Dato og tid er tors 18. apr 2024 13:13

smykke forum

Vis ubesvarede indlæg | Vis aktive emner


Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: søn 18. dec 2011 23:33 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 9. okt 2010 22:09
Indlæg: 1201
Geografisk sted: Herning
... Senere i dag...

Ja, nu er tråden jo desværre blevet låst (tilføjelse lidt senere igen - og nu helt slettet! :-w ), så jeg må skrive det, jeg ikke nåede at poste her i stedet (Sorry Lene, men jeg er altså ikke helt færdig endnu, og kunne godt tænke mig svar på et par spørgsmål)

UndercoverQ - Jeg går lige til benet. Er det fordi du også har en tilknytning til SoMo, du skriver som du gør?
Det er nemlig ret sjældent (underdrivelse) sprit nye medlemmer som første post begynder at snakke bortvisning, politianmeldelse og retslig forfølgelse af medforumister, og jeg er faktisk en kende imponeret over, at du har fundet noget på SoMo's hjemmeside der lover politianmeldelse og retslig forfølgelse. Jeg fandt det ikke de oplagte steder, og ikke engang ved en søgning derinde dukkede det op. Desuden er der vist en lille forskel på at citere og kopiere ;)- .
(skal jeg kommentere at SoMo efter mit indlæg blev postet, har fået klistret et Billede på mange af (alle?) deres sider? Nej, det skal jeg nok ikke... :whistle: ).

Det er da også bemærkelsesværdigt, at du betragter mig som en #%&@$! der SKAL STRAFFES, fordi jeg citerer et websted og forholder mig kritisk til deres markedsføring, og uddyber grunde til jeg ikke kan tage dem seriøst, hvorimod du intet galt ser i, at firmaet markedsfører (nogle af) sine produkter, som noget de ikke er.

Jeg vil også meget gerne vide, hvad det er du finder så "fornærmende, uanstændigt, vulgært, bagtalende, hadefuldt, truende eller sexuelt orienteret".
Fordi LisG har fortalt, hun er smykkemageren bag armbåndet, og derfor må have en tilknytning til selve butikken/firmaet, skrev jeg, hvordan jeg oplever det at læse beskrivelserne derinde (tråden var jo allerede gået i den retning). Desværre er oplevelsen negativ, fordi der er så mange ting, der ikke hænger sammen, og det blev altså ret komisk efter et stykke tid.
Var et af produkterne derinde mit, ville jeg bede om at få beskrivelsen ændret. Uddybe, præcisere og holde en lidt mere neutral tone. Jeg vil nemlig gerne at LisG får solgt så mange armbånd, at floder af guld vil flyde hendes vej - men hvis der er noget galt, noget der "muddrer", noget der "skræmmer" kunderne væk, noget der ikke fremmer salget, og hvis ingen tør/må sige, hvad de finder galt, ja, så er der jo ikke de store muligheder for at ændre det, hvis der måske viser sig at være en lille sandhed gemt i det, vel?
Det er muligt det ikke er blevet forstået sådan, og jeg kan kun undskylde, hvis jeg ikke har formuleret mig optimalt (jeg er faktisk en tal-buff og ikke en sprog-buff, så det hænder), men det er sådan det er ment.
(og undskyld Lis, at jeg skriver som om, du ikke er her)

UndercoverQ skrev:
Og var det egentlig ikke i sidste ende det, der skulle tales om – smykker og materialer?"
Herinde plejer vi faktisk at kunne tale om alt, og det hører til sjældenhederne vi bliver bonket i knoppen, hvis vi ryger off topic. Jeg ville elske, hvis du startede en tråd op med noget af dit yndlingssmykkeri. Hvad laver du selv? Hvad materialer er dine favoritter? Og hvilke kan du ikke lide? Hvilke teknikker arbejder du med?

LisGøtche skrev:
Jeg undrer mig igen over at man ikke har mere styr på det man kritiserer. Låsen er skam produceret i Danmark, og det lammeskind der er brugt, er skam dansk, men forarbejdet udenlandsk, da de har de bedste tekniker, som vi ikke besidder i Danmark, og deraf navnet
Dette er ment som svar på din undren:
Selvfølgelig har jeg ikke styr på produktet, jeg har jo kun beskrivelsen fra hjemmesiden, som jeg jo finder usammenhængende.
Som jeg vælger at forstå det (det fremgår jo netop ikke klart af "katastrofesætningen"), vil I gerne have fokus på danskproducerede smykker, men den eneste nationalhenvisninger der er at finde i armbåndsbeskrivelsen er det "Israelske læder" og så 3 halvt engelske ord. Som potentiel kunde, tænker jeg: "Ahvad?!?"
Det er ikke fordi der er noget galt med Israelsk lammeskind, det hænger bare ikke sammen med tekstens øvrige budskab. Hvis der i beskrivelsen stod noget af det du lige har skrevet her, at låsen var produceret i Danmark (måske ved du endda, hvor? En by eller et område kunne jo bidrage til "historien"), at læderet kom fra danske lam fra de jyske heder, Lammefjord eller hvor de nu kommer fra (nethindebilleder af den slags, virker i hvert fald tillokkende på mig), at forarbejdningen af det foregår i Israel for at sikre den højeste kvalitet, ja så ville jeg have en fornemmelse af, at der faktisk var meget dansk i det armbånd.
I stedet for "katastrofesætningen" kunne der jo måske stå noget i retning af:

"I samarbejdet mellem SoMo-Art og Mégami Design arbejder vi hårdt på at holde det meste af produktionen i Danmark, men vi går ikke på kompromis med kvaliteten. Det er vores ønske at synliggøre, at det stadigt er muligt at producere kvalitetssmykker herhjemme til en fornuftig (overkommelig/fordelagtig) pris."

Så har I ikke sagt for meget, og man kan næppe undres over at enkelte ting "desværre" er nødt til at blive produceret udenlands, så vi (kunderne) kun får det bedste af det bedste.

UndercoverQ skrev:
Melder mig ud igen, - for jeg orker bare ikke at skulle bruge tid på at sidde og læse noget, der er mig totalt irrelevant... jeg skal jo bare have gode råd omkring en LÅS!!! :(( Men det finder jeg lige et andet sted.
Så forstår jeg jo overhovedet ikke, du nåede til side to, hvor mit indlæg befinder sig. Allerede i indlæg #2 på side et skyder jeg dig nemlig over til en anden tråd med nøjagtig samme titel om nøjagtig samme lås, hvor andre hjælpsomme forumister har postet links til både den omtalte lås og et alternativ. Havde du behøvet råd/hjælp, ville det jo være meget naturligt at droppe et indlæg dér, men mig bekendt, har du jo ikke bedt om råd/hjælp/vejledning til noget.
Og jeg forstår slet ikke, hvorfor du gider besvare et indlæg, du ikke gider læse.
Der er 2436 andre tråde herinde, du kan kaste dig over, som du måske ville finde mere interessante/relevante, så at du skriver to indlæg i den tråd der tilsyneladende interesserer dig mindst, og så "fornærmet" smækker med døren, fortæller nok i virkeligheden mere om dig, end om os.

UndercoverQ skrev:
... men hun [Blue] står så bare pt. for det, jeg gerne havde set mig fri for at møde - her, der og alle andre steder
Det må du altså lige uddybe lidt nærmere - hvis du altså titter ind af døren igen.
At vi tydeligvis ikke har den samme humor, ja, det er gået op for mig, og vi ser vist heller ikke eye to eye, med hensyn til kommunikation generelt, men jeg har overordentlig svært ved at finde noget i det, jeg har skrevet, der skulle kunne få en "udenforstående" op i det røde felt.
Jeg kan sagtens tage fejl, ingen tvivl om det, men jeg kan jo ikke forbedre mig, hvis du ikke fortæller mig, hvad ved "måden" der generer dig og hvad det helt præcist er, du helst vil være fri for at møde.
Når jeg bruger timer på at analysere mig frem til, hvad det er ved noget, der ikke virker/generer mit øje/forvirrer, så det måske kan være med til at iværksætte en forbedring, er det ikke fordi jeg vil nedgøre eller fordi, jeg synes, det er særligt sjovt. Det er fordi jeg håber, det kan forbedre salgstallene for de herinde, der gerne vil leve af det.

Hvis du er SoMo, eller tæt tilknyttet, ja, så synes jeg, du skulle tage et grundigt kig på den hjemmeside. Der er altså nogle ting, der ikke rigtigt hænger sammen, og som får mig som kunde, til at hoppe videre, og der er jo ikke noget mystisk i, at man kan se sig blind på egne skriverier - noget vi nok alle oplever af og til.
Når der f.eks står "... opdrive unikke og sjældne produkter, som kun findes i ét eksemplar. F.eks som vores Unika Interiør, der er smukke individuelle og enestående kunststykker"[citat SoMo-Art.dk] og man så inde under Unika Interiør finder to på lager, så slår min hjerneaktivitet knuder på sig selv, for ét eksemplar og to på lager, giver altså ingen mening i mit hoved.

Hvis du er SoMo, vil jeg da også lige sige, at der er mange ting ved siden, jeg godt kan lide. Designet, farveholdningen, valg af fonte, navigationen, en masse af produkterne og mange af holdningerne: "Sjæl, varme og masser af personlighed - Det er fremtiden .. !"
Yes!!!

Og hvis du er Charlottes, så får du buksevand, når jeg engang møder dig live :-w :))

butler skrev:
Hvis Blue R udelukkes...
Så finder jeg sgu en vej udenom IP-blokeringen og kommer tilbage som BlåHvalen... ;)-

Billede (rettelse - nu med angry-raven)

_________________
Billede


Senest rettet af BlueRaven tors 22. dec 2011 15:38, rettet i alt 2 gange.

Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: man 19. dec 2011 06:47 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: man 29. jun 2009 19:55
Indlæg: 1086
Det var ærgeligt det hele blev slettet. dels var det god underholdning på sin egen uhyggelige måde og dels var det skoleeksempel på, hvordan en diskussion kan løbe af sporet og hvordan man kan skade sig selv og sit eget omdømme. jeg lærte meget af den tråd. Kom til at tænke på min salige farfar, han sagde ofte: Viden er magt

_________________
Billede LOKE'S GHOST


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: man 19. dec 2011 10:38 
Offline
Perle
Perle

Tilmeldt: søn 18. okt 2009 10:03
Indlæg: 85
Geografisk sted: Rødekro i sønderjylland
Puha al den ballade bare fordi jeg efterspurgte en lås :((
Tør nok ikke spørge mere.... :-D
Men uanset hvad så en kanon jel til alle jer skønne smykke kvinder :-bd
Elsker siden for det hvad den er :-D

_________________

Ha en super dupper perle dag...;-)


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: man 19. dec 2011 10:39 
Offline
Perle
Perle

Tilmeldt: søn 18. okt 2009 10:03
Indlæg: 85
Geografisk sted: Rødekro i sønderjylland
Er da helt befippet :doh:
Der skulle da stå JUL

_________________

Ha en super dupper perle dag...;-)


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: man 19. dec 2011 11:19 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: tors 5. mar 2009 16:10
Indlæg: 986
Geografisk sted: Nordsjælland
Ja jeg er så desværre helt hægtet af her. Har ikke været på i weekenden - men kan fornemme at der er sket en masse "spændende"..

Syntes det er lidt ærgerligt at trådene bliver slettet. Troede det var en åbent forum..
Uden for mange dikkedarer og retningslinier??... :-\

_________________
De bedste hilsner
Mette


:angelic-little:

Venner er som engle, som hjælper os til at flyve når vores egne vinger har glemt hvordan. :angelic-flying:


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: man 19. dec 2011 14:14 
Offline
Rubin
Rubin

Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 10:37
Indlæg: 208
Geografisk sted: Himmerland
Det lyder da som I har hygget jer :) - ville gerne have oplevet det ;) når der endelig er lidt "rav" i den :D

_________________
Der er altid for meget at prøve, og alt for lidt tid....
http://www.123hjemmeside.dk/Design-by-mini


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: man 19. dec 2011 17:34 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: man 9. feb 2009 12:42
Indlæg: 1463
Geografisk sted: Østjylland
Medusa skrev:
Puha al den ballade bare fordi jeg efterspurgte en lås :((
Tør nok ikke spørge mere.... :-D
Men uanset hvad så en kanon jel til alle jer skønne smykke kvinder :-bd
Elsker siden for det hvad den er :-D


Du skal ikke være bange for at spørge, for normalt hjælper vi bare hinanden på en ordentlig og god måde.
Dette havde heller ikke behøvet at løbe af sporet, som det gjorde, hvis ikke undercoverQ havde medt sig på banen og begyndte at deltage i debatten. Den var færdig, følte jeg. Fejlen var set fra min side, at hvis undercoverQ blot ledte efter en lås, skulle have blandet sig udenom.
Det og at jeg faktisk følte mig ramt i noget af det hun skrev.
Lisgøtche og jeg og andre var videre, mener jeg. Det var utrolig påfaldende, lige at falde over de indlæg, når målet kun var en lås.

Til Blue.
Du kan aldrig blive en blå hvad. Du er en Ravn. Skarp og med egen mening. :ymhug:

_________________
Hilsen butler :animals-cat: :animals-cat: :animals-cat:
Tiden flyver når perler sættes sammen.
http://www.amio.dk/butik/724/


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: man 19. dec 2011 18:21 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 8. feb 2009 23:37
Indlæg: 2205
Geografisk sted: Sydals
Når BlueRaven bliver vred, er hun ikke en ravn længere, men en angry bird: =))

Billede

Jeg har slet ikke nået at se opstarten. Kan regne ud det må have været temmelig vildt, når Lene ligefrem sletter tråden, det plejer vi kun når det går helt galt.

Lad da være med at spilde din tid på to så nye medlemmer, der allerede laver rav i den. Vi der er her fast er glade for vores Blue, og jeg ved din kritik ALTID er konstruktiv og super godt formuleret, så har man misforstået dig, så VIL man vist bare gerne misforstå.

_________________
Billede Ha' en perle-dag - Camilla

Billede
http://www.danagonia.amio.com
http://www.danagonia.blogspot.com


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: man 19. dec 2011 18:41 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 9. okt 2010 22:09
Indlæg: 1201
Geografisk sted: Herning
Medusa - spørg, spørg, spørg. Du er da på ingen måde ansvarlig for, at en tråd render af sporet :ymhug:

butler skrev:
Til Blue.
Du kan aldrig blive en blåhval. Du er en Ravn. Skarp og med egen mening. :ymhug:

Til Butler - min tapre ridder :ymhug:
Hvis du så min bagdel, tror jeg nu godt, du kunne bifalde mit valg af genganger-dyr :))

Billede

Til hele forum - Jeg elsker jer sgu! :x- :ymhug:

Billede


Billede Opdagede lige, at jeg ikke engang har en angry-bird-blue-raven-signatur-fugl, så I må nøjes med en AK-47 udrustet en, til jeg får bygget den anden...

Tilføjelse: Nu med angry-raven
Billede

_________________
Billede


Senest rettet af BlueRaven tors 22. dec 2011 15:38, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: man 19. dec 2011 19:58 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 24. jul 2010 19:58
Indlæg: 1215
Geografisk sted: Sulsted, nord for Aalborg.
Der er ikke nogen der skal true nogen hverken vores ravn, nye medlemmer eller andre.

Synes det lyder som en gang DRAMA! fortryder helt at jeg hver gang har tænkt en lås kan da ikke være så spændende, så har bare klikket marker som læst hver gang der har været nyt. Kunne da have været ret interessant at være en flue på væggen.

_________________
Hav en god og glad dag. Dem trænger vi alle til.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Danish translation by Olympus DK Team

Copyrights forbeholdt Cyberimport.dk - Perler til lav selv smykker