Dato og tid er tirs 16. apr 2024 20:18

smykke forum

Vis ubesvarede indlæg | Vis aktive emner


Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Kan vi lide tektitter?
Ja, de er lige så hotte nu, som da de opstod! 45%  45%  [ 5 ]
De sorte er bare for rå! 27%  27%  [ 3 ]
Grønt er godt for øjet - mine vil ha' det godt! 9%  9%  [ 1 ]
Hjortebæ & flaskeglas. Dem må I godt beholde... 18%  18%  [ 2 ]
Afgivne stemmer : 11
Forfatter besked
Indlæg: tors 2. dec 2010 13:31 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: søn 16. aug 2009 13:35
Indlæg: 1679
Geografisk sted: Amager
Nu har jeg sendt en sms til hende der fortalte mig det igår. Og nej, jeg tror ikke det er en and. Det er jo ikke reklame for deres produkter når du ikke viser hvor du har fundet produktet. ;)-

Jeg har engang set min ene ilder være til salg i den blå avis (og det var altså ikke mig der havde sat hende til salg). Jeg bad dem fjerne billedet, det ignorerede de bare, så jeg kontaktede den blå avis og ½ time efter var billedet fjernet og de blev bedt om ikke at bruge andres billeder igen. Når jeg har lagt et billede på min hjemmeside, så er det stadig mit billede og ingen har lov til at bruge det uden tilladelse (og i tilfælde af at nogen ikke er klar over det, så har jeg skrevet det på forsiden).

_________________
Man kan da aldrig få for mange perler. ;-)


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: tors 2. dec 2010 13:50 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: tors 23. sep 2010 21:17
Indlæg: 614
Geografisk sted: Jammerbugt/Nordjylland
Jeg tænkte faktisk på det den anden dag, og jeg tror bestemt ikke det er en and, der er faktisk skrappe regler vedr. ophavsretten...

http://myldretid.dk/billeder/ophavsret.php

Står bl.a
Citat:
Fotografier er beskyttet af lov om ophavsret ligesom bøger, artikler, malerier mm. Det betyder, at man ikke må kopiere dem og anvende dem på f.eks. egen hjemmeside, i en bog eller et blad eller lignende uden tilladelse fra fotografen. Desuden skal man normalt nævne fotografens navn i tilknytning til billedet.

Man må til gengæld gerne tage kopier til egen, privat brug. Man må f.eks. gerne kopiere billederne til sin harddisk, bruge dem som tapet på skrivebordet, lave udskrifter osv., men man må ikke offentliggøre, sælge eller distribuere dem, ligesom man ikke må påstå, at man selv har taget billederne.

_________________
Bettina


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: tors 2. dec 2010 13:51 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: søn 16. aug 2009 13:35
Indlæg: 1679
Geografisk sted: Amager
Bekendtgørelse af lov om ophavsret
Kapitel 1
§ 1. Den, som frembringer et litterært eller kunstnerisk værk, har ophavsret til værket, hvad enten dette fremtræder som en i skrift eller tale udtrykt skønlitterær eller faglitterær fremstilling, som musikværk eller sceneværk, som filmværk eller fotografisk værk, som værk af billedkunst, bygningskunst eller brugskunst, eller det er kommet til udtryk på anden måde.


§ 3. Ophavsmanden har krav på at blive navngivet i overensstemmelse med, hvad god skik kræver, såvel på eksemplarer af værket som når dette gøres tilgængeligt for almenheden.


Jeg har kun lov til at gengive teksten ved at lave følgende link hvor teksten er taget fra:
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=11808

Rettelse: § 70 Stk. 2. Retten til et fotografisk billede varer, indtil 50 år er forløbet efter udgangen af det år, da billedet blev fremstillet.

Så hvis jeg var jer, ville jeg skynde mig at linke til den side hvor I har taget billederne fra og kan I ikke huske hvor, så slet billedet.

_________________
Man kan da aldrig få for mange perler. ;-)


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: tors 2. dec 2010 16:41 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 9. okt 2010 22:09
Indlæg: 1201
Geografisk sted: Herning
Charlottes skrev:
Så hvis jeg var jer, ville jeg skynde mig at linke til den side hvor I har taget billederne fra og kan I ikke huske hvor, så slet billedet.

Måske, men for mig er det flueknepperi.
Heldigvis er langt de fleste ret large, med hensyn til sådan noget som billeder i fora-poster, og er der en uptight fotograf et sted derude, som er utilfredse med noget, kan høn bare bede mig slette, så er det væk i en ruf. Som sagt linker vi jo heller ikke til hver eneste smiley vi bruger - hvad vi jo burde ifølge loven!!!

*Tilføjelse :)) - og daf så ud af tektit-tråden med det lov-fis.
Lav en tråd om det i "Den ærlige mening" i stedet... Nårh nej... =)) =)) =)) =)) =))

Billede

_________________
Billede


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: tors 2. dec 2010 16:48 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 8. feb 2009 23:37
Indlæg: 2205
Geografisk sted: Sydals
Iøvrigt er det jo den danske lovgivning du her henviser til. Hvis billedet er fra USA, Tyrkiet eller whatever gælder det lands lovgivning. Det er iøvrigt vildt svært for folk at bevise billeder er brugt ulovligt, og hvem de er brugt af når det er internettet vi snakker om, derfor bliver der sjældent gjort andet end at man bliver bedt om at slette det. Der hvor der normalt, så vidt jeg ved, gives bøder er jo hvis du ligefrem påstår billedet er dit, når det ikke er det... Jeg ved ikke hvad der præcist er sket i den sag du henviser til, men det er jo ligesom man kan blive snuppet for at køre for stærkt, gå overfor rødt, arbejde sort og låne musik og film ulovligt fra nettet. Det må du ikke, men der er dælme mange der gør det alligevel :-D og slipper godt fra det... Vi ender jo som det grønneforum hvis vi ikke passer på med alle de regler. Der må du ikke ifølge deres regler vise billeder, men kun skrive linket til billedet... Det er møg besværligt og øv... :-D

_________________
Billede Ha' en perle-dag - Camilla

Billede
http://www.danagonia.amio.com
http://www.danagonia.blogspot.com


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: tors 2. dec 2010 17:49 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 9. okt 2010 22:09
Indlæg: 1201
Geografisk sted: Herning
Danagonia skrev:
Skal man give en lille kritik synes jeg måske lidt det ligner øl glas?? =))

Du har helt ret, jeg har dog aldrig set ølglas med en lignende overflade. :-D

Charlottes skrev:
Jeg kan virkelig ikke forstå at I kan lide den. Jeg synes den minder om indtørret hjortelort (ja undskyld men det synes jeg). Det mener jeg så også at lava gør, så det kunne I ligeså godt have brugt hvis I spørger mig. ;))

Jeg har desværre aldrig set en indtørret hjortebæ, så jeg ved ikke, om du har ret, men jeg vil gi' dig ret i, at det måske ikke er den smukkeste sten, planeten jorden har frembragt.
Jeg synes nu stadig den er meget spændende. Både i sit unikke udseende og i skabelsen.

På billeder kan tektit og lava godt minde om hinanden, men når man har en tektit i hånden, ophører de fleste ligheder. Tektitten er en massiv sprød hård klump med et arret ydre, hvor lava er gennem-porøs, meget blødere og mere voks-mat.

Lava og tektit er måske nok begge fremkommet af smeltet jord, men hvor lava er en hyggeonkel fra det varme indre, er tektitten den kolde insisterende punkrock fætter fra de højere luftlag.

Billede

_________________
Billede


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: tors 2. dec 2010 18:10 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: man 29. jun 2009 19:55
Indlæg: 1086
BlueRaven skrev:
Danagonia skrev:

Lava og tektit er måske nok begge fremkommet af smeltet jord, men hvor lava er en hyggeonkel fra det varme indre, er tektitten den kolde insisterende punkrock fætter fra de højere luftlag.

Billede



:laughing-lettersrofl: :sci-fi-beamup: beam me up scottie
vidunderlig beskrivelse

_________________
Billede LOKE'S GHOST


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: tors 2. dec 2010 18:24 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: man 9. feb 2009 12:42
Indlæg: 1463
Geografisk sted: Østjylland
Tag mig med ellers bliver jeg :ymsick: syg af midsundelse ;-)

_________________
Hilsen butler :animals-cat: :animals-cat: :animals-cat:
Tiden flyver når perler sættes sammen.
http://www.amio.dk/butik/724/


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: tors 2. dec 2010 18:39 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: søn 16. aug 2009 13:35
Indlæg: 1679
Geografisk sted: Amager
BlueRaven skrev:
Charlottes skrev:
Så hvis jeg var jer, ville jeg skynde mig at linke til den side hvor I har taget billederne fra og kan I ikke huske hvor, så slet billedet.

Måske, men for mig er det flueknepperi.
Heldigvis er langt de fleste ret large, med hensyn til sådan noget som billeder i fora-poster, og er der en uptight fotograf et sted derude, som er utilfredse med noget, kan høn bare bede mig slette, så er det væk i en ruf. Som sagt linker vi jo heller ikke til hver eneste smiley vi bruger - hvad vi jo burde ifølge loven!!!

*Tilføjelse :)) - og daf så ud af tektit-tråden med det lov-fis.
Lav en tråd om det i "Den ærlige mening" i stedet... Nårh nej... =)) =)) =)) =)) =))

Billede


Hvad I gør med jeres smileyer det har jeg ingen kommentarer til for jeg behøver ikke gentage mig selv. ;)-

*sidder i et hjørne og kigger ondt på smilyerne mens jeg skærer tænder af bar arrigskab over at der skal være så mange og nye og grimme og..* :violence-stickwhack:
:text-lol:

Og mit lov-fis bliver du ALDRIG fri for for jeg har sat det som signatur. Så kan I lære det!!! :p [smilie=naughtsanta.gif] =))

_________________
Man kan da aldrig få for mange perler. ;-)


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: tors 2. dec 2010 18:45 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: søn 16. aug 2009 13:35
Indlæg: 1679
Geografisk sted: Amager
Danagonia skrev:
Iøvrigt er det jo den danske lovgivning du her henviser til. Hvis billedet er fra USA, Tyrkiet eller whatever gælder det lands lovgivning. Det er iøvrigt vildt svært for folk at bevise billeder er brugt ulovligt, og hvem de er brugt af når det er internettet vi snakker om, derfor bliver der sjældent gjort andet end at man bliver bedt om at slette det. Der hvor der normalt, så vidt jeg ved, gives bøder er jo hvis du ligefrem påstår billedet er dit, når det ikke er det... Jeg ved ikke hvad der præcist er sket i den sag du henviser til, men det er jo ligesom man kan blive snuppet for at køre for stærkt, gå overfor rødt, arbejde sort og låne musik og film ulovligt fra nettet. Det må du ikke, men der er dælme mange der gør det alligevel :-D og slipper godt fra det... Vi ender jo som det grønneforum hvis vi ikke passer på med alle de regler. Der må du ikke ifølge deres regler vise billeder, men kun skrive linket til billedet... Det er møg besværligt og øv... :-D


Det er rigtigt ang udlandet men hvis de har samme lovgivning som vi har (og det har nogle af dem altså) så er det stadig ulovligt. Men hvad enten det er ulovligt eller ej, så er det altså ganske normal god skik at man lige smider et link samtidig med at man viser billedet (hvilket der ironisk nok også står i loven: § 3. Ophavsmanden har krav på at blive navngivet i overensstemmelse med, hvad god skik kræver, såvel på eksemplarer af værket som når dette gøres tilgængeligt for almenheden.) Og det gør vel ikke ondt at hente 2 links istedet for kun 1.

Hvis det er stemningen herinde at folk er totalt ligeglade med ophavsrettighederne så må jeg da tænke lidt over om jeg overhovedet har lyst til at vise smykker herinde mere. Billederne er mine ligesom smykkerne er lavet af mig og jeg har intet imod at andre ser dem, men de skal sku vide at de er fra mig af! Tænk hvis jeg tog et billede af dine viklinger Camilla og viste dem et andet sted uden at skrive at de var fra dig? Det gør man da ikke!

_________________
Man kan da aldrig få for mange perler. ;-)


Top
 Profil  
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Danish translation by Olympus DK Team

Copyrights forbeholdt Cyberimport.dk - Perler til lav selv smykker