Dato og tid er tirs 19. mar 2024 04:58

smykke forum

Vis ubesvarede indlæg | Vis aktive emner


Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: tirs 16. aug 2011 03:01 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 9. okt 2010 22:09
Indlæg: 1201
Geografisk sted: Herning
Længe har bogstavstempler stået højt på min ønskeseddel, og for ganske nyligt besluttede jeg så, at nu skulle det være.
Men det viste sig hurtigt at være en svær beslutning, for den slags fås jo i mange størrelser lige fra 1mm til over 1cm. Jeg var dog klar over, det var i den lille ende mit køb skulle foregå.

Først købte jeg et billigt sæt 4mm ved Harald Nyborg, men 4mm er altså ret stort i smykke-henseende, og kvaliteten var ikke imponerende.
WWW måtte i brug, og efter en nærmest komalignende tilstand efter et kig på RH's priser, fandt jeg til England, hvor et sæt bogstaver kostede omkring 145kr og et talsæt ca 106kr.

Som så ofte før, kom jeg til at gå lidt beserk...

Billede

Billede

Kvaliteten har vist sig at være fremragende, stemplerne er ret små og ganske handy, og jeg slap for de store overvejelser omkring størrelserne.

Men... Nu hvor jeg har haft lidt tid til at stemple løs, må jeg erkende, at jeg mest er til de helt små 1mm, 1½mm og 2mm stempler.

Her er lidt størrelsessammenligninger sammen med nogle gængse lødighedsstempler, så I kan se bogstavstørrelsen i forhold til dem.

Billede

Billede

Har I andre nogle erfaringer med bogstav- og talstempler?

Billede

*Edit - priserne jeg først havde skrevet var dem uden moms. Nu er det de faktiske priser - sorry

_________________
Billede


Senest rettet af BlueRaven tirs 16. aug 2011 10:53, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: tirs 16. aug 2011 07:58 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: søn 14. jun 2009 08:15
Indlæg: 1417
Geografisk sted: Virum
Jeg har absolut ingen erfaring, men jeg glæder mig til du bliver helt prof og kan lave noget på bestilling til os andre.. :D :D :D


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: tirs 16. aug 2011 07:58 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: søn 14. jun 2009 08:15
Indlæg: 1417
Geografisk sted: Virum
Hov, jeg mener da forresten at Camilla har bevæget sig ud i noget med bogstaver på et tidspunkt, måske hun ved noget og har nogle erfaringer?


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: tirs 16. aug 2011 09:09 
Offline
Perle
Perle

Tilmeldt: tors 21. okt 2010 15:36
Indlæg: 44
Geografisk sted: Odense
Grøn af misundelse .......... jeg har også længe drømt om sådan et sæt :ymdaydream: men ikke rigtigt fået mig taget sammen til at gøre noget ved det ...... vil du afsløre hvem den engelske forhandler er? :ymsmug:


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: tirs 16. aug 2011 10:46 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 9. okt 2010 22:09
Indlæg: 1201
Geografisk sted: Herning
Chergui Design skrev:
...... vil du afsløre hvem den engelske forhandler er? :ymsmug:
Det har jeg allerede gjort - der er et link direkte til dem under ordet England (det er derfor det er rødt). Og her var det så igen :))
Men jeg må hellere advare om, at det hurtigt kan gribe om sig derinde #-o
Hvis nogle af jer bliver fristet, har jeg en kode så I sparer 5% - bare send en pm

Billede

_________________
Billede


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: tirs 16. aug 2011 13:59 
Offline
Smaragd
Smaragd

Tilmeldt: lør 21. maj 2011 13:34
Indlæg: 161
Jeg har også købt stempler i UK, via en ebay-forhandler i øvrigt, men har ikke haft helt til at finde 'små bogstaver'. Er du stødt på nogen?

De allerførste stempler købte jeg dog hos Beaducation - har hendes bog - det var s**** dyrt, men meget lækre ting. Hun har alt!


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: tirs 16. aug 2011 14:27 
Offline
Perle
Perle

Tilmeldt: tors 21. okt 2010 15:36
Indlæg: 44
Geografisk sted: Odense
BlueRaven skrev:
Chergui Design skrev:
...... vil du afsløre hvem den engelske forhandler er? :ymsmug:
Det har jeg allerede gjort - der er et link direkte til dem under ordet England (det er derfor det er rødt). Og her var det så igen :))
Men jeg må hellere advare om, at det hurtigt kan gribe om sig derinde #-o
Hvis nogle af jer bliver fristet, har jeg en kode så I sparer 5% - bare send en pm

Billede


Joo, men det blev først rødt efter, at jeg havde klikket på det, så det var ikke lige til at vide, med mindre jeg havde kørt curseren henover ......... det burde jeg selvfølgelig ha´gjort i et indlæg fra netop dig, Blue Raven ;))

Men tak alligevel :-bd


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: tirs 16. aug 2011 15:31 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 9. okt 2010 22:09
Indlæg: 1201
Geografisk sted: Herning
Chergui Design skrev:
Joo, men det blev først rødt efter, at jeg havde klikket på det, så det var ikke lige til at vide, med mindre jeg havde kørt curseren henover
What! What! What!
Kan man ikke se links før man har været ude ad dem? Ingen farver? Ingen understregninger? Ingenting?!?
LEEEEEEENE... Billede Hvad er gået galt? Billede Er vores tekst-links blevet usynlige? Billede

Billede

_________________
Billede


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: tirs 16. aug 2011 15:36 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 8. feb 2009 23:37
Indlæg: 2205
Geografisk sted: Sydals
Jeg har et sæt fra Harald Nyborg og to sæt fra en Ebay sælger, som ligner dine. Jeg har mest brugt dem til at lave hundetegn indtil videre. Men synes der er mange sjove muligheder med dem. Jeg har købt denne bog/video: http://www.amazon.com/Stamped-Metal-Jew ... 134&sr=1-1
Som jeg synes giver super mange gode tips og er alle pengene værd.

Jo og så virker stemplerne bedre med en af de kæmpe messinghamre. Sådan en har jeg lige fået: http://www.etsy.com/listing/73593909/br ... t=supplies
Den er super fordi den ikke skader stemplerne, men vejer nok til at give et ordentlig tryk 16.

_________________
Billede Ha' en perle-dag - Camilla

Billede
http://www.danagonia.amio.com
http://www.danagonia.blogspot.com


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: tirs 16. aug 2011 15:58 
Offline
Perle
Perle

Tilmeldt: tors 21. okt 2010 15:36
Indlæg: 44
Geografisk sted: Odense
Kan også være det har noget med min PC at gøre, den opfører sig aldeles anderledes end alle andre PC'er her i huset ~x(


Top
 Profil  
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Danish translation by Olympus DK Team

Copyrights forbeholdt Cyberimport.dk - Perler til lav selv smykker