Dato og tid er tors 28. mar 2024 10:25

smykke forum

Vis ubesvarede indlæg | Vis aktive emner


Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Indlæg: tors 16. dec 2010 00:34 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 9. okt 2010 22:09
Indlæg: 1201
Geografisk sted: Herning
Pia skrev:
Ja, nu har jeg lige været igang med fire stk sten og de er blevet betydeligt glattere end de oprindeligt var, der mangler blot en gang tindioxyd på læder- men det må blive imorgen-

hvor lang tid giver i dem med cirkelbevægelser på glasplade? og hvornår ved jeg at pulveret på pladen er 'slidt'?

Glæder mig til at se dem.
Når det er feldspat vi taler om, plejer 5-10 minutter pr side pr pulver være nok. Når du vasker og tørrer stenen, skal den være ensartet mat over det hele.
Tinoxyden kan godt tage lidt længere tid.

Når du får lidt erfaring, kan du høre forskel. Inden erfaringen taler, kan du give et mikroskopisk ekstra drys, og lægge mærke til om lyden bliver mærkbart "grovere".
De fine kornstørrelser slides langsommere end de grove.

Billede

Feldspat inkluderer spektrolit, labradorit, månesten, solsten, amazonit og ortoklas.

Forresten Pia. Havde du ikke en Ugens sten til denne uge? :-D

_________________
Billede


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: tors 16. dec 2010 07:48 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: man 29. jun 2009 19:55
Indlæg: 1086
OK, BR, Så har jeg ikke cirklet dem længe nok og forstår bedre hvorfor de stadig er matte. selvom spillet nu træder klarere frem uden vand, gudskelov, jeg tror måske de har fået 2min pr side eller der omkring.
der er noglesten, der ikke viser flouressens i våd tilstand, tror du de vil vise noget efter de er pudset?

jo, jeg har en sten, eller et stenfænomen, men det tager lidt tid, du har jo været meget grundig, så det bliver i eftermiddag, for nu vinker kulden og 'skolebænken' ad mig

_________________
Billede LOKE'S GHOST


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: tors 16. dec 2010 15:57 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: man 29. jun 2009 19:55
Indlæg: 1086
det er ikke lige sim salabim at ryste sådan en sten beskrivelse ud af ærmet. men den kommer.

jeg skal jo bruge glas som slibeplade til spektrolitten, for det jeg havde, var bare for lille og ringe (den lige flade på en kantet balsamico flaske) så jeg tussede rundt på uni efter noget brugbart genbrugsglas og vupti: papyrussamlingens glasplader skulle udskiftes til et mere gangbart format= det gamle glas skulle kasseres og det kunne jeg bare tage. så nu har jeg mere glas end jeg nogensinde før har haft, det er jeg meget glad for :-D,

_________________
Billede LOKE'S GHOST


Top
 Profil  
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Danish translation by Olympus DK Team

Copyrights forbeholdt Cyberimport.dk - Perler til lav selv smykker