Dato og tid er tirs 16. apr 2024 22:10

smykke forum

Vis ubesvarede indlæg | Vis aktive emner


Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: ons 17. aug 2011 16:47 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 9. okt 2010 22:09
Indlæg: 1201
Geografisk sted: Herning
Jeg var på jagt efter nogle udstansede metalskiver (til at bogstavs-stemple), da jeg pludselig snublede over denne tiara:

Billede
MAXIMA & WILLEM-ALEXANDER & DIAMONDS - Af Frank Tjepkema for TJEP
Af forsølvet messing med Swarovski krystaller.
Tiaraen blev fremstillet som en del af en konkurrence og udstilling af Museum Kruithuis i s’Hertogenbosch, i forbindelse med det kongelige bryllup mellem Maxima og Willem-Alexander (hvem de så end er).
Tiaraen består af mere end 100 forskellige udstansede skrifttyper, der staver de to navne ud.
Swarovski krystallerne er prikkerne over i’et.
Tiaraen er en del af den permanente samling på Museum Kruithuis i Den Bosch. 2002


Jeg er blevet en lille smule fascineret af hvor dekorative bogstaver kan være - bare en skam man ikke kan stemple sig til et resultat som dette...

Stenene er jeg til gengæld ikke så vild med.

Hvad synes i om ideen?
(og har i fundet nogle billige plade-udstansninger et eller andet sted?!?)

Billede

_________________
Billede


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: ons 17. aug 2011 17:09 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 8. feb 2009 23:37
Indlæg: 2205
Geografisk sted: Sydals
Den er vild, og ganske sjov. Tvivler dog på det var den hun blev gift i :)) Hvad mener du med udstandsede metalskiver??

_________________
Billede Ha' en perle-dag - Camilla

Billede
http://www.danagonia.amio.com
http://www.danagonia.blogspot.com


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: ons 17. aug 2011 17:16 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 24. jul 2010 19:58
Indlæg: 1215
Geografisk sted: Sulsted, nord for Aalborg.
Rod, synes ikke det siger mig andet.

_________________
Hav en god og glad dag. Dem trænger vi alle til.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: ons 17. aug 2011 17:48 
Offline
Smaragd
Smaragd

Tilmeldt: lør 21. maj 2011 13:34
Indlæg: 161
Rigtig flot, synes jeg. Tænk, hvad man så kunne have på hovedet: Grundloven, et par haiku-digte, sportsresultater, Guldhornene etc.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: ons 17. aug 2011 17:52 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: man 29. jun 2009 19:55
Indlæg: 1086
jeg kan godt lide den. jeg kan også lide trængsel og overflod i smykker.
der er noget sky-line over den, noget New York city-scape.
stenene er for mig et fint indslag, de bryder 'monotonien' i tiaraens basale tema.
fem tomler op herfra

hun har ikke dårlig smag- hende Maxima, jeg ved det er uvedkommende for tråden, men jeg synes virkelig hun klæder sig godt- smykkerne er heller ikke at foragte. men det hollandske kongehus skulle også være mere end velbeslået

jeg googlede lige fyren: det er jo et steampunk diadem!

_________________
Billede LOKE'S GHOST


Senest rettet af Pia ons 17. aug 2011 20:18, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: ons 17. aug 2011 18:46 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 9. okt 2010 22:09
Indlæg: 1201
Geografisk sted: Herning
Danagonia skrev:
Hvad mener du med udstandsede metalskiver??
Ja, sådan nogle runde skiver af plade, man f.eks bruger til hundetegn - evt med et lille hul i toppen.
Skal have købt en disc-cutter, men indtil jeg får det gjort, var jeg da sikker på en kina-mand havde tonsvis af den slags til ingen penge.
Men de er svære at finde, synes jeg. Især når det skal være til under 80kr, og mere end nogle få skiver Billede

mjanneh skrev:
Tænk, hvad man så kunne have på hovedet: Grundloven, et par haiku-digte, sportsresultater, Guldhornene etc.
Et limerick! :)) :)) :))
Der er muligheder i det her...

Billede

_________________
Billede


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: ons 17. aug 2011 19:20 
Offline
Safir
Safir
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 18. sep 2010 13:48
Indlæg: 417
Sys den har noget smukt over sig.... utroligt facinerende B-)

_________________
Billede
Women are angels!
And when someone breakes our wings, our spirit or our hearts, we simply continue to fly – on a broomstick – We’re flexible like that…

Billede


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: ons 17. aug 2011 22:56 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 8. feb 2009 23:37
Indlæg: 2205
Geografisk sted: Sydals
BlueRaven skrev:
Danagonia skrev:
Hvad mener du med udstandsede metalskiver?? Ja, sådan nogle runde skiver af plade, man f.eks bruger til hundetegn - evt med et lille hul i toppen.
Skal have købt en disc-cutter, men indtil jeg får det gjort, var jeg da sikker på en


De er dyre og dem jeg har fundet var fra Etsy. Du kan hurtigt tjene din disc-cutter hjem ;) Hvor mange skal du bruge??

_________________
Billede Ha' en perle-dag - Camilla

Billede
http://www.danagonia.amio.com
http://www.danagonia.blogspot.com


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: ons 17. aug 2011 23:51 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 9. okt 2010 22:09
Indlæg: 1201
Geografisk sted: Herning
Danagonia skrev:
De er dyre og dem jeg har fundet var fra Etsy. Du kan hurtigt tjene din disc-cutter hjem ;) Hvor mange skal du bruge??
Ja, det er meget sært, hvorfor de koster så meget, når man tænker på, hvad man ellers kan få for ingen penge derude.
Jeg skal ikke bruge et bestemt antal, det er bare den slags, hvor det er rart for kreativiteten at have masser at lege med. Jeg kender nemlig mig selv godt nok til at vide, at køber jeg 2 eller 4, ja, så kan jeg ikke få mig selv til rent faktisk at bruge dem. Men hvis der er 100 i pladekassen, så skal der leges løs.
Måske man skulle undersøge, om der er nogle virksomheder, der har dem som spildprodukt, fordi de skal bruge hullerne :D
Men en disc-cutter er helt klart fremtiden, det kan jeg godt se - og så kan jeg jo også få dem i bronze :-D

Billede

_________________
Billede


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: tors 18. aug 2011 07:41 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 8. feb 2009 23:37
Indlæg: 2205
Geografisk sted: Sydals
BlueRaven skrev:
Ja, det er meget sært, hvorfor de koster så meget, når man tænker på, hvad man ellers kan få for ingen penge derude.
Jeg skal ikke bruge et bestemt antal, det er bare den slags, hvor det er rart for kreativiteten at have masser at lege med. Jeg kender nemlig mig selv godt nok til at vide, at køber jeg 2 eller 4, ja, så kan jeg ikke få mig selv til rent faktisk at bruge dem. Men hvis der er 100 i pladekassen, så skal der leges løs.
Måske man skulle undersøge, om der er nogle virksomheder, der har dem som spildprodukt, fordi de skal bruge hullerne :D
Men en disc-cutter er helt klart fremtiden, det kan jeg godt se - og så kan jeg jo også få dem i bronze :-D

Billede


Hvis du skal bruge så mange, så invester i disc-cutteren. Ellers må du jo i gang med saven :)) Når du en gang skal investere i en sådan, vil jeg lige sige at jeg har fortrudt så MEGET at jeg ikke købte denne: http://www.fundametals.net/index.php?ma ... ts_id=1133 Jeg var nærig og købte i stedet først en til de små skiver og bagefter en til de store. Men en del af mellem hullerne overlapper faktisk hinanden, så i sidste ende havde det været billigere bare at købe den store her fra starten. Samtidigt kan man få ekstra dimser så du kan lave dine egne "washers" (skiver med hul i midten) Men jeg drømmer om den store her, så kan egentlig godt være jeg godt vil sælge mine disc-cuttere på et tidspunkt... Læs denne anmeldelse: http://www.pangaeadesigns.net/2009/08/s ... enter.html

_________________
Billede Ha' en perle-dag - Camilla

Billede
http://www.danagonia.amio.com
http://www.danagonia.blogspot.com


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Danish translation by Olympus DK Team

Copyrights forbeholdt Cyberimport.dk - Perler til lav selv smykker