Switch to full style
Her kan du poste ting, du vil høre en ærlig mening om.
Det kan være smykker, hjemmesider eller alt muligt andet for den sags skyld.
Det er også her du finder "Dagens smykke"
Skriv et svar

Hjælp mig med farver!

man 28. maj 2012 18:35

Jeg arbejder på eksamens smykket, og skal nu bestemme hvad farver blomsterne skal have.

Her er smykket uden blomster:

Billede

Der skal sidde 3 blomster på metal siden. To der skal loddes på selve "stilken" og en der skal hænge som en klokkeblomst for enden af filten. Men hvad farver skal jeg vælge? Jeg har to muligheder, enten skal de alle være lilla. Eller også skal jeg lave en slags regnbue, med lyserød først, så lilla og så lyseblå.

Billede

Billede

Hvad syne I??

Re: Hjælp mig med farver!

man 28. maj 2012 19:58

Hvis blomsterne er forskellige, synes jeg at farverne også skal være det ;;)

Re: Hjælp mig med farver!

man 28. maj 2012 20:07

Måske I skal e blomsterne, de kommer her:

Billede

Billede

Den sidste laver jeg om, så se bort fra farven

Billede

Re: Hjælp mig med farver!

man 28. maj 2012 21:35

jeg forestiller mig blomst nr.1 i lavendel farve. måske lilla der toner ud i hvid. (lidt som nr.3) og så måske med gandske "blød" grøn i midten. en grøn der ikke er for skarp/kras.

det er et ganske fantastisk flot projekt du får lavet.

Re: Hjælp mig med farver!

man 28. maj 2012 22:14

Efter forskellige input, tror jeg at jeg er nået frem til denne model:

Billede

Tak for jeres bud, det er dejligt med friske øjne...

Re: Hjælp mig med farver!

tirs 29. maj 2012 05:59

Det er meget smukke blomster, du har fået lavet. Du viser os resultatet, ikke?

Må jeg spørge - hvad bruger du for at få emaljen til at hænge fast på de skrå flader?

/Marianne

Re: Hjælp mig med farver!

tirs 29. maj 2012 07:19

Jeg tror også den kunne være flot med Beige/sart grøn på filten sammen med de andre to.

Re: Hjælp mig med farver!

tirs 29. maj 2012 10:16

farver er jo en smagssag, men da din grønne del af kæden også er meget mønstret så synes jeg ikke fraverne skal afvige super meget fra hinanden, men køres i samme sarte farvetoner......så de suplementerer hinanden, ligesom din grønne del også gør, tonerne er rigig gode og du har både den mørke og den lyse grønne fordelt i begge ender af "grenen/bladet" om det så er lilla, el. gulige nuancer.....det er øjet der ser.
Glæder mig til at se det færdige resultat C, ser meget spændende ud allerede nu!!

Re: Hjælp mig med farver!

tirs 29. maj 2012 13:42

ja så kom der lidt farvespil i det og det ser smukt ud. er det meningen der ingen prik skal være i midten på den der er allernederst?

Re: Hjælp mig med farver!

ons 30. maj 2012 13:48

Super flotte blomster Camilla!
Jeg er re enig med Linda om sarte farvetoner. Hvis det var mit projekt ville jeg lave flere blomster i forskellige farver og se hvad passer bedst sammen (det er i hvert faldt jeg gør når jeg laver mine kæder).
Skriv et svar