Dato og tid er tirs 16. apr 2024 22:55

smykke forum

Vis ubesvarede indlæg | Vis aktive emner


Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: tirs 14. dec 2010 16:55 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 8. feb 2009 23:37
Indlæg: 2205
Geografisk sted: Sydals
Kan sten være helbredende??

Billede
http://www.sagejewel.com/jewelry-articl ... stones.php

Jeg er tit blevet spurgt om hvad stenene i mine smykker betyder, og hvad de er godt for. Og det aner jeg ikke, for jeg tror ikke på at stenene har den slags kræfter. Mit dilemma er så; Skal jeg bare acceptere at folk tror på den slags og oplyse om hvad stenen "hjælper på" og lade folk selv bestemme. Eller er det bondefangeri og min opgave at klargøre at sten ikke er helbredende?? Jeg har netop købt en bog om stenenes betydning og anvendelse i healing, for at sætte mig mere ind i fænomenet, men synes stadig ikke jeg er overbevist.

Tror I på stens helbredende kræfter?? Og sælger i nogensinde jeres smykker som "healing" smykker?? Og hvad er egentlig jeres holdning til alt snakken om de "små sten der taler"??

Der er en rigtig fin guide her til stenenes kræfter: http://www.stenguiden.dk/s_jadezit.asp

Ametyst står der foreksempelt: Meditationssten. Beskytter mod psykisk overlast. Stimulerer den logiske sans og giver mod til at tage vigtige beslutninger. „Jeg træffer de rigtige valg og beslutninger.“ En varm og elskelig sten, der også er bestemt og herskende. Giver ædruelighed. Virker mod søvnløshed som forstærkes sammen med hæmatit

_________________
Billede Ha' en perle-dag - Camilla

Billede
http://www.danagonia.amio.com
http://www.danagonia.blogspot.com


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: tirs 14. dec 2010 17:33 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 15. feb 2009 10:57
Indlæg: 1924
Camilla tro kan flytte bjerge . jeg synes ikke det er op til dig at prøve på at oovenevise dine kunder om ar sten ikke kan hjælpe. Du kan ud fra din bog sige hvad der er stenen er godt for og så ikke andet. Hod os spørger de for det meste om hvad det er for en sten . og det skriver jeg så på en lille stykke katong som min mand laver med mit logo på og prisen på en anden lille lebels. Så kan jeg tage prisen af og pakke pænt ind mend modtageren kan stadig se hvad kæden er lavet af.

_________________
Kærlig hilsen

:character-ariel:

Jeg er desvære skrive ordblind jeg håber at i kan forstå det jeg skriver ellers må i spørge.


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: tirs 14. dec 2010 17:38 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 8. feb 2009 23:37
Indlæg: 2205
Geografisk sted: Sydals
Havfruen skrev:
Camilla tro kan flytte bjerge . jeg synes ikke det er op til dig at prøve på at oovenevise dine kunder om ar sten ikke kan hjælpe. Du kan ud fra din bog sige hvad der er stenen er godt for og så ikke andet. Hod os spørger de for det meste om hvad det er for en sten . og det skriver jeg så på en lille stykke katong som min mand laver med mit logo på og prisen på en anden lille lebels. Så kan jeg tage prisen af og pakke pænt ind mend modtageren kan stadig se hvad kæden er lavet af.


Skriver du også foreksempel. "Kæde lavet af ametyst. Hjælper med meditation og selvværd" Eller bare lavet af: ametyst? Men når man står med kunde der tror på den slags, skal man så tale dem efter munden eller bare være ærlig og sige; jeg tror ikke selv på det.

Jeg har selv indtil nu sagt at jeg vælger stenene efter deres farver og former, ikke efter deres evner, da jeg er mere interesseret i det æstetiske i min design process (lyder det ikke blæret)

_________________
Billede Ha' en perle-dag - Camilla

Billede
http://www.danagonia.amio.com
http://www.danagonia.blogspot.com


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: tirs 14. dec 2010 17:44 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: søn 16. aug 2009 13:35
Indlæg: 1679
Geografisk sted: Amager
Jo det lyder blæret. Men jeg giver havfruen ret. Når du ikke selv tror på det, så skal du ikke sige det. Og så er det jo bedst at sige at du ikke tror på det men at det er i orden at de tror det. ;)-

_________________
Man kan da aldrig få for mange perler. ;-)


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: tirs 14. dec 2010 17:47 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: tors 20. aug 2009 14:30
Indlæg: 1064
Jeg har også noget kunden kan kigge i, hvis de er interesseret..... tror ikke rigtig på det, men der er da sten man er mere glade for end andre, men det er nok for mig mere noget om farven og formen, end hvad for en sten det er.
Der er bare mange mennesker, som har brug for at få lidt 'hjælp' i hverdagen og det skal man ikke underkende, så hvis de selv mener at de får den hjælp ved at gå med en bestemt sten, så er det ok med mig. Har det samme forhold til mennesker, der lige pludseligt hedder noget meget mærkeligt eller anderledes fordi de har været til numerolog !? Men igen hvis de selv synes det hjælper, så er det fint med mig.

Gjorde faktisk et forsøg for mange år siden, havde et assurandør job på det tidspunkt og der var en, som fortalte mig at det ville være godt for mine salgstal, hvis jeg satte mig ned med en bjergkrystal i hver hånd før et møde og fokuserede på den kunde jeg skulle møde! Det skulle overføre 'kosmisk' energi til den person, der ville udmønte sig i at vedkommende ville være mere åben for de forslag jeg kunne komme med :whistle: :whistle: Ok tænkte jeg.... det skal prøves og jeg havde faktisk stor success, men i efterrationaliseringens klare lys, så tror jeg mere på at jeg fik samlet tankerne om den pågældende persons situation (som jeg kendte indgående fra et 2 timers interview, man skulle udfylde med hver ny kunde) , således at jeg kunne forslå nogle løsninger, der imødegik vedkommendes behov ret godt.
Jeg summede altså ikke Hmmmmm, mens jeg sad der med krystallerne - det kunne jeg ligesom ikke rigtig få mig selv til. =)) =)) :)) :))

_________________
www.mummyinthecave.dk


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: tirs 14. dec 2010 17:53 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 8. feb 2009 23:37
Indlæg: 2205
Geografisk sted: Sydals
Lise Sonne skrev:

Jeg summede altså ikke Hmmmmm, mens jeg sad der med krystallerne - det kunne jeg ligesom ikke rigtig få mig selv til. =)) =)) :)) :))


=)) =)) =))

Jeg er helt enig i det er ok de tror på det. Derfor er jeg jo også ked af direkte at fortælle jeg ikke tror på det. Jeg bliver faktisk lidt utilpas når jeg får sådan en kunde, fordi jeg ikke føler jeg kan reagere korrekt lige meget hvad jeg gør.

Men når i nu siger det ikke var ok, at sælge dem som healing smykker når jeg ikke selv tror på det. Var det så ok hvis jeg gjorde?? Eller er det fup??

_________________
Billede Ha' en perle-dag - Camilla

Billede
http://www.danagonia.amio.com
http://www.danagonia.blogspot.com


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: tirs 14. dec 2010 18:24 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: tors 23. sep 2010 21:17
Indlæg: 614
Geografisk sted: Jammerbugt/Nordjylland
Citat:
Danagonia: Jeg er helt enig i det er ok de tror på det. Derfor er jeg jo også ked af direkte at fortælle jeg ikke tror på det. Jeg bliver faktisk lidt utilpas når jeg får sådan en kunde, fordi jeg ikke føler jeg kan reagere korrekt lige meget hvad jeg gør.

Men når i nu siger det ikke var ok, at sælge dem som healing smykker når jeg ikke selv tror på det. Var det så ok hvis jeg gjorde?? Eller er det fup??


Jeg er en af dem der tror på det .

I mine øjne, vil du ikke virke som troværdig hvis du begynder at sælge noget som du ikke selv tror på..
Når du møder den slags kunder behøver du jo hverken sige, at du tror på det eller ej - du kan jo bare sige fx. at det har du ikke kendskab til, hvis de begynder at tale om det.
Det vil også blive svært for dig, hvis du siger at du tror på eller sælger dem som healing smykker, da nogle måske vil spørge mere ind til det og øh... så vil du have svært ved at svare overbevisende...
Og så vil jeg som kunde, være smuttet - da jeg vil føle, at du bare er ude på at sælge noget ;)-

Og Nej, det er ikke din opgave at oplyse kunderne om de IKKE har en virkning - for kan du bevise det ? :D ;)-

_________________
Bettina


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: tirs 14. dec 2010 18:32 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 8. feb 2009 23:37
Indlæg: 2205
Geografisk sted: Sydals
FrkBettina skrev:
Og Nej, det er ikke din opgave at oplyse kunderne om de IKKE har en virkning - for kan du bevise det ? :D ;)-


Nej det kan jeg jo ikke, men er faktisk også derfor jeg ikke vil sælge dem som sådan. Synes jeg sælger falsk håb så... Hvorfor tror du på det Bettina?? Synes det er ganske interessant og meget spændende, men har bare ikke oplevet noget der skulle overbevise mig. Hvordan blev du overbevist??

_________________
Billede Ha' en perle-dag - Camilla

Billede
http://www.danagonia.amio.com
http://www.danagonia.blogspot.com


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: tirs 14. dec 2010 18:56 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: tors 23. sep 2010 21:17
Indlæg: 614
Geografisk sted: Jammerbugt/Nordjylland
Det skal jeg lige tænke over, for sådan har jeg faktisk haft det i mange, mange år.
Jeg vender tilbage med mit svar en af dagene. ;;)

_________________
Bettina


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: tirs 14. dec 2010 19:15 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: man 29. jun 2009 19:55
Indlæg: 1086
jeg synes du har de rette instinkter i sagen. du tror ikke på stenenes helbredende kraft og vil ikke sælge dem som helbredende eller godtt for det ene eller det andet. det er ærligt og godt. hvis du samtidig formår at stille dig åben overfor køberens tro/overbevisning uden straks at markerer din egen tvivl, så er det endnu bedre. går de dig på klingen og vil vide, hvad du tror. så meld bare ærligt ud. alt afhænger af måden du formidler det på, hvis du gør det uden at støde den interesserede vil du næppe miste vedkommende som kunde og det samme gælder selvrespekten.

_________________
Billede LOKE'S GHOST


Top
 Profil  
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Danish translation by Olympus DK Team

Copyrights forbeholdt Cyberimport.dk - Perler til lav selv smykker