Dato og tid er tors 28. mar 2024 16:25

smykke forum

Vis ubesvarede indlæg | Vis aktive emner


Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: tirs 14. dec 2010 19:26 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: man 29. jun 2009 19:55
Indlæg: 1086
jeg har heller ikke oplevet nogen helbredelse eller lignende fra mine sten, så nej, jeg tror ikke på det.
men når det så er sagt og jeg sidder og ser på div. sten, så skal jeg love for at deres facon, farve og struktur taler meget tydeligt til mig, dvs de gør indtryk på mig.
jeg kan godt forstå at nogle vil lade sig forlede til at tro at de besidder en kraft af en art og at den nødvendigvis må kunne anvendes til noget fornuftigt.
jeg associerer meget nemt over billeder af sten

_________________
Billede LOKE'S GHOST


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: tirs 14. dec 2010 20:44 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: tors 23. sep 2010 21:17
Indlæg: 614
Geografisk sted: Jammerbugt/Nordjylland
Nu har jeg tænkt lidt over det og tror ved nærmere eftertanke, at det er pga. indianerne.

Lige siden jeg har været barn, har jeg altid været fascineret af dem og holdt altid med dem (altså de gode af dem) når vi så western ;;)
De har det livssyn, at alt der findes har energi og dét tror jeg på..
Ligesom, jeg tror på nogle højere magter/energier – hvor andre tror på noget andet som fx Kristus, Engle, Alfer, Nisser osv.osv...

Vores kultur er præget af, at vi ikke tror på noget, der ikke kan måles og vejes og min personlige holdning er, at hvis man slet ikke kan tro på sådan noget langhåret noget – ja, så oplever man heller ikke noget, som ikke kan forklares..

I forhold til stenene, er energi kodeordet for mig. Jeg bruger dem ikke til helbredelse, men mere som et hjælpemiddel til at tiltrække nogle energier alt efter hvilke sten det er. Men jeg er ikke typen, der kender alle sten og jeg er heller ikke typen, der ikke kan gå ud af døren uden mine sten..
Ikke hver dag jeg bruger dem.. det er mere i perioder.

Jeg vil afslutte med, at nævne jeg ikke er en fortabt sjæl, der har brug for lidt hjælp i hverdagen og min familie har ikke præget mig, da de hverken finder indianere interessante eller tror på noget der ikke kan forklares.

Så det må være de indianer ellers kan jeg ikke forklare det ;)-

_________________
Bettina


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: tirs 14. dec 2010 20:48 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 8. feb 2009 23:37
Indlæg: 2205
Geografisk sted: Sydals
Spændende Bettina. Kan sagtens følge dine tanker. ;)- Det er jo med dette, som alt andet, at så længe det ikke er fanatisk, er det jo godt at tro på noget, hvad end det måtte være.

_________________
Billede Ha' en perle-dag - Camilla

Billede
http://www.danagonia.amio.com
http://www.danagonia.blogspot.com


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: tirs 14. dec 2010 20:54 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: tors 23. sep 2010 21:17
Indlæg: 614
Geografisk sted: Jammerbugt/Nordjylland
Jeg er enig ;;)

_________________
Bettina


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: tirs 14. dec 2010 21:27 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: tors 20. aug 2009 14:30
Indlæg: 1064
Har det også sådan at folk må tro hvad de vil, bare de ikke messer/missionerer for mig, får knopper af fanatikere - om det så er religiøse, politiske eller kulturelle. Man har vel lov til at have sine egen mening uden at alle andre skal overbevises om den ?

_________________
www.mummyinthecave.dk


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: tirs 14. dec 2010 22:05 
Offline
Safir
Safir
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs 7. apr 2009 15:09
Indlæg: 394
Geografisk sted: Randers
Camilla jeg holder også på at det ikke er din "opgave" at sige til kunderne at/om stenene er gode/dårlige/neutrale for dit eller dat.
Og...du VED det jo heller ikke...det gør vel ingen af os?
(groft sagt sælger du jo heller ikke sten, men smykker.)

Hvis de spørger dig DIREKTE om du tror du på..... er det en anden sag....eller en mulighed for at svare det har jeg ikke besluttet,det ved jeg ikke, eller jeg går mere op i...

Kort sagt synes jeg at du skal præsentere dine kunder for ENDNU en mulighed/oplevelse med DIT smykke. (og dermed åbne en port ind til DIN (eventyr) verden........for det er vel det du lægger op til i dine smykker? (Dig).
Åbne en port frem for at smække en dør i.

Noget du måske kan gøre for at afværge evt. spørgsmål om helbredelse mv. er at fortælle om selve stenene og deres oprindelse/skabelsesproces. Jeg sidder i dag og læser (dvs overbeglor) en smykkebog hvor forfatteren (Christina Kjelsmark) (underviser og ret pædagogisk forfatter) lidt tilfældigt skriver......
Jeg købte også en Amazonit, hvis grønne farve netop skyldes indholdet af kobber.
Se DET er jo interessant viden for de fleste (der kan li' amazonit eller kobber eller bare naturmaterialer).

Kort sagt synes jeg at du skal præsentere dine kunder for ENDNU en mulighed/oplevelse med DIT smykke. (og dermed åbne en port ind til DIN (eventyr?) verden........for det er vel det du lægger op til i dine smykker? (Dig).

_________________
Vh Vase - vild med viklinger
Man ska' ik' gå ned på grej!


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: tirs 14. dec 2010 22:14 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 9. okt 2010 22:09
Indlæg: 1201
Geografisk sted: Herning
Med ganske, ganske få undtagelser, kan sten ikke helbrede noget som helst*.
Flere er derimod giftige, så at sælge sten for deres "helbredende egenskaber", er i min bog fup og svindel.

Folk må selvfølgelig tro, hvad de vil, men det bliver det ikke fakta af, og der er intet bevis på, at nogen nogensinde er blevet helbredt for så meget som en mild snue, af at gå rundt med en bestemt slags sten i lommen, eller drikke vand en sten har ligget i natten over :eusa-naughty:
Hvis vi rykker over til de mere alvorlige sygdomme som f.eks kræft, ja, så kan jeg ligefrem finde på at blande mig, hvis jeg hører en sælger fortælle en "historie", eller anbefale en sten frem for behandling :-w
Det er fint at købe en sten, hvis man synes den er smuk, og hvis man bliver glad af at kigge på den - og gælden kan måske have en positiv effekt, men stenen i sig selv, gør ingenting.
Hvis de gjorde, ville jeg nemlig være et af de mest "perfekte, raske og afbalancerede mennesker" i verden, med den stensamling, jeg har liggende, men jeg bliver sgu stadig forkølet, får hovedpine og er af og til både træt og ugidelig :))
Så sig aldrig til nogen at sten kan helbrede dit og dat (ikke at jeg tror, du kunne finde på det).

Når det så er sagt, vil jeg gå lidt mildere til værks, for sten kan sagtens have, hvad jeg vil kalde en "terapeutisk" værdi. Her er ikke tale om helbredelse for noget, men om at den enkelte person går ind og arbejder med sig selv. Det er hårdt arbejde, og det er personen selv, der udfører det. Stenen er bare et hjælpemiddel, man bruger som et værktøj til at styre fokus. I realiteten kunne det lige så godt være sten fra grusvejen, en nød, en gud eller en aflagt sutsko.

Her kan man måske godt tillade sig, at sige ting som (og nu bruger jeg dit ametyst-eksempel):

Krystalhealere bruger blandt andet ametysten, når de arbejder med psykisk overlast, når de vil stimulere den logiske sans og sætte fokus på at træffe de rigtige valg i svære beslutninger.

På den måde, giver du ikke udtryk for, det er din overbevisning, og samtidigt er det ikke løgn, hvad du siger, for det er jo hvad krystalhealerne bruger den til. Du påstår heller ikke stenen i sig selv kan noget.

En anden udgave man kunne give de interesserede kunder:

Ametysten kan blandt andet bruges, når man vil arbejde med psykisk overlast, når man vil stimulere den logiske sans og når man ønsker at sætte fokus på at træffe de rigtige valg i svære beslutninger.

Du behøver så ikke at fortælle, at alt andet også kan bruges :D
Igen er stenen i sig selv ikke tillagt "mirakel-egenskaber", og du lægger op til, folk selv må arbejde for at opnå noget.

Billede

* f.eks Halit, som kan helbrede Hyponatriæmi (= salt som helbreder saltmangel).

_________________
Billede


Senest rettet af BlueRaven tirs 14. dec 2010 22:22, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: tirs 14. dec 2010 22:17 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 8. feb 2009 23:37
Indlæg: 2205
Geografisk sted: Sydals
Egentlig er mit problem nok, at stenene faktisk ikke interessere mig. Jeg vil lige så gerne arbejde med plastik eller glas. Så når folk spørger ind til netop det, ved jeg faktisk ikke ret meget. Jeg valgte perlen, fordi den æstetisk passede ind i mit smykke. Den havde en rigtige farve/facon og gav det udtryk jeg ønskede. Om det er en ægte ametyst, bånd ametyst eller immiteret glas er ligegyldigt, bare jeg synes det er pænt. Men sådan ser kunderne jo desværre ikke altid på det ;)-

_________________
Billede Ha' en perle-dag - Camilla

Billede
http://www.danagonia.amio.com
http://www.danagonia.blogspot.com


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: tirs 14. dec 2010 22:34 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 9. okt 2010 22:09
Indlæg: 1201
Geografisk sted: Herning
Danagonia skrev:
Egentlig er mit problem nok, at stenene faktisk ikke interessere mig. Jeg vil lige så gerne arbejde med plastik eller glas. Så når folk spørger ind til netop det, ved jeg faktisk ikke ret meget. Jeg valgte perlen, fordi den æstetisk passede ind i mit smykke. Den havde en rigtige farve/facon og gav det udtryk jeg ønskede. Om det er en ægte ametyst, bånd ametyst eller immiteret glas er ligegyldigt, bare jeg synes det er pænt. Men sådan ser kunderne jo desværre ikke altid på det ;)-

Nu er der jo ingen facit-liste, da det alt sammen er det rene opdigt. Hvis sten ikke interesserer dig, så tag udgangspunkt i farvernes og formens "egenskaber" i stedet, og digt en lille eventyr-tekst (vase-idé) til hvert smykke (en linje eller to).
Farver og form er der jo altid, ligegyldigt om det er plast, sten, glas, keramik eller en dusk broccoli :))

Billede

_________________
Billede


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: ons 15. dec 2010 00:15 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 8. feb 2009 23:37
Indlæg: 2205
Geografisk sted: Sydals
BlueRaven skrev:
Nu er der jo ingen facit-liste, da det alt sammen er det rene opdigt. Hvis sten ikke interesserer dig, så tag udgangspunkt i farvernes og formens "egenskaber" i stedet, og digt en lille eventyr-tekst (vase-idé) til hvert smykke (en linje eller to).
Farver og form er der jo altid, ligegyldigt om det er plast, sten, glas, keramik eller en dusk broccoli :))

Billede


Det er skam også mit tema allerede :-D Har netop et eventyr til hvert smykke, for at undgå at snakke alt for meget om hvad det nu lige er for en sten der sidder der. :-D Og så er eventyret jo altid en inspiration i mine ting, så det er jo oplagt. Plejer bare ikke at belemre jer med mine små skriblerier =))

_________________
Billede Ha' en perle-dag - Camilla

Billede
http://www.danagonia.amio.com
http://www.danagonia.blogspot.com


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Danish translation by Olympus DK Team

Copyrights forbeholdt Cyberimport.dk - Perler til lav selv smykker