Dato og tid er fre 19. apr 2024 21:50

smykke forum

Vis ubesvarede indlæg | Vis aktive emner


Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: lør 15. jan 2011 16:13 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: tors 20. aug 2009 14:30
Indlæg: 1064
hvad med wire, men nogle seed beads imellem ? tror bare kontrasten mellem wire og perler er lidt overvældende :D

_________________
www.mummyinthecave.dk


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: lør 15. jan 2011 16:27 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: man 9. feb 2009 12:42
Indlæg: 1463
Geografisk sted: Østjylland
Lise Sonne skrev:
hvad med wire, men nogle seed beads imellem ? tror bare kontrasten mellem wire og perler er lidt overvældende :D


Ja det kunne jeg også godt forestille mig ville være rigtig flot. Jeg synes også det virker lidt " for luftigt " med kun wiren

_________________
Hilsen butler :animals-cat: :animals-cat: :animals-cat:
Tiden flyver når perler sættes sammen.
http://www.amio.dk/butik/724/


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: lør 15. jan 2011 17:03 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 8. feb 2009 23:37
Indlæg: 2205
Geografisk sted: Sydals
Synes de andre har sagt hvad der skal. Synes både BR's ide om fiskesnøre og Lise Sonnes med sead beads er god. Sead beads fåes jo helt gennemsigtige, det ville give et sky agtigt præg på halskæden. Synes dine perler er rigtig fine og veludførte. Hvordan holde aluminiummen?? Det ryger ikke ud af facon for dig?? Har jeg haft store problemer med nemlig

_________________
Billede Ha' en perle-dag - Camilla

Billede
http://www.danagonia.amio.com
http://www.danagonia.blogspot.com


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: lør 15. jan 2011 18:18 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: man 29. jun 2009 19:55
Indlæg: 1086
Du har helt ret camilla, i det du tidligere og nu sagde om aluminiumen, den er pokkers blød. jeg tror den går her ,fordi 'perlen' på mange måder er viklet som et garnnøgle og snippen er så strammet og presset ind i koblet. det gør perlen stabil at den har disse viklede lag. den kan godt bære en overfrakke uden at miste formen. jeg har ikke prøvet aluminiumen i andre konstruktioner og jeg har ikke banket på den, så jeg ved faaktisk ikke besked. men jeg er solgt til den tykke tråd- som stanglakrids .

jeg fik også 2mm kobber hjem og det er ved gud anderledes hårdt- gad nok vide om det nogensinde får form som det hårspænde, jeg har gået og længtes efter??

-- hvad wiren angår, så er det også klart for mig, at i ganske enkelt ikke bryder jer om nøgen wire. ganske som nøgne klemperler ;)- - det er ok .
jeg kan godt lide nøgen wire, ikke for sig selv, men med lidt pynt. men klemperlerne så jeg nu også gerne gemt af vejen.

_________________
Billede LOKE'S GHOST


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: lør 15. jan 2011 18:42 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 8. feb 2009 23:37
Indlæg: 2205
Geografisk sted: Sydals
Pia skrev:
jeg fik også 2mm kobber hjem og det er ved gud anderledes hårdt- gad nok vide om det nogensinde får form som det hårspænde, jeg har gået og længtes efter??


Du kan jo udgløde det (varm det op til det bliver glød rødt og køl det hurtigt af igen) Så er det blødere at arbejde med i et stykke tid, men det tager da noget mere tid end med aluminium :-D Jeg har ikke selv arbejdet ret meget med 2mm, da jeg synes det er lige besværligt nok...

Pia skrev:
-- hvad wiren angår, så er det også klart for mig, at i ganske enkelt ikke bryder jer om nøgen wire. ganske som nøgne klemperler ;)- - det er ok .
jeg kan godt lide nøgen wire, ikke for sig selv, men med lidt pynt. men klemperlerne så jeg nu også gerne gemt af vejen.


Synes egentlig den nøgne wire er fin nok, men så skal der være lidt mere spræl i det der så rent faktisk er på wireren. Som forteksempel denne halskæde, hvor den gennemsigtige wire er brugt til at skabe et vandfalds lignende mønster, som nærmest svæver.

Billede

Synes måske til din halskæde at det bliver lidt for simpelt og kedeligt. Men en ide, kunne også være at arrangere perlerne på en mere spændende måde, evt. så de så ud som om de var blæst henover halsen hvis du kan forestille dig det :-D

_________________
Billede Ha' en perle-dag - Camilla

Billede
http://www.danagonia.amio.com
http://www.danagonia.blogspot.com


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: søn 16. jan 2011 01:56 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: fre 7. aug 2009 07:13
Indlæg: 874
Geografisk sted: Als
Jeg syns din kæde er overfed!!!
Den virker så florlet, men er samtidig så voldsom. Det kan jeg godt li :x-
Jo, det er måske lidt synd med de der wireklemmer, men ved ikke lige hvad jeg ville gøre.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: man 24. jan 2011 09:33 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: man 1. feb 2010 09:13
Indlæg: 963
Geografisk sted: Holeby, Lolland
Pia super fed kæde er vild med den. Jeg synes ikke det gør noget med nøgen wire, det har jeg før i tiden brugt meget, synes det giver et let udseende. Hvad med en vejleding på de flotte bolde (perler)??????

_________________
Mød hver ny dag med et smil
http://www.didismykkerogdesign.dk


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: man 24. jan 2011 12:13 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: man 29. jun 2009 19:55
Indlæg: 1086
tak for kritik osv.

de er nemme, de bolde, begynd med en lille cirkel og drej så tråden i alle tænkelige retninger efter forgodt befindende -- ren freestyle, så du tilsidst har en lille eller en stor kugle og bøj enden ind i kuglen, så ingen stikker sig på den. tråden er 2mm aluminium fra fmg og den er super blød at arbejde med og koster peanuts.

_________________
Billede LOKE'S GHOST


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: ons 13. jul 2011 09:17 
Offline
Perle
Perle

Tilmeldt: tirs 5. jul 2011 14:51
Indlæg: 10
Synes virkelig din kæde her er møglækker!
Ville måske også være rigtig fed, hvis man trak hul gummirør over wiren. Det ville også dække wireklemmerne som så mange åbentbart har noget imod. :p og gøre kæden lidt mere rå!


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: man 17. okt 2011 04:45 
Offline
Rubin
Rubin
Brugeravatar

Tilmeldt: tors 8. sep 2011 00:15
Indlæg: 277
Geografisk sted: Kolding
Pia, jeg har gået og tænkt på din kæde. Synes at den er ret lækker :ymapplause:
Kan man godt have den på når man er langhåret?
Jeg kunne godt tænke mig at lave den med turkis wire. Tror at det vil være en rigtig fin og fræk kombination B-)


Top
 Profil  
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 17 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Danish translation by Olympus DK Team

Copyrights forbeholdt Cyberimport.dk - Perler til lav selv smykker