Dato og tid er fre 29. mar 2024 16:25

smykke forum

Vis ubesvarede indlæg | Vis aktive emner


Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: søn 25. sep 2011 08:37 
Offline
Smaragd
Smaragd

Tilmeldt: tors 24. mar 2011 17:55
Indlæg: 175
Geografisk sted: Odense
Dav i gruppen.
Nu må det være min tur til at få "ørene" ;) i maskinen. Dette er min første ring der er offentlig, jeg har lavet flere, men det var noget skrammel.
Tag varsomt i mod mig, jeg er jo ny ;)-

Billede

Jeg ville prøve at se hvordan det ville se ud hvis jeg ikke fjernede spor efter stikkel. jeg syntes det ser ganske ok ud. Din mening?

Billede

Dette var så mit første forsøg.

PS entak til BlueRaven for Dropbox, du har ret det er fa... nemt.
Billeder er taget med mobilkamera, skal nok gøre det med det rigtige kamera næste gang, tror jeg nok. ;)-

_________________
Billede
Billede

Venlig hilsen
Ivan


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: søn 25. sep 2011 09:33 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: man 29. jun 2009 19:55
Indlæg: 1086
jeg ved ikke hvad stikkel er- er det mærkerne på indfatningen??

never mind, jeg kan godt lide mærkerne på indfatningen- det giver et krøllet.staniols-agtig look, der tiltaler min smag. så thumbs up. : )

men, der er et aber dabei- stenen kommer ikke helt til sin ret, fordi den er lidt rigeligt tildækket af infatningen

_________________
Billede LOKE'S GHOST


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: søn 25. sep 2011 12:05 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 8. feb 2009 23:37
Indlæg: 2205
Geografisk sted: Sydals
Hvad materiale er ringen i?? På billedet ser det ud som om metallet ikke er helt ens farvet. Er det bare lyset?? Eller er det rester fra lodningen?? Synes det er en rigtig fin ring og du har da fået kanon godt styr på det med at indfatte. Dog synes jeg du skal have fikset farveforskellen...

_________________
Billede Ha' en perle-dag - Camilla

Billede
http://www.danagonia.amio.com
http://www.danagonia.blogspot.com


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: søn 25. sep 2011 12:14 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 24. jul 2010 19:58
Indlæg: 1215
Geografisk sted: Sulsted, nord for Aalborg.
Synes den er fed, og tror at stenen står flot frem pga. der kan komme lys nedefra.
Eneste tanke er om fatningen er for høj og måske knækker let hvis man rammer en skuffe i køkkenent eller lign.

_________________
Hav en god og glad dag. Dem trænger vi alle til.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: søn 25. sep 2011 13:37 
Offline
Smaragd
Smaragd

Tilmeldt: tors 24. mar 2011 17:55
Indlæg: 175
Geografisk sted: Odense
Ja Jeg burde jo have skrevet at ring er messing og retning er kobber.

Det muligt at retning kan knække af.

_________________
Billede
Billede

Venlig hilsen
Ivan


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: søn 25. sep 2011 18:51 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 8. feb 2009 23:37
Indlæg: 2205
Geografisk sted: Sydals
Ivan skrev:
Ja Jeg burde jo have skrevet at ring er messing og retning er kobber.

Det muligt at retning kan knække af.


Okay nu er jeg med :-D Det giver jo egentlig en meget god effekt, nu hvor jeg ved hvordan jeg skal se på billedet.... Et lidt skarpere billed ville altså være godt...

_________________
Billede Ha' en perle-dag - Camilla

Billede
http://www.danagonia.amio.com
http://www.danagonia.blogspot.com


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: søn 25. sep 2011 20:16 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 9. okt 2010 22:09
Indlæg: 1201
Geografisk sted: Herning
Ivan skrev:
Tag varsomt i mod mig, jeg er jo ny ;)-
Ja, men dette er jo ikke "den varsomme mening" - så du må tage de "tæsk" det giver b-( :))

---

Fatningen - Selve fatningen er sjov, som den svæver rundt "højt" hævet over selve ringen, og hvis det er en almindelig hårdlodning du har lavet, burde den kunne holde til lidt af hvert.
Som Pia kan jeg godt lide stanniol-effekten, der giver den fint forarbejdede sten et lidt mere tilfældigt og råt udseende, der så samtidigt glitrer lystigt - hvilket igen forfiner udtrykket. Jeg bliver udfordret af dette, og kommer rundt i forskellige dele af følelsesregisteret, og det gør ringen interessant.

Stenen - Jeg kan også godt lide, hvordan stenen "putter" sig lidt under "stanniolen". Facetslebne sten er tit ret opmærksomhedskrævende, og den "ydmyghed" der ligger i det lidt hengemte, gør den endnu mere spændende.

Materialerne - Både messing og kobber passer flot til den grønne peridot (?), men her er jeg alligevel splittet. Min æstetiske sans siger mig en ren messingring vil passe fantastisk til den gulliggrønne sten, mens min kreative sans råber "kedeligt!!!" og synes godt om rød/grøn kontrasten i sten og ren kobber. Rebellen i mig elsker derimod at du ski*er på, hvad man burde gøre, og frækt sætter de 3 materialer sammen...

Lodningerne - Det er lidt svært at se på billederne, men det ser ud til, du er sluppet rigtig godt fra fatningen og pålodningen af denne.
Derimod ser lodningen af selve messingringen lidt grov ud. Her kunne lidt mere tilpasning inden lodning eller lidt mere file/slibearbejde efter, forbedre resultatet, så lodningen bliver stort set usynlig .

Billederne - Det første billede er ganske godt, især taget i betragtning, at det er taget med en mobiltelefon. Det andet har lidt af det, jeg kalder "mobiltåge", men er rimeligt at se på, og så mangler jeg et tredje billede af ringen fra siden. Det kunne jo være interessant at se, om stenen er centreret i alle retninger - og så er jeg lidt nysgerrig mht hvor meget "benene" buer, jeg har nemlig ikke set en sten fattet sådan før :D

Generelt - synes jeg, det er en skøn lille ring, du har fået lavet, og jeg er ret imponeret over både ambitionsniveauet og udførelsen af din første offentlige ring.
Lur mig, om du ikke snart bliver en af de "hårde halse" :))

BilledeBilledeBilledeBilledeBillede


DROPBOX - Ja, det bliver ikke meget lettere...

Billede

_________________
Billede


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: man 26. sep 2011 11:56 
Offline
Smaragd
Smaragd

Tilmeldt: tors 24. mar 2011 17:55
Indlæg: 175
Geografisk sted: Odense
Danagonia skrev:
]Et lidt skarpere billed ville altså være godt..[quote="Ivan".



Ja billed er ikke det bedste, som sagt er taget med mobilen og næste gang jeg offentliggøre noget skal jeg nok love at det bliver medbedre kamera. B-)

_________________
Billede
Billede

Venlig hilsen
Ivan


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: man 26. sep 2011 12:10 
Offline
Smaragd
Smaragd

Tilmeldt: tors 24. mar 2011 17:55
Indlæg: 175
Geografisk sted: Odense
BlueRaven skrev:
Ivan skrev:
Tag varsomt i mod mig, jeg er jo ny ;)-
Ja, men dette er jo ikke "den varsomme mening" - så du må tage de "tæsk" det giver b-( :))

---


Derimod ser lodningen af selve messingringen lidt grov ud. Her kunne lidt mere tilpasning inden lodning eller lidt mere file/slibearbejde efter, forbedre resultatet, så lodningen bliver stort set usynlig .


Det var liggodt sa... :(( sikke et skarpt øje du har, jeg har kikket og kikket og kunne ikke finde noget at sætte min finger på. Du har ret jeg kan godt se det nu. 8-}

Tak for input til alle

_________________
Billede
Billede

Venlig hilsen
Ivan


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: man 3. okt 2011 22:25 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 9. okt 2010 22:09
Indlæg: 1201
Geografisk sted: Herning
Ivan skrev:
BlueRaven skrev:
Derimod ser lodningen af selve messingringen lidt grov ud. Her kunne lidt mere tilpasning inden lodning eller lidt mere file/slibearbejde efter, forbedre resultatet, så lodningen bliver stort set usynlig .
Det var liggodt sa... :(( sikke et skarpt øje du har
Nu er det nok mere et spørgsmål om selv at have begået hver en brøler, der findes i kartoteket, og derfor vide, præcis hvor man skal kigge :))
Heldigvis ser det ikke alvorligere ud, end at lidt slibepapir kan perfektionere den Billede :-D

Billede

_________________
Billede


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 15 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Danish translation by Olympus DK Team

Copyrights forbeholdt Cyberimport.dk - Perler til lav selv smykker