Dato og tid er tors 28. mar 2024 20:19

smykke forum

Vis ubesvarede indlæg | Vis aktive emner


Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: søn 12. aug 2012 15:11 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 8. feb 2009 23:37
Indlæg: 2205
Geografisk sted: Sydals
Kunne I finde på at købe sådan en her, og hvad ville I synes den skulle koste? Se bort fra farven, den kunne lige så godt være lilla, gul eller noget andet.

Billede

Billede

Billede

_________________
Billede Ha' en perle-dag - Camilla

Billede
http://www.danagonia.amio.com
http://www.danagonia.blogspot.com


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: søn 12. aug 2012 17:48 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 9. okt 2010 22:09
Indlæg: 1201
Geografisk sted: Herning
Danagonia skrev:
Kunne I finde på at købe sådan en her
Det ærlige svar er: Nej - og nu kommer der ord ud af min computer, jeg aldrig troede, jeg skulle taste om en Danagonia-ting :((

Den er simpelthen for uordentlig (ja, det er mig, Blue-alt-for-pænt-kommentaristen-og-kaoselskeren, der skriver).
Det hele flyder sammen og ender for mit øje, som en sammenfiltret uformelig klump jeg kunne ha' fundet på bunden af garnkurven. Jeg mangler en mere stringent form eller klare afgrænsede farveflader, som kan sætte lidt struktur på så stor og kompliceret en blomst @-)

Den løse form med indfiltede lyse og mørke tråde funger fint til små simple ting som f.eks den lille firfligede blomst vi fik i konkurrencepakken til "Bløde materialer".
Ved storblomsten her bliver det for meget - for uoverskueligt.

Jeg ville arbejde med enten at filte nogle mere skarpkantede ensfarvede eller svagt tonede blade - ikke alt det hvide ifilt, der roder og stjæler opmærksomhed.

ELLER lave et metalskelet (evt lidt fladhamret) der kan definerer grundformen på hvert blad, og så vikle filtfladerne på - lidt som man spænder sælskind på trærammer:

Billede

Billede

Måske kan man også filte rundt om metaltråd for at få en klarere kant, men så meget ved jeg ikke om filtning.

Billede


Jeg elsker støvdragerne i midten - über nice detalje, og de har den helt rette Danagonia-(h)ånd.
Sidder og tænker på, om det kunne være en idé at dyppe kuglerne i tramil, så emalje og forsigtigt varme på tråden til emaljen på kuglen smelter. Lidt farve kunne virkelig få dem til at "poppe" frem i mørke filtninger - så der er lidt kontrast uden brug af hvidt-ifilt :-?

Der er helt klart store muligheder i din hårfilterpynt, og får du din berømte og beundrede Danagonia-stil filtret ind i sagen, ja så kan sådan en tingest vel koste det samme som dine andre kreationer :x-

Billede

_________________
Billede


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: man 13. aug 2012 11:39 
Offline
Perle
Perle

Tilmeldt: tors 2. aug 2012 10:52
Indlæg: 22
Jeg må give BlueRaven rat du har alt for meget med så den bliver urolig, jeg kan ellers super godt lide filtet blomster, men har efaring for at der ikke er mange kunder til det, så det er svært at få penge ud af det. Jeg filter jo selv og hved at det ikke bar er noget man lige gør , men gå ind på you tup og se nogle vidioer om det. jeg ved godt at du nok har en underviser der fotælder dig hvad du skal, men det er ikke sikert at hun er inde i ale ting med filtning.

_________________
Jeg er desvære skrive ordblind, håber at i kan læse det jeg skriver


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: man 13. aug 2012 13:46 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 24. jul 2010 19:58
Indlæg: 1215
Geografisk sted: Sulsted, nord for Aalborg.
En pris jeg synes var ok, ville være 50-75 kr. ikke mere.Kan dog godt lide den lidt "hippie" stil, men størrelse, og hovedfacon ville jeg nok ikke kunne "købe" udfra nettet. Men med mit ultra glatte flade hår, ville den aldrig sidde fast uden 5 hårnåle og en elastik. hvilket måske forklarer jeg næsten aldrig har noget mere avanceret end en hestehale.

_________________
Hav en god og glad dag. Dem trænger vi alle til.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: man 13. aug 2012 14:36 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs 14. dec 2010 12:06
Indlæg: 658
Jeg har også über glat hår, har dog bølger i det, men skulle det være så i en elastik ville jeg godt bruge den, men savner også den har mere ... "form" tror jeg. Er enig med Blue.

Tænkte hvordan vil den se ud hvis du tør filtede det? Altså med en filtenål, der har du måske mulighed for flere detaljer ind?

Den kunne også være på en hår clips eller pandebånd, med lidt tweak så ville jeg gerne gå med den. ;D


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: fre 7. sep 2012 07:12 
Offline
Smaragd
Smaragd

Tilmeldt: man 23. jan 2012 11:19
Indlæg: 124
Jeg er lige lidt Rasmus modsat her - Jeg synes at den er SÅ sød, men jeg aner ikke hvad den skulle koste.

_________________
Det eneste som man, med sikkerhed, ved om fremtiden, er at det venter på en lige rundt om hjørnet!


Top
 Profil  
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Danish translation by Olympus DK Team

Copyrights forbeholdt Cyberimport.dk - Perler til lav selv smykker