet!

[smilie=smilie_xmas_097.gif]


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Danish translation by Olympus DK Team

Copyrights forbeholdt Cyberimport.dk - Perler til lav selv smykker